Nalaganje

Vnesite za iskanje

Več kot polovica ukradenih koles je električnih

Na tiskovni konferenci so policisti govorili predvsem o problematiki električnih skirojev in električnih koles. Posebej so izpostavili problematiko tatvin le-teh. Sogovornika Peter Leban in Andrej Rubnik sta problematiko jasno osvetlila.

 

Električnih skirojev v prometu je zadnje čase vse več, tako kot je na cestah vse več električnih koles. Z njihovo uporabo se namreč izboljšuje tudi mobilnost ljudi. Uporaba skirojev je zelo moderna, enostavna, a hkrati tudi nevarna. V zadnjem letu beležimo tudi na območju policijske uprave Koper kar nekaj nesreč, v katerih so udeleženi uporabniki električnih skirojev. Po navadi so kot posledica prometnih nesreč s temi lahkimi prevoznimi sredstvi prisotne telesne poškodbe, tudi hujše.

 

Prva težava je, da skiroji dosežejo velike hitrosti, kolesa so majhna, zato lahko uporabnik hitro izgubi ravnotežje in pade. Druga težava pa je v tem, da je uporaba skirojev dovoljena na površinah, namenjenim pešcem oziroma kolesarjem. Električni skiroji so neslišni, zato jih ostali udeleženci po navadi niti ne opazijo oziroma ne slišijo. Po trenutni zakonodaji se električni skiro uvršča med t.i. posebna prevozna sredstva, ki se jih lahko uporablja v cestnem prometu na površinah, namenjenim pešcem in kolesarjem, ter v območjih za pešce oz. območjih umirjenega prometa. Skiro je potrebno uporabljati tako, da ne ogrožamo oziroma oviramo pešcev in kolesarjev.

Kot so povedali na tiskovni konferenci, nikjer ni predpisano, kakšna zaščitna sredstva moramo uporabljati pri vožnji in nikjer ni predpisanih pogojev za vožnjo. »Uporabnikom električnih skirojev svetujemo, da kljub temu, da zakonsko ni predpisano, uporabljate zaščitno čelado, ki se jo uporablja pri kolesarjenju ali rolanju, pa tudi ščitnike za kolena in komolce, vsaj otroci. Najpogostejši uporabniki skirojev so sicer tisti, ki imajo že nekaj predhodnega znanja iz  cestnoprometnih predpisov, so pa med njimi tudi otroci in teh, opažamo, je vse več. Otroci električnih skirojev ne smejo uporabljati samostojno, torej brez spremstva staršev«, so poudarili. Prav tako ne pozabite na luči, saj ste drugače v temi ne samo neslišni, ampak tudi nevidni.

 

Na območju Policijske uprave Koper, predvsem na Obali (in največ na območju Kopra), je v zadnjih mesecih zaznan opazen porast primerov tatvin koles. PU Koper je tako v prvih 8 mesecih letošnjega leta obravnavala skupno 64 primerov tatvin koles, v istem obdobju lanskega leta pa 35, kar predstavlja več kot  85 % porast.

 

Po podatki Policije je na območju Slovenije letno ukradenih oziroma pogrešanih kar okoli 3.000 koles, od tega daleč največ na območju Ljubljane, pri čemer je preiskanost oz. število najdenih in vrnjenih ukradenih koles relativno nizka. Tudi sicer so tatvine koles najpogostejše v večjih mestih, kjer je tudi največja gostota koles. To velja tudi za PU Koper, saj je na območju koprske policijske uprave več kot polovica koles ukradenih prav v Kopru, sledi mesto Piran. V povprečju je uspešno preiskanih med 5 in 10 odstotkov tatvin koles, pri čemer je tudi odstotek najdenih ukradenih koles podoben. Relativno nizka preiskanost takšnih kaznivih dejanj je posledica tega, da storilci praviloma ne puščajo za seboj uporabnih sledov in da so ukradena kolesa težko izsledljiva, saj niso motorna vozila, ki bi jih bilo potrebno uradno registrirati. K slabši preiskanosti nedvomno prispeva tudi dokaj stroga zakonodaja na področju video nadzora javnega prostora.

 

Največ koles je na območju PU Koper ukradenih v poletnih mesecih, ko so kolesa tudi sicer najpogosteje v uporabi in je izbira za storilce večja, vsekakor pa je k temu prispevala tudi dobra turistična sezona na slovenski obali, saj turisti vedno pogosteje izbirajo kolesarjenje kot način prevoza oz. preživljanja prostega časa.

Ker so ta v zadnjem času vedno bolj popularna, zaradi česar je tudi povpraševanje po njih vedno večje, vrednosti oz. cene le-teh pa so višje (tudi do več 1000 EUR), je v zadnjem obdobju beležiti vedno več primerov tatvin električnih koles in električnih skirojev. Policija sicer posebej ne vodi podatkov o ukradenih električnih kolesih in električnih skirojih, a je iz spremljanja problematike razvidno, da je v zadnjem času več kot polovica koles ukradenih na območju PU Koper električnih, medtem ko se število primerov tatvin električnih skirojev prav tako povečuje (v letošnjem letu jih je bilo ukradenih najmanj 7, v istem obdobju lanskega leta pa nekaj manj). Največ koles in električnih skirojev je na območju slovenske obale ukradenih ob popoldnevih na parkiriščih nakupovalnih središč in tržnic ter turistično – gostinskih objektov, pojavljajo pa se tudi primeri vlomov v kleti in druge zaprte prostore in vozila s tatvinami koles in električnih skirojev, zlasti v nočnem času.

 

Če je še pred časom torej veljalo, da so si storilci, praviloma odvisniki od prepovedanih drog, za tarče izbirali nevarovana kolesa različnih vrst in znamk ter cenovnih razredov na ulicah oz. parkiriščih ali pa le-ta kradli z vlomi v kleti in kolesarnice, so v zadnjem času vedno pogosteje tarča priklenjena kolesa ali celo kolesa pospravljena v in na vozilih, ki jih vedno pogosteje kradejo tudi sredi belega dne, v množici ljudi. »Ocenjujemo, da je v zadnjih letih vedno več primerov tatvin koles in električnih skirojev, ki jih zakrivijo skupine storilcev, posebej organizirane za izvrševanje serij takšnih kaznivih dejanj, z namenom nadaljnjega razpečevanja ukradenih predmetov na domačem ali tujem črnem trgu. Vedno pogosteje so predmet tatvin tudi električna kolesa, ki so večje vrednosti in so praviloma bolje zaščitena. Občasno se pojavljajo tudi primeri, ko so dražja kolesa ukradena z vlomi v objekte ali vozila«, pojasnjujejo na policiji.

 

Tako kot to velja za vsa kazniva dejanja zoper premoženje, lahko tudi za preprečitev tatvin koles in električnih skirojev, z različnimi samozaščitnimi ukrepi poskrbijo sami lastniki oz. uporabniki. Ljudje so namreč v prvi vrsti sami odgovorni za varnost svojega premoženja. Hkrati pa lahko ljudje z različnimi ukrepi pomagajo policiji pri odkrivanju storilcev takšnih kaznivih dejanj in samih ukradenih predmetov.

 

Največ tatvin električnih koles:

–           Koper, predvsem mesto.

–           Podnevi na območjih, kjer je večja gostota ljudi in koles, kot so območja tržnic, nakupovalnih središč, gostinski lokalov, avtokampov, plaž in ožjih mestnih ulic.

–           Ponoči praviloma kradejo kolesa z območij večjih stanovanjskih naselij kot so naselja večstanovanjskih blokov (kolesarnice, hodniki in kleti ter parkirišča stanovanjskih blokov, avtokampi ipd.).

–           Raje kradejo kolesa, ki niso posebej zaščitena proti kraji (zaklenjena / priklenjena), a si za tarče vedno pogosteje izberejo tudi zaščitena kolesa, predvsem, če gre za kolesa višjih cenovnih razredov.

–           V zadnjem času prevladujejo tatvine gorskih in električnih koles, višjih vrednosti.

–           Občasno se pojavljajo primeri tatvin koles z nosilcev na parkiranih motornih vozilih.

 

Za preprečevanje tatvin lahko marsikaj storijo že lastniki sami. Policija svetuje, da:

 

ob nakupih koles/električnih skirojev, je potrebno shraniti račune za nakup in dokumente samih koles / električnih skirojev, si zapomniti ali zabeležiti njihove tov. št. in značilnosti ali jih posebej skrito označiti ter po možnosti fotografirati;

zabeležite si podatke o svojem kolesu (znamko, model in barvo kolesa, tudi tip sestavnih delov – pedal, ogrodja, prestav, zavor; morebitne posebnosti, individualne znake in poškodbe, dodatno opremo itd.); če kolo na okvirju nima serijske številke, jo dajte nanj vgravirati ali ga kako drugače prikrito označite. Pri zabeležbi opisa si lahko pomagate z obrazcem »Podatki o lastniku in kolesu« (na spletni strani Policije), katerega ob tatvinah izročite policistom. Po možnosti svoje kolo tudi fotografirajte;

 

kolesa/električne skiroje je potrebno čim krajši čas puščati brez nadzora in v tem primeru dobro izbirati mesta parkiranja (osvetljene, video nadzirane lokacije, posebej predvidene za puščanje takšnih predmetov) in le-ta priklepati na nepremične predmete (hkrati za okvir kolesa in eno od koles) z uporabo kvalitetnih ključavnic. Ključavnice slabše kakovosti niso za tatove koles nikakršna ovira. Pri tem pa na kolesu puščajte vrednejših predmetov;

– ob neuporabi je kolesa/električne skiroje potrebno shranjevati v zaklenjenih zaprtih prostorih;

– v primerih tatvine je o tem potrebno čimprej obvestiti policijo (najbolje s klicem na interventno tel. št. 113) in jim posredovati vse koristne podatke o ukradenih kolesih/električnih skirojih ter po možnostih skupaj s policisti pregledati okolico;

– ob opaženju tatvine ali sumljivih oseb/vozil, ki bi lahko bila povezana s takšnimi kaznivimi dejanji, si je o tem potrebno zapomniti čim več podrobnosti in jih takoj posredovati policiji.

 

»Lastnikom koles, zlasti vrednejših, svetujemo tudi razmislek o sklenitvi premoženjskega zavarovanja kolesa. Hkrati na občane apeliramo, naj bodo pri nakupih koles, predvsem takšnih s cenami nižjimi od povprečnih tržnih, previdni in kolesa pred tem preverijo ter pridobijo dokumente o njihovem izvoru, saj se sicer lahko sami znajdejo v kazenskem postopku«, poudarjajo na policiji.

Oznake:

Spletna stran za svojo funkcionalnost uporablja spletne piškotke, ki ne hranijo osebnih podatkov. Več o piškotkih lahko izveste tukaj

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close