Pametni pogovorni robot Pino vam pomaga obiskati Piran

Deli novico s tvojimi prijatelji

Destinacija Portorož & Piran prva v Sloveniji predstavlja pametnega pogovornega robota. V ospredje digitalne kampanje so postavili petzvezdična doživetja, ki so jih predstavili skozi oči vplivnežev. Portoroški turistični portal je tako avgusta dosegel rekorden obisk.

 Prvi pogovorni robot turistične destinacije v Sloveniji

Pod okriljem Turističnega združenja Portorož je v sodelovanju z digitalno agencijo April 8 letos zaživel Pino, pametni pogovorni robot destinacije Portorož & Piran. »Ponosni smo, da je naša turistična destinacija prva v Sloveniji, ki uporablja tako napredne tehnologije, kot je pametni pogovorni robot. Cilj je uporabnikom nuditi informacije 24 ur na dan oziroma tudi v času, ko naše turistične informacijske pisarne niso odprte, povečati pa želimo tudi konverzije na naši spletni strani in zagotoviti več informacij o prireditvah na naši destinaciji,« je povedal mag. Igor Novel, direktor Turističnega združenja Portorož.

 width=

Pino »domuje« na svojem Facebook profilu, z vami pa lahko klepeta na Facebook Messengerju. V prihodnosti se bo preselil tudi na spletno stran www.portoroz.si, uporabljati pa ga želijo tudi na sejmih in v turističnih informacijskih pisarnah. Zaenkrat zna komunicirati le v angleščini, v načrtu pa je, da se bo pogovarjal tudi v slovenščini, italijanščini in nemščini. Uporabniki ga lahko povprašajo o namestitvah, aktivnostih na destinaciji, splošnih informacijah o dogodkih, vremenu ali vodenih ogledih. Pokaže na primer najljubše skrite kotičke v Piranu, kje popiti najboljšo kavo v Portorožu, usmeri vas na najbližje parkirišče ali pa svetuje, kaj pri nas početi, če imate otroke.

Mag. Petra Rebec, vodja digitalnih projektov na Turističnem združenju Portorož: »Gre za zahteven projekt, ki uporablja najnovejšo tehnologijo kognitivne rešitve podjetja IBM Watson Assistant in jo integrira na turistično področje. Največji izziv uporabe umetne inteligence na primeru Pina je način priprave vsebin, iz katerih se lahko nato pametni robot sam uči. Veliko smo delali tudi na Pinovi osebnosti. Pino je domačin, čistokrvni lstrijan. Slovenska Istra je že veliko generacij dom njegovih prednikov in tudi njegovi sorodniki živijo tu – v bližnjih vaseh in obmorskih mestecih. In vse to je razlog, da si je Pino tu ustvaril dom in družino. Zdaj pa vam pomaga spoznavati lokalne skrivnosti Portoroža in Pirana ter njune širše okolice.« Novega pogovornega robota trenutno promovirajo z nagradno igro. V enem mesecu kampanje je Pino dosegel 45.000 domačinov in obiskovalcev na destinaciji Portorož & Piran. Z njim se je pogovarjalo 300 oseb, Pino pa jim je podal 1.740 informacij. Največ je bilo vprašanj o dogodkih na destinaciji.

Digitalna kampanja za promocijo petzvezdičnih doživetij

Turistično združenje Portorož je letos pozvalo ponudnike različnih pristnih lokalnih doživetij in omogočilo njihovo redno izvajanje, ne glede na število prijavljenih. Pomembna novost je tudi, da je od letos mogoče doživetja rezervirati preko rezervacijskega sistema na spletni strani www.portoroz.si.

Ker so ocenili, da gostje preslabo poznajo raznovrstno ponudbo doživetij, ki jih ponujata Portorož in Piran z okolico, so se na Turističnem združenju Portorož odločili, da doživetja postavijo v ospredje svoje pomladne digitalne kampanje. Ta je bila letos primarno usmerjena na italijansko tržišče. Za predstavitev petzvezdičnih doživetij so k sodelovanju povabili tri italijanske vplivneže, ki so doživetja izkusili vsak na svoj način in jih kot taka tudi predstavili sledilcem na svojih kanalih družbenih omrežij. Hkrati pa je tudi Turistično združenje Portorož objavljalo njihove materiale in jih tako promoviralo. Kampanja je imela svojo spletno podstran, na kateri so bila predstavljena tri izbrana doživetja, vključen je bil Instagram »newsfeed« vplivnežev, povezava na njihove profile in njihovi komentarji o doživetjih, izpostavljeni pa so bili tudi hotelski paketi. Na podstrani je bil vključen video, ki je nastal kot skupek vtisov in doživetij sodelujočih vplivnežev.

Projekt se je izkazal za uspešnega. Video je do konca avgusta dosegel 374.000 ogledov na YouTube-u. Vplivneži so skupno od aprila do junija ustvarili 259 vsebin na družbenih omrežjih, ki so dosegle 475.000 oseb, samo na Instagramu pa so dosegle 2.6 mio vtisov. Ustvarjene vsebine so imele tudi visoko stopnjo interakcij, zabeležili so jih 185.000. Kampanja je bila na spletu podprta z razpršenim oglaševanjem s spletnimi pasicami, video oglasi in komunikacijo na družbenih medijih. Oglasi so v Italiji dosegli več kot milijon spletnih uporabnikov, video oglas pa so skupno prikazali dvamilijonkrat.

Kampanja je naletela na pozitivne odzive tako na destinaciji kot na družbenih omrežjih. Zanimanje za petzvezdična doživetja se je povečalo, ravno tako pa se je povečalo zanimanje ponudnikov za sodelovanje z lastnimi doživetji. Kampanja je bila sofinancirana s strani Turističnega združenja Portorož, ki je za ta namen izkoristilo tudi sredstva Evropskega sklada za regionalni razvoj (v okviru razpisa MGRT), ter treh večjih hotelskih podjetij – Istrabenz turizem, Hoteli Bernardin in Terme Krka.

 Rekorden obisk portoroškega turističnega portala

Avgusta so na Turističnem združenju Portorož po podatkih Google Analytics zabeležili rekordno obiskanost portala www.portoroz.si, in sicer 130.000 obiskov, od tega 90.000 unikatnih. V primerjavi z lani je to kar za 88 % več, vendar je bil ravno lani poleti objavljen prenovljen portal, zato primerjava ni najbolj relevantna. V primerjavi z avgustom 2017, ko je sicer potekala intenzivna digitalna oglaševalska kampanja, pa je obiskanost za 16 % večja. K letošnjemu velikemu porastu je botrovala objava novih vsebin, predvsem številnih doživetij, pa tudi objava ponudbe in dogodkov celotnega slovenskega dela Istre. Opažajo tudi, da kar 75 % vseh uporabnikov dostopa do portala preko svojih mobilnih naprav. V osmih mesecih letošnjega leta je portal zabeležil 587.000 obiskov, 17 % več kot lani, in 394.000 unikatnih obiskovalcev, kar je 18 % več kot lani. Med obiskovalci je več kot polovica tujcev, med njimi največ Italijanov, Avstrijcev in Nemcev.

Dobra poletna sezona

Junija so v občini Piran našteli skoraj 142.000 hotelskih prenočitev (6 % več kot junija lani), julija jih je bilo dobrih 175.000 (enako kot julija lani), avgusta pa 187.500 (enako kot avgusta lani). Skupaj so tako turisti od junija do konca avgusta v hotelih ustvarili več kot pol milijona prenočitev. Prevladovali so tuji turisti. Junija so ustvarili 75 %, julija in avgusta pa kar 80 % vseh hotelskih prenočitev. Povprečna zasedenost hotelov v avgustu je bila 100 %. Opaziti je bilo za odtenek več domačih gostov. Avgusta so ustvarili za približno 10 % več hotelskih prenočitev. Med tujci so na prvih mestih še vedno Avstrijci, Italijani in Nemci, Ruse pa so s 4. mesta že lani izpodrinili Madžari.

V osmih mesecih letošnjega leta so zabeležili več kot 902.000 hotelskih prenočitev, kar je za 3 % več v primerjavi z lani. Domači turisti so ustvarili dobro četrtino vseh hotelskih prenočitev, v primerjavi z lani pa beležimo devetodstotno rast domačih prenočitev. Na osnovi vplačane turistične takse so na voljo tudi podatki za vse namestitvene kapacitete občine Piran. V sedmih mesecih letošnjega leta so zabeležili približno 1.040.000 prenočitev, kar je enako kot lani