Uporaba digitalne tehnologije že v zgodnjem otroštvu?

Deli novico s tvojimi prijatelji

Izolski  Center pomoči pri prekomerni rabi interneta – LOGOUT je 12. marca, v Kopru, v prostorih Kulturno izobraževalnega društva Pina, organiziral okroglo mizo z naslovom Digitalizacija otroštva: Lahko uporaba digitalnih tehnologij krepi ali hromi razvoj predšolskih otrok?

Nesporno danes otroci odraščajo ob prisotnosti digitalnih tehnologij, saj so le-te postale del našega vsakdana. Ključno vprašanje pri tem je, na kakšen način lahko predšolski otroci prihajajo v stik z napravami, da to ne bi imelo pomembnih negativnih posledic na njihov razvoj ter ali obstajajo tudi prednosti uporabe digitalnih tehnologij v zgodnjem obdobju odraščanja. Na to vprašanje so obiskovalci iskali odgovore skupaj z gostjami okrogle mize Giuliano Jelovčan, prof. športne vzgoje, predavateljico na Pedagoški fakulteti (Univerza na Primorskem), Karmen Mekota, univ. dipl. soc. pedagoginjo, svetovalno delavka v vrtcu in učiteljico strokovnih predmetov na SŠ Izola – predšolska vzgoja, Marto Semič Maršič, dr.med., spec. pediatrije, dolgoletno vodjo razvojne ambulante v ZD Koper in z dr. Matejo Gačnik, prof. defektologije smer surdo-logo, zaposleno v Centru za komunikacijo, sluh in govor Portorož ter na Pedagoški Fakulteti (Univerza na Primorskem).

 width=
Foto: Zala Janežič

Obiskovalci so se tako seznanili s smernicami za starše za zdravo uporabo digitalnih tehnologij v predšolskem obdobju, ki so jih pripravili na Logoutu. Gostje so nato s svojih strokovnih področjih utemeljile, zakaj je pomembno, da v zgodnjem obdobju odraščanja uporabo digitalnih tehnologij ustrezno omejimo ter da ponudimo le vsebine, primerne za otrokovo starost. Ključni poudarek za zdrav razvoj predšolskih otrok so gostje namenile gibanju, ki spodbuja ustrezen razvoj možganov, telesni razvoj in imunsko odpornost otrok. Priporočajo vsakodnevno gibanje na svežem zraku, vsaj 60 minut intenzivnega gibanja na dan, ki ga otrokom ponudimo skozi igrive aktivnosti. Izpostavljen je bil tudi pomen ustreznih spodbud za razvoj govora in kako pomembno je, da uporaba tehnologij ne nadomešča interakcije s starši. Dotaknili so se tudi pomena spanja za otroke, ki je lahko v primeru neustrezne rabe digitalnih tehnologij moteno, zaradi t.i. modre svetlobe ekranov, ki je motilec hormona spanja melatonina in pa zaradi stimulacije možganov, ki nas ohranja budne.  Predstavili so tudi mnoge druge posledice, ki jih lahko otroci občutijo zaradi prekomerne stimulacije z medijskimi vsebinami, kot so npr. večja razdražljivost in impulzivnost, zmanjšana  pozornost, doživljanje strahu zaradi neustreznih vsebin, moten razvoj socialnih veščin, težavami z zdravjem (debelost, kratkovidnost) ipd.

Ob zaključku dogodka niso pozabili na pomembne prednosti, ki jih uporaba digitalnih tehnologij vnaša v naša življenja, v nekaterih primerih tudi za mlajše otroke. Vendar pa velja ohraniti posebno previdnost pri izpostavljanju digitalnim tehnologijam v predšolskem obdobju, saj gre za izjemo ranljivo in občutljivo obdobje za razvoj temeljnih življenjskih področij, ki se lahko razvijajo le ob ustreznih spodbudah iz okolja, so poudarili na samem dogodku.