22. avgusta se pričenja Tartini festival

Deli novico s tvojimi prijatelji

22. avgusta se začenja Tartini festival, ki ga vodi umetniški vodja festivala Jasna Nadles s svojo ekipo. Ponujajo 7 koncertov različnih izvajalcev, začel pa ga bo ansambel Il Terzo Suono, v katerem igrata tudi Jasna Nadles in Milan Versjakov, ki je programski vodja festivala.

Il Terzo Suono, 22. 8. 2019   20:30, Cerkev sv. Jurija v Piranu

Leta 2005 je bil ustanovljen mednarodni ansambel, ki izvaja svoj repertoar tudi na baročnih inštrumentih in na festivalih spremlja slovite soliste. Ansambel sestavljajo člani različnih mednarodnih orkestrov. Festivalski ansambel gostuje širom po Evropi ter s svojimi gostovanji na pomembnih evropskih festivalih povečuje prepoznavnost slovenskega kulturnega prostora v mednarodni javnosti (npr. festival Ravello, festival Emilia Romagna, Veneto festival, predstavitev Slovenije za Svet Evrope v Luksemburgu). Ansambel redno nastopa s solisti, kot so: Sergio Azzolini, Giuliano Carmignola, Christophe Coin, Giovanni de Angeli ter z drugimi.

Orkester Cenacolo Musicale, 25. 8. 2019    20:30, Minoritski samostan v Piranu

Nastal je v Benetkah (vsaj devetnajst libretov je objavljenih in izvedenih med 1706 in 1709 v Benetkah), vendar pa je imel repertoar intermezzov največ uspeha v Neaplju.

Krajša dela so uvrščena med akte t.i. Opere Serie oziroma opere resnega tona, predstavljala pa so duhovit kontrapunkt, namenjen dvigovanju razpoloženja in pozornosti gledalcev z izkoriščanjem komičnih situacij, gafov, nesporazumov in preoblek, instrumentov, ki so vsi izključeni iz narativa Opere Serie.

Po stoletjih v pozabi so ta dela in njihova vitalnost ter ideje za izvedbo ponovno odkrili šele v začetku 20. stoletja, v duhu muzikološkega ponovnega odkrivanja starih glasbenih del.

Intermezzo Bacocco e Serpilla, avtorja Giuseppeja Marie Orlandinija, z libretom, ki ga je napisal Antonio Salvi, so verjetno prvič izvedli v Benetkah med letoma 1718 in 1719, čeprav obstaja izvod, ki na naslovnici kot datum navaja leto 1715, kot mesto pa Verono.

Številni libreti in tiskane izdaje, ki so preživele do danes, potrjujejo, da je to delo imelo velik uspeh v obdobju, daljšem od 40 let, z izvedbami tudi na Dunaju in v Parizu. Zgodba pripoveduje o možu, zagrizenem kockarju, ki izgublja cela bogastva v igri, in njegovi ženi, ki ga stalno in nepotrebno ošteva ter se na koncu odloči, da se obrne na sodišče, da bi poiskala zaščito. Sodnik pa je prav njen mož, v preobleki, in ko se Serpilla prepusti laskanju novemu junaku, mož sname krinko in jo vrže na cesto. Serpilla je tako prisiljena na življenje v bedi, vendar se ob zadnjem srečanju iskra ljubezni ponovno prižge in tako se zgodba konča z nepričakovano srečnim koncem.

Mario Brunello, violončelo, 27. 8. 2019    20:30, Minoritski samostan v Piranu

Mariu Brunellu je preboj uspel leta 1986, kot prvemu in edinemu Italijanu, ki je osvojil prvo nagrado na prestižnem mednarodnem tekmovanju Čajkovski v Moskvi.

Brunellove srčne izvedbe so mu zagotovile angažmaje pri tako uglednih dirigentih, kot so Antonio Pappano, Valery Gergiev, Yuri Temirkanov, Manfred Honeck, Riccardo Chailly, Vladimir Jurowski, Ton Koopman, Riccardo Muti, Daniele Gatti, Myung-Whun Chung in Seiji Ozawa ter koncertne izvedbe z mnogimi svetovno znanimi zasedbami, od Londonske filharmonije, Londonskih simfonikov, komornega orkestra Mahler, filharmonije francoskega nacionalnega radija, Munchenske ter Filadelfijske filharmonije, do Tokijskih simfonikov, Kioi Sinfoniett, DSO Berlin, filharmonije milanske Scale in Nacionalne akademije Sv. Cecilije.

Brunellova sezona 2018-19 vključuje številne prestižne nastope, kot so tisti s simfoničnim orkestrom NHK v Tokiu in komornim orkestrom Kioi Hall, zadnji v dvojni vlogi solista in dirigenta. Nastopil bo tudi z orkestrom italijanske RTV iz Torina in nadaljeval sodelovanje s skupino Kremerata Baltica kot solist in dirigent, z več projekti v naslednjih sezonah.

Brunello je zasnoval plodno sodelovanje na področju komorne glasbe z Gidonom Kremerjem, Yurijem Bashmetom, Martho Argerich, Andreo Lucchesinijem, s Frankom Petrom Zimmermanom, Isabello Faust, Mauriziom Pollinijem in kvartetom Hugo Wolf.

Pierre-Laurent Boucharla,  29. 8. 2019    20:30, Tartinijeva hiša, Piran

Pierre je pri 13 letih prvič nastopil na koncertu z orkestrom, prvi recital pa je izvedel, ko je bil star 15 let.

Osvajal je nagrade na mednarodnih tekmovanjih (nagrada Spedidam, Darius Milhaud), preboj pa si je zagotovil leta 2000, ko je izšla njegova plošča, na kateri je v živo posnel Chopenove 24 etude, ki je doživela pozitiven odziv v reviji Piano Le Magazine. Od tedaj ga vabijo na nastope v mnogih evropskih državah (Rusija, Nemčija, Švica, Italija, Belgija, Grčija, Češka, Poljska, Turčija, Makedonija), v Aziji (Kazahstan, Sibirija) in Ameriki (ZDA, Kanada, Mehika).

Redno izvaja recitale, solistične nastope z orkestri ter nastope s komornimi zasedbami, med njimi je posebne omembe vredna zasedba Ensemble Promethée, ki jo je ustanovil leta 2005. Sodeluje s priznanimi glasbeniki, kot so Pascal Amoyel, Vadim Tchijik, Philippe Bernold, Emmanuelle Bertrand, David Bismuth, Nicolas Dautricourt, Florent Héau, Mark Drobinsky, Hugo Ticciati, ter zasedbami, kot so Archimede Quartett in Wiener Kammersymphonie.

Nastopa tudi s komornimi orkestri, kot npr. Orchestre de Chambre de Toulouse (Francija), Baltic Neopolis Orchestra (Poljska), Camerata du Rhône (Francija) ter Ensemble Artemus (Francija).

Nedavno je francoska televizija (France 2, France 3 in TLM) začela snemati njegove koncerte, ki so jih nato predvajali tako v Franciji kot na ruski, katalonski, italijanski, bolgarski in poljski televiziji.

I Solisti Veneti, 31. 8. 2019   20:30, Minoritski samostan v Piranu

Orkester I Solisti Veneti je bil ustanovljen leta 1959, vse od takrat, pa do njegove smrti (leta 2018), ga je vodil Claudio Scimone. Za seboj imajo že skoraj 6.000 koncertov v več kot 90 državah, udeležbe na najpomembnejših mednarodnih festivalih, njihova diskografija šteje preko 350 naslovov, poleg tega pa imajo tudi bogato kulturno in promocijsko dejavnost.

Prejeli so najvišja svetovna priznanja, ki so pomembna v glasbenem svetu. Leta 2008 so v beneškem gledališču La Fenice prejeli nagrado “Una vita nella musica”, ki jo podeljuje glasbeno združenje Rubinstein in velja v Italiji za Nobelovo nagrado za glasbo.

Orkester je sodeloval z najpomembnejšimi pevci in solisti naše dobe, kot so Placido Domingo, Josè Carreras, June Anderson idr. Ponovno so oživili na stotine neznanih del, ki sodijo v italijansko glasbeno dediščino. Mnogi eminentni skladatelji naše dobe, kot npr. Ennio Morricone, so jim posvetili glasbena dela.

Da bi pokazali globoko povezanost beneške glasbe, arhitekture in likovne umetnosti, so posneli serijo pomembnih DVD-jev: “Le Stagioni di Vivaldi nelle Ville di Palladio” (Arthaus) in mnoge druge.

Evropski parlament je orkestru I Solisti Veneti podelil plaketo, ki jim priznava, da so “izjemni kulturni promotorji, ki segajo preko meja”.

Anna van der Merwe, violina, 2. 9. 2019     19:00, Atrij Pretorske palače, Koper

Anna je bila rojena v Južni Afriki, kjer je tudi odraščala in diplomirala z odliko na Univerzi v Cape Townu, podiplomski študij pa je končala na Univerzi za glasbo in dramske umetnosti v Gradcu, prav tako z odliko. Pod mentorstvom Faride Bacharove in Sylvije Viertel je Anna osvojila številne nagrade in štipendije, kot je nagrada Oppenheimer Memorial ter nagrade na več tekmovanjih, med njimi AKTV Muziq in Fine Music Radio. Anna je nastopila kot solistka z vsemi največjimi južnoafriškimi orkestri, vključno z johannesburško filharmonijo in filharmonijo pokrajine Kwazulu-Natal. Obiskovala je mojstrske tečaje, med drugim pri Danielu Rowlandu, Mi-Kyung Leeju in Shlomu Mintzu.

Anna je trenutno akademist v orkestru Bamberški simfoniki.

Ema Grčman, violončelo, 2. 9. 2019     19:00, Atrij Pretorske palače, Koper

Ema Grčman je glasbeno pot začela pri šestih letih z učenjem violončela pri prof. Vladimirju Kovačiču. Izobraževanje je začela na Konservatoriju za glasbo in balet v Ljubljani v razredu prof. Vladimirja Kovačiča, prof. Milana Vrsajkova ter prof. Karmen Pečar Koritnik. Leta 2014 je uspešno opravila sprejemne izpite na Glasbeni akademiji Univerze v Zagrebu ter začela študij v razredu prof. Valterja Dešpalja. Od leta 2016 študij nadaljuje na Univerzi za glasbo in upodabljajočo umetnost v Gradcu, v razredu prof. Juliana Arpa. Redno se udeležuje mojstrskih tečajev za violončelo pri znanih profesorjih: Christophu Richterju, Martinu Ostertagu, Marku Ylönenu, Giovanniju Gnocchiju, Claudiu Bohorquezu, Marcu Coppeyu in drugih.

Februarja 2017 sta kot solistki z violinistko Majo Horvat in s Slovensko filharmonijo izvedli znameniti dvojni koncert Johanessa Brahmsa.

Ema je članica nemškega komornega orkestra Deutsche Kammerakademie Neuss am Rhein in je štipendistka Mestne občine Ljubljana.

 

La Calandria, 3. 9. 2019    20:00, Minoritski samostan v Piranu
Italijanski barok

“Danes boste videli novo komedijo, naslovljeno Calandria; v prozi in ne v verzih, sodobno, ne staromodno, v narodnem jeziku, ne latinskem. Calandria je dobila ime po Calandru, človeku, ki se vam bo zdel tako neumen, da boste le stežka verjeli, da nam narava lahko dala takšnega neumneža. No, če ste že slišali in videli neumna dejanja ljudi, podobnih njemu, vas ne bodo toliko začudila neumna prepričanja in dejanja Calandra.”

Bilo je v Urbinu, 6. februarja 1513, na karnevalskem večeru, v prestolni dvorani Vojvodske palače, ob prisotnosti vojvode Francesca Marije I della Rovere. Tukaj so odigrali prvo izvedbo predstave La Calandria, avtorja Bernarda Dovizija da Bibbienna. Njegov prijatelj Baldassar Castillone je pripravil produkcijo, slikar in arhitekt Girolamo Genga scenografijo. La Calandria je prototip renesančne gledališke predstave in je eden prvih primerov glasbene predstave, kjer glasbeni in plesni intermezzi ne služijo samo povezovanju dialoških delov, temveč so del celotne zgodbe.

Raznoliki glasbeniki omogočajo skupini La Calandria soočanje z izzivom izvajanja stare glasbe od srednjega veka do baroka na izključno starih instrumentih, bodisi originalih ali kopijah, da bi v popolnosti poustvarili zvok vsakega glasbenega repertoarja. La Calandria s svojim izborom programov, interpretacijo in realizacijo svojih projektov upošteva geslo, ki je vezano na njeno ime: Ne zastarelo, temveč sodobno.

“Zdaj pa prihaja Tema. Pripravite se, da jo dobro ujamete, z odprtimi ušesi!”

Danaja Habjanič, 4. 9. 2019    19:00, Atrij Pretorske palače, Koper

Kitaristka Danaja Habjanič se je po končani glasbeni šoli v Gornji Radgoni vpisala na Konservatorij za glasbo in balet Maribor, kjer je leta 2014 maturirala z odliko.

Študij kitare nadaljuje na Akademiji za glasbo Ljubljana, v razredu prof. Katje Porovne Silič, kjer letos obiskuje 2. letnik podiplomskega študija. S historičnimi brenkali (renesančna in baročna lutnja, teorba) se je prvič srečala na Akademiji, kjer pod okriljem oddelka za staro glasbo obiskuje izbirni predmet Lutnja in historični brenkalni inštrumenti pod mentorstvom prof. Izidorja Erazma Grafenauerja.

Udeležila se je številnih seminarjev in glasbenih tekmovanj. Svoje znanje je izpopolnjevala na mojstrskih tečajih pri priznanih kitaristih, kot so Carlo Marchione, Alvaro Pierri, Andrej Grafenauer, Lorenzo Micheli, Paolo Pegoraro, Istvan Römer, Thomas Müller-Pering idr.

Njeno umetniško udejstvovanje sega na različna glasbena področja. Nastopa kot solistka in komorna glasbenica v različnih zasedbah, kot so kitarski duet z Jano Fridau in trio violina, kitara in harmonika. Sodelovala je tudi pri poustvarjanju stare glasbe na baročni lutnji in teorbi ter kot članica baročnega ansambla in orkestra Akademije za glasbo Ljubljana. Eden od njenih večjih projektov je bila uprizoritev Monteverdijeve opere Kronanje Popeje leta 2016 v SNG Maribor.

Lana Trotovšek, violina, 5. 9. 2019    20:00, Minoritski samostan v Piranu

Violinistka Lana Trotovškek je leta 2012 debitirala z Orkestrom Mariinskega gledališča pod vodstvom Valerija Gergijeva. Od takrat je nastopila z več svetovno priznanimi orkestri: leta 2014 z Jurijem Bašmetom in Moskovskimi solisti, leta 2016 z Londonskim simfoničnim orkestrom pod taktirko Gianandrea Noseda, igrala je tudi s Sergejem Krilovim in Litvanskim komornim orkestrom, orkestrom tržaškega opernega gledališča Verdi pod taktirko Tan Duna, z Orkestrom Slovenske Filharmonije, Shangajskim, Sarajevskim, Zagrebškim filharmoničnim orkestrom, orkestrom RTV Slovenija in Komornim orkestrom iz Filadelfije. Bila je članica uspešnega Greenwich Tria, dobitnika nagrade Solti Foundation iz Belgije in prva violinistka kvarteta Badke, zmagovalca tekmovanja Melbourne International Chamber Music Competition.

Lana Trotovšek je redna gostja mednarodnih festivalov, kot so Emilia Romagna Festival, Festival Internacional de Santander, Rheingau Musik Festival, St Magnus Festival, Mittelfest, Festival Aix en Provence, Shanghai International Arts Festival, Aldeburgh Festival, Festival Ljubljana, Dubrovnik Festival ter Al Bustan Festival. Nastopila je v prestižnih dvoranah, kot so Concertgebow v Amsterdamu, Muziekgebouw v Eindhovnu, Konzerthaus na Dunaju, Teatro la Fenice v Benetkah, v dvorani Wigmore Hall v Londonu, Minato Mirai Hall na Japonskem, Cankarjevem domu ter dvorani Vatroslava Lisinskega v Zagrebu.

Trotovškova je profesorica violine na glasbenem kolidžu Trinity Laban v Londonu, tudi asistentka na ljubljanski glasbeni akademiji, vse pogosteje pa tudi vodi mednarodne mojstrske tečaje po svetu.

Igra violino Pietra Antonia dalla Coste iz leta 1750.

Masumi Yamamoto, čembalo, 5. 9. 2019    20:00, Minoritski samostan v Piranu

Čembalistka Masumi Yamamoto je bila rojena v Osaki, na Japonskem, odrasla je v Avstraliji (Gold Coast), od leta 2001 pa živi v Veliki Britaniji. Igrala je v več znamenitih koncertnih dvoranah po Evropi in tudi v daljnji Maleziji, na Japonskem in v Avstraliji. Masumi je redna gostja na BBC Radio 3 in osvajalka nagrade na mednarodnem tekmovanju čembalistov v Brugeu.

Masumi je diplomirala z odliko na Glasbenem konzervatoriju Univerze Griffith v Brisbaneu, (Queensland, Avstralija), kjer je študirala klavir pri Leah Horwitz, čembalo pa pod mentorstvom Haguette Brassine. Pozneje je postala mlajša članica orkestra The English Concert z zasedbo Melopoetica. Masumi je doktorirala na Univerzi v Yorku, kjer je študirala pri profesorju Petru Seymourju.

Rada poučuje in je predavala na mojstrskih tečajih na konzervatoriju za glasbo Yong Siew Toh v Singapurju in na glasbenem konzervatoriju Univerze Griffith v Queenslandu (Avstralija). Masumi je tudi umetniški vodja serije baročnih koncertov, poimenovanih Sydenham Concerts, in profesorica čembala v dekliški šoli St. Paul’s Girls’ School v Londonu.

6. 9. 2019    20:00, Minoritski samostan v Piranu bo nastopilo več izvajalcav, ki so predstavljeni v nadaljevanju:

Olga Pogorelova, violina

Olga Pogorelova je rojena leta 1976 v Voronežu (Rusija), violino se je začela učiti pri petih letih, pri profesorju Polakovu v krajevni glasbeni šoli. Leta 1991 in 1992 je bila učenka pri gospe Glesarovi na moskovskem konservatoriju, leta 1993 pa se je vpisala na Višjo glasbeno šolo v Freiburgu, v razred profesorja Wolfganga Marschnerja. V tem obdobju je obiskovala tudi tečaj violine pri R. Ricciju na salzburškem Mozarteumu. Leta 1997 je začela obiskovati Visoko glasbeno šolo v Münchnu, kjer je naslednje leto diplomirala z odliko pri profesorju Schneiderju, pri katerem je izpopolnila tudi svoje znanje violine. Študij je nadaljevala pri mojstru P. Vernikovu na lyonskem konservatoriju, s katerim je sodelovala tudi kot asistentka na mednarodnih tečajih v Portogruaru in Fiesolah. Osvojila je številne nagrade na državnih in mednarodnih tekmovanjih, med drugim na tekmovanju v Odesi (1989, diploma z odliko), Freiburgu (1991, tretja nagrada in posebna nagrada za najmlajšega tekomovalca, 1994 druga nagrada in dve posebni nagradi za najboljšo izvedbo Beethovnove sonate in Spohrovega koncerta), Weimarju (1992, prva nagrada in posebna nagrada – violina izdelovalca violin H. Schickerja), Iserlohnu (1995, druga nagrada).

Vladimir Mendelssohn, viola

Vladimir Mendelssohn je rojen v glasbeni družini v Romuniji, v Bukarešti je študiral violo in kompozicijo. Kot izvajalec komorne glasbe je zelo iskan in redno nastopa na številnih glasbenih festivalih v družbi svetovno znanih glasbenikov. Izvedel je tudi nekaj solističnih koncertov in izdal številne plošče pri različnih založbah. Je tudi plodovit skladatelj, avtor del za solo inštrumente, mešane zbore in simfonične ter komorne orkestre. Pisal je tudi glasbo za balet, gledališče in film. Trenutno je profesor komorne glasbe na pariškem glasbenem konservatoriju, poučuje tudi v Haagu, Essnu in Bologni ter vodi masterclass seminarje po vsem svetu. Od zgodnjih osemdesetih let je reden gost na Festivalu komorne glasbe Kuhmo, od jeseni 2005 je tudi njegov umetniški vodja.

Francesco Mariozzi, violončelo

je diplomiral iz violončela z najvišjimi ocenami pri profesorju N. Sarpe. Svoje znanje je dopolnjeval s priznanimi umetniki, kot so Maisky, Gutman, Geringas, Perènyi, Meunieur, Palm.

Sodeluje z igralcem Claudiom Santamarijo, z nastopi na pomembnih gledaliških festivalih, v preteklosti pa je sodeloval z drugimi pomembnimi institucijami, kot je Orkester Santa Cecilia iz Rima in prestižni Filharmonijski orkester »Arturo Toscanini«, pod vodstvom Lorina Maazela, v katerem je bil solo violončelist. Kot solist in komorni glasbenik je gostoval pri prestižnih glasbenih institucijah, kot so Società del Quartetto v Firenzah, Festival Due Mondi v Spoletu, Italijanski kulturni institut v Montrealu, Glasbena srečanja v Fiesolah, Festival narodov v Portogruaru, Festival Pomposa, Umbrijsko filharmonijsko združenje, pogosto nastopa v duetu s pianistom Brunom Caninom.

Andrea Rucli, klavir

Andrea Rucli je osvojil nagrade na mnogih klavirskih tekmovanjih in redno nastopa kot solist in član komornih zasedb. Svoje znanje je izpopolnjeval pod vodstvom Konstantina Bogina in kasneje delal kot njegov asistent. Rucli in Bogino tudi nastopata skupaj na koncertih kot klavirski duo.

Kot glasbenik ima velik ugled, še posebej, ker je promoviral glasbo skladateljice Elle von Schultz Adaiewsky (1846–1916). Spomladi leta 2011 je izvajal njena dela, ki jih je rekonstruiral Vladimir Mendelssohn, v predsedniški palači v Rimu kot del znanega programa koncertov Quirinale. Rucli je prav tako aktivno promoviral Finsko in finsko kulturo v Italiji, za kar so mu podelili članstvo v finskem društvu Kalevala ter priznanje finske ambasade.

Salzburger Mozart Consort, 8. 9. 2019    20:00, Minoritski samostan v Piranu

Zasedba Mozart Consort je bila ustanovljena v Salzburgu leta 1999. Glasbeniki izkazujejo spoštovanje do genius loci, oziroma duhu zaščitnika mesta, in se osredotočajo na dela Wolfganga Amadeusa Mozarta in njegovih sodobnikov. Navdih jim je Študija osnovnih načel igranja violine, avtorja Leopolda Mozarta. Člani zasedbe imajo dolgo skupno tradicijo muziciranja v Mozarteum orkestru, Orkestru salzburške katedrale, Salzburškega festivala in koncertov Tedni Mozarta. Njihov repertoar se začenja z dunajsko klasično šolo, vendar pa zajema tudi mojstrovine iz obdobja baroka in romantične glasbe, v instrumentalnih kombinacijah, ki segajo od dueta do komornega orkestra. Mednarodni nastopi v najprestižnejših dvoranah in CD plošče pri založbi Mozartiana Classics so zasedbi Mozart Consort zagotovili slavo in priznanje.

12. 9. 2019   21:00, Cerkev sv. Katerine, Padova (IT), Ansambel Il Terzo Suono.