< V Postojnski jami prenovili vozni park - Obalaplus
Nalaganje

Vnesite za iskanje

V Postojnski jami prenovili vozni park

Postojnska jama predstavlja popolnoma nove, dobre stare vlakce! Po 43 letih so namreč prenovili vozni park. Legendarni jamski vlakec ohranja svojo podobo, a drvi k uresničitvi popolne trajnostne strategije. Po drugem tiru. Predsednik upravnega odbora Postojnske jame je predstavil popolnoma nove vlakce Postojnske jame ter rekordne rezultate podjetja.

Prvič v zgodovini Postojnske jame so z enkratno investicijo zamenjali celoten vozni park. Novi zmogljivejši vlakci uresničujejo trajnostno vizijo turizma. Kljub posebnim tehnološkim novostim pa vlakci ohranjajo legendarno podobo in prav to je bil poseben izziv pri razvoju novih vlakov. Tako kot zgodovinski tramvaji v San Franciscu predstavljajo simbol mesta in so sinonim vožnje s tramvajem po vsem svetu, tudi vlakci v Postojnski jami predstavljajo poseben simbol jame in so sinonim za neverjetna doživetja podzemnega sveta. Rumeno-rdeči vlakec, ki vozi po železnici zgrajeni pred 147 leti je pač legenda. »Dobri stari vlakci v notranjosti skrivajo veliko novosti in tehnoloških izboljšav, ki jim bodo obiskovalci in jama hvaležni,« je poudaril predsednik upravnega odbora Postojnske jame Marjan Batagelj.

VLAKEC KOT NAPOVED PRIHODNOSTI JAME

Razvoj infrastrukture in vlakcev že od nekdaj napovedujeta prihodnost turizma v jami. Tudi tokrat je tako, saj z novimi vlakci v jami utrjujejo zavezo trajnostnemu ter okolju prijaznemu turizmu, ki je glavno vodilo. »V nakup novih vlakcev nismo šli zaradi dotrajanosti ali neuporabnosti prejšnjih, ampak zaradi zagotavljanja trajnosti, skrbi za okolje ter varnosti gostov in voznikov,« je poudaril Marjan Batagelj med edinstvenim ogledom remize Postojnske jame, kjer imajo delavnico in polnilnice za vlake. Ker v jami vladajo posebni pogoji in je tudi namen vlakcev poseben, pogosto izboljšave in razvoj vlakov nastajajo prav v jamskih delavnicah, večina predlogov in izboljšav pa pride prav od voznikov in strojnikov, ki z vlakci upravljajo. Za tradicionalno podobo novih vlakov se skrivajo desetletja znanja, saj gre za dragocen jamski know-how.

6 NOVIH

Vsaka od 6 novih lokomotiv po jami vleče 15 vagonov. En vlak tako lahko prevaža do 116 gostov z maksimalno hitrostjo 10 km/h. Novi vlaki so tišji in zato bistveno manj bremenijo jamsko okolje in živali. V starih vlakih so morali vozniki tire posipati, da bi izboljšali trenje pri vožnji, z izboljšavami pa so se tega pri novih vlakih znebili in tako ni več nepotrebnega onesnaževanja jame s peskom in posledično s prahom. Akumulatorji v novih vlakih so skoraj 2x močnejši, saj z enim polnjenjem zagotavljajo tudi do 30 voženj. Vlaki so udobnejši in varnejši za goste, saj imajo vagoni varovala, ki preprečujejo vstajanje. Video nadzor nad celotno kompozicijo, zaprte in ogrevane kabine pa nudijo varnost in udobje tudi voznikom. V Postojnski jami so vedno zagovarjali inovacije in napredek, kar podpira tudi dejstvo, da imajo v jami drugi tir že od leta 1964. A ko pride do podobe vlaka, so precej konservativni. Legendarno rdeče-rumeno podobo so vlaki postopoma pričeli dobivati v sedemdesetih letih in takšni bodo še naprej.

Prvi jamski vlakec je leta 1924 po jami zapeljal maharadžo iz Dalampurja. Danes se z vlaki lahko zapeljejo prav vsi.

Ker želimjo v Postojnski jami to edinstveno novost proslaviti kot se spodobi, so v času do 24. 11. družinam pripravili poseben 50 % popust za vožnjo po drugem tiru z novimi vlakci in tudi za oglede vseh drugih atrakcij v Parku Postojnska jama. Več informacij najdete tukaj.

Na posebni razstavi v Parku Postojnska jama so predstavili tudi zgodovinski razvoj edinstvene jamske železnice. Tiste, ki si želite začutiti malo zgodovine in neverjetnih trenutkov prihoda novih vlakcev, pa si lahko ogledate spodnja video posnetka.

REKORDNO LETO 2019

Predsednik upravnega odbora je predstavil tudi rekordne poslovne rezultate podjetja  v iztekajočem se letu 2019. Po otvoritvi Vile Planinke, ki postavlja nove standarde v slovenskem turizmu, s skoraj 3-milijonsko investicijo v prenovo voznega parka nadaljujemo serijo vlaganj v jami in Parku Postojnska jama. V minulih letih so v jami investirali v Expo, nov vstopni in izstopni peron, prenovo Vivarija, obnovljeni so že vsi tiri in pragovi v jami, podpirajo tudi raziskave, razvoj in jamski laboratorij, kjer živijo »zmajčki.«  Tudi zunanjost Parka Postojnska jama dobiva pomembno podobo s prenovljenim Hotelom Jama – naslednje leto bo končana 4-milijonska investicija v B del hotela z dodatnimi 80 sobami in veliko kongresno dvorano. Celotna kapaciteta Hotela Jama bo tako štela 700 notranjih in 100 zunanjih sedežev. V prihodnjem letu se bodo lotili enega najzahtevnejših obnovitvenih podvigov, ki bo po fazah potekal 4 leta: prenove promenade Postojnske jame.

Prejšnji prispevek
Naslednji prispevek

Spletna stran za svojo funkcionalnost uporablja spletne piškotke, ki ne hranijo osebnih podatkov. Več o piškotkih lahko izveste tukaj

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close