Z zavezujočimi ponudbami, se je povabilu projektnega podjetja 2TDK k oddaji ponudb za sofinanciranje drugega tira med Divačo in Koprom, odzvalo šest komercialnih bank. Ponudbe bodo preučili in izbrali enega ali več najugodnejših ponudnikov.
Podjetje 2TDK je v zadnji polovici aprila povpraševanje za posojilo za 2. tir poslalo na 15 bank, odzval pa se jih je šest.in sicer z zavezujočimi ponudbami za posojila z ročnostjo od 20 do 30 let, kar po besedah generalnega direktorja Dušana Zorka pomeni, da je projekt drugi tir zanimiv za banke in prepoznan kot evropski in zaupanja vreden projekt.
Projekt drugi tir je sicer ocenjen na nekaj manj kot 1,2 milijarde evrov. Posojila komercialnih bank so predvidena v višini 167 milijonov evrov, poleg tega bo za projekt 522 milijonov evrov kapitala prispevala Slovenija, in sicer z možnostjo sodelovanja tudi ene izmed zalednih držav. Slovenija bo od omenjenega zneska, 122 milijonov evrov vložila iz pobranega pribitka k cestnini za tovorna vozila na odsekih med Koprom in Ljubljano ter med Ljubljano in Šentrupertom, sicer pa si obetajo tudi pridobitev 250 milijonov evrov evropskih sredstev. Pogodbi za 44 milijonov evrov in za 109 milijonov evrov sta že podpisani, pristojni se v Bruslju pogovarjajo še o nadaljnjih 80 milijonih evrov kohezijskih sredstev.
Spomnimo, da se je projekt gradnje drugega tira medtem že začel. V gradnji so nekatere dostopne ceste, razpisi za glavna gradbena dela pa naj bi bili objavljeni do konca leta, poleg tega je Ministrstvo za infrastrukturo prejšnji teden na ministrstvo za okolje in prostor poslalo pobudo za spremembe in dopolnitve državnega lokacijskega načrta za drugi tir, in sicer v želji, da bi bila proga dvotirna.