Občina Piran in Arriva Slovenija v mestni promet predali 5 novih Mercedes-Benz Citaro K avtobusov

Deli novico s tvojimi prijatelji

Na Tartinijevem trgu v Piranu so danes predstavili pet novih nizkopodnih Merzedes Benz Citaro K mestnih avtobusov. Eden od avtobusov je opravil tudi svojo prvo testno vožnjo do Portoroža, v redni mestni promet na območju Pirana pa bodo novi avtobusi vključeni že jutri.  

Mestni potniški promet v Piranu je od danes bogatejši za pet novih, sodobnih avtobusov blagovne znamke Mercedes-Benz, model Citaro K. Gre za 10 m dolge, nizkopodne avtobuse, s katerimi se bodo potniki po novem vozili na linijah mestnega prometa Piran.

Na Tartinijevem trgu so nove avtobuse v promet predali župan Občine Piran Đenio Zadković, direktor in predsednik uprave skupine Arriva Slovenija Bo Karlsson in direktor družbe Autocommerce d.o.o. Rasto Oderlap.

Župan Občine Piran Đenio Zadković je povedal »Občina Piran se z novimi avtobusi v smislu moderne mobilnosti postavlja ob bok najbolj naprednih. Ekološko izjemno čisti, tehnološko napredni in v vseh letnih obdobjih izjemno udobni avtobusi bodo hkrati predstavljali neke vrste občinsko kulturno ogledalo, saj bodo že v kratkem dobili poslikavo v posvetitev 250. letnice rojstva slovitega violinista Giuseppeja Tartinija, ki bo sestavljena iz oblike morskega vala in violinskega polža. Simbol glasbene navdahjenosti violinista in skladatelja Tartinija bomo tako še bolj približali našim občanom in vsem obiskovalcem, ki se bodo po naši občini vozili z enimi izmed najboljših avtobusov na svetu.«

Direktor in predsednik uprave skupine Arriva Slovenija Bo Karlsson je poudaril, da ima sodoben, funkcionalen in zanesljiv mestni prevoz ključno vlogo pri razvoju mesta, saj ljudem zagotavlja  dostop do izobraževanja, zaposlitve, rekreacije, zdravstva in drugih ključnih storitev. Ob predaji novih vozil v promet je povedal: »Zelo smo veseli, da lahko danes skupaj z Občino Piran v promet predajamo pet novih mestnih avtobusov. Tako bo vozni park mestnega prometa v Piranu najsodobnejši in najmlajši v Sloveniji. Verjamemo, da se bo z novimi, sodobnimi avtobusi izboljšala uporabniška izkušnja naših potnikov, tudi za naše voznike bo vožnja prijetnejša, nova vozila pa bodo z nižjo ravijo hrupa in manjšimi izpusti v okolje poskrbela za čistejši zrak in tako prispevala h kakovosti življenja v Občini Piran. Tudi v prihodnje se bomo skupaj z Občino Piran osredotočali na zagotavljanje odličnih mobilnostnih storitev, ki bodo varne, zanesljive in prilagojene potrebam naših uporabnikov.«

Tudi Rasto Oderlap, direktor družbe Autocommerce d.o.o., ki je izdelala in dobavila vozila, je nove avtobuse označil za optimalno rešitev za mestni linijski promet, hkrati pa povedal, da je podjetje ponosno, da so lahko dobavili nova vozila.

Kot je povedal tehnični direktor skupine Arriva Slovenija Borut Smogavec, so nova vozila dolga 10 metrov, imajo 28 sedišč, 57 stojišč, prostor za invalide, klančino ter nagib, ki gibalno oviranim osebam omogočata lažji vstop. »Vsa vozila imajo najsodobnejše nizkoogljične EURO 6 motorje, ki so do okolja še prijaznejši od predhodnikov. Emisije, ki jih ti avtobusi spuščajo v zrak, so bistveno nižje od starejših dizelskih avtobusov. So tudi tišji in udobnejši za vožnjo. Novi avtobusi so opremljeni s sodobno opremo, ki poleg udobnosti zagotavlja tudi varnost potnikov. Za ustrezno klimo je poskrbljeno z zmogljivim sistemom ogrevanja in klimatizacije, dodatni zvočni in toplotni izolator pred zunanjimi vplivi pa predstavljajo še dvojno zastekljena stekla. Novi avtobusi so opremljeni z oddajniki za brezplačni Wi-Fi, LED prikazovalniki smeri vožnje na prednji in vstopni (desni) in zadnji strani vozil, glasovnimi napovedniki postajališč in prikazovalniki izstopnih postajališč za potrebe potnikov.«

Novost za potnike je tudi brezplačna aplikacija Arriva Piran za mobilne telefone in tablične računalnike (Android, IOS), ki omogoča spremljanje prihoda avtobusa v realnem času in hitro ter enostavno plačilo. Aplikacija bo potnikom omogočala, da spremljajo stanje na računu in zgodovino validiranja ter urnik prihodov avtobusov, načrtujejo pot po mestu in dostopajo do potovalnih informacij. Aplikacija je trenutno v fazi testiranja in bo uporabnikom na voljo mesecu januarju 2020.

V sklopu koncesije bo skupina Arriva Slovenija postavila tudi pet novih kartomatov, ki bodo še dodatno povečali dostopnost vozovnic (na območju Portoroža in Lucije).

Prav tako bodo v začetku novega leta najpomembnejša avtobusna postajališča, in sicer osrednjo avtobusno postajališče v Piranu, v Portorožu (v obe smeri) ter osrednje avtobusno postajališče v Luciji, opremljena z digitalnim »real time« prikazovalnikom časa do prihoda in odhoda naslednjega avtobusa.

KAKŠNE SO LASTNOSTI NOVIH MESTNIH MERCEDES-BENZ AVTOBUSOV?

Novi avtobusi so opremljeni v skladu z najnovejšimi evropskimi standardi. So nizkopodni, LED prikazovalnike, brezplačni Wi-Fi, so prilagojeni na vseh področjih gibalno oviranim osebam osebam z oviranostmi, imajo klančino in standardno tehniko nagiba, glasovne napovednike, napoved v smeri vožnje, prikazovalnike nad voznikom, ustrezne prostore za starejše in osebe z oviranostmi, ustrezno obarvano oprijemalno drogovje ter nosijo oznako najnovejšega evropskega standarda za izpušne pline EURO VI.

Z novimi, modernimi avtobusi se bo izboljšala kakovost življenja v Občini Piran, saj je posledica novih avtobusov nižja raven hrupa in čistejši zrak.

TEHNIČNE ZNAČILNOSTI mestnih nizkopodnih avtobusov  Mercedez Benz Citaro K   potniškega prometa Piran

Znamka vozila:                      Mercedes-Benz

Tip vozila:                               Citaro K

Vrsta vozila:                           mestni avtobus, nizkopodni

 

Pogonsko gorivo:                   Dizel

Emisijski razred:                     EURO VI D

 

Število vrat:                            2, notranje odpiranje

Dolžina avtobusa:                  10.633 mm

Širina:                                     2.550 mm

Višina:                                    3.300 mm

 

Motor:                                     6 valjni vrstni motor

Prostornina motorja:              7.698 cm3                                                       

Moč motorja:                          220 kW (300 KM) pri 1800 vrt/min

Navor motorja:                       1200 Nm od 1200 – 1600 vrt/min

Menjalnik:                               avtomatski, ZF ECOLIFE z vgrajenim intarderjem

Masa avtobusa:                     10.400 kg

 

Število potniških mest:           85

Število sedežev:                     28

Število stojišč:                        57

Poraba goriva je odvisna od načina vožnje, vremenskih razmer, obremenjenosti vozila in prometnih razmer.

Skupna pogodbena vrednost za 5 avtobusov z DDV je 1,3 milijona EUR.

OPREMA AVTOBUSOV – ključne značilnosti:

  • nizkopodni mestni avtobusi,
  • sistem proti priprtju potnikov med vrati,
  • kamere za zagotavljanje varnosti potnikov in voznikov,
  • prilagojena in ergonomično oblikovana voznikova kabina,
  • avtomatska klimatska naprava z integriranim stropnim gretjem,
  • poseben prostor za invalidski oz. otroški voziček,
  • primerno število navpičnih in vodoravnih oprijemnih drogov in oprijemal na naslonjalih sedežev,
  • preklopna nakladalna ploščad (klančina) za invalidske in otroške vozičke,
  • glasovni napovednik postaj, z enakomerno slišnostjo po vsem vozilu,
  • notranji prikazovalnik informacij potnikom (TFT monitor),
  • zunanji prikazovalniki za smer vožnje v LED izvedbi,
  • sistem za določanje lokacije vozila na liniji (GPS).

 

OPIS OPREME NOVIH AVTOBUSOVAvtobusi so nizkopodni. Obenem je določena največja dopustna višina vstopa / izstopa za lažje gibanje oseb s posebnimi potrebami. Znotraj avtobusov so dopustni le blagi nagibi (nekaj stopinj) pohodne površine, ki ne smejo ovirati potnikov, ki imajo težave pri gibanju.

V avtobusih so nameščene kamere, ki še niso vklopljene. Video nadzorni sistem bo vzpostavljen, ko bodo izpolnjeni pogoji, določeni s strani Informacijskega pooblaščenca in ustrezne zakonodaje. Kamere bodo služile spremljanju varnosti potnikov (pri vstopu in izstopu), o čemer je potnik obveščen z obvestilom pri vstopnih vratih oz. pred vstopom v avtobus in varnosti voznikov.

Vozilo je opremljeno z avtomatsko klimatsko napravo z integriranim stropnim gretjem. Klimatska naprava zagotavlja segrevanje in hlajenje zraka, sušenje zraka ter ustrezno izmenjavo zraka. Zračni tok ni neposredno usmerjen v potnike temveč pod strop in v stekla.

V vozilu je poseben prostor za invalidski ali otroški voziček. Prostor je ustrezno opremljen, da se voziček lahko varno pritrdi. Potnik s posebnimi potrebami lahko s tipko s simbolom vozička vozniku sporoči, da želi izstopiti. V notranjosti vozila je v pod pri drugih vratih vgrajena preklopna nakladalna ploščad (klančina), ki jo voznik ročno dvigne in postavi na zunanjo stran vozila, da lahko potnik z invalidskim vozičkom zapelje v notranjost avtobusa. Vgrajeno je varovalo, ki preprečuje speljevanje vozila, če je nakladalna ploščad v zunanjem položaju. V potniškem prostoru je zadostno število navpičnih in vodoravnih oprijemnih drogov in oprijemal na naslonjalih sedežev, ki omogočajo varen oprijem stoječim potnikom. Na vratnih krilih vrat ali v bližini vrat so nameščena oprijemala, ki olajšajo vstop oziroma izstop potnikov.

Vozila so opremljena z ozvočenjem, ki je povezano z glasovnim napovednikom postaj, z enakomerno slišnostjo po vsem vozilu ter s prikazovalniki, na katerih se izpišejo: ime postajališča, na katerem se avtobus nahaja (v povezavi z govornim napovednikom postajališč) in dnevni čas in/ali sporočila za potnike. Avtobusi so opremljeni z zunanjim LED prikazovalniki za smer vožnje tako na prednji, stranski, kot na zadnji strani avtobusa.

Vsa vozila so opremljena z oddajniki za brezplačni Wi-Fi.