En evro prodaje v pristaniški dejavnosti ustvari še 3,3 evre v preostalem gospodarstvu

Deli novico s tvojimi prijatelji

En evro prodaje v pristaniški dejavnosti ustvari še 3,3 evre v preostalem gospodarstvu

Gospodarska zbornica Slovenije je pripravila študijo vplivov pristaniške dejavnosti na gospodarstvo. Trenutno je v Sloveniji več kot 7.000 delovnih mest neposredno in posredno povezanih s pristaniško dejavnostjo, v središču katere je Luka Koper, ki se tako uvršča med največje gospodarske sisteme. Multiplikator dodane vrednosti pristaniške dejavnosti v Sloveniji je celo višji kot v primeru belgijskih pristanišč oziroma je primerljiv s pristaniščem Antwerpen, ki je drugo največje pristanišče v Evropi po Rotterdamu.

 width=Učinek pristaniške dejavnosti na dodano vrednost je v letu 2018, v primerjavi z letom 2009 porasel za 58 odstotkov in je znašal blizu 400 milijonov. Med tem ko so skupni prihodki pristaniške dejavnosti v letu 2018 znašali 1,2 milijardi evrov. Pristaniška dejavnost je za vsak ustvarjen evro dodane vrednosti prispevala še skoraj dodaten evro k dodani vrednosti v ostalih dejavnostih.

Za nadaljnji razvoj Luka Koper in logistične dejavnosti v Sloveniji nasploh bo ključnega pomena izgradnja drugega tira Koper – Divača. »Luka Koper se ustrezno razvija in prilagaja na leto 2026, ko bo zaključena investicija v drugi tir. Z načrtovanimi naložbami v vrednosti približno 500 milijonov evrov do konca leta 2025 se bo učinek pristaniške dejavnosti na gospodarstvo še povečal«, poudarja Dimitrij Zadel, predsednik uprave Luke Koper.

Zanimivi so tudi podatki študije, ki sta jo za 2TDK pripravila dr. Igor Masten in dr. Aleš Groznik, v kateri sta ovrednotila ekonomske učinke drugega tira na gospodarstvo. Izračunala sta da bo slovensko gospodarstvo v 30 letih izgubilo 3 milijarde evrov ali 145 milijonov letno, če drugega tira ne bomo zgradili do leta 2026. Sosednje države intenzivno gradijo oz. vlagajo v železniške koridorje, kar predstavlja konkurenco slovenski javni železniški infrastrukturi, zato si Slovenija na more privoščiti zamud. Po besedah ministra za infrastrukturo Jerneja Vrtovca, vpetost Slovenije v mednarodne prometne tokove državi prinaša izjemen geostrateški potencial. »Država bo tudi v prihodnje ustvarjala pogoje za razvoj ustreznih kapacitet, med katerimi so poleg povečanja pretovora v Luki Koper tudi izgradnja drugega tira ter izgradnja zalednih skladišč«.

 width=