25. FSF Portorož razdelil nagrade

S podelitvijo nagrad se je v Avditoriju Portorož končal 25. Festival slovenskega filma (FSF) Portorož. Na 25. FSF-ju Portorož je tri vesne, med njimi za najboljši celovečerni film, prejel Orkester Matevža Luzarja, ki je bil nagrajen za najboljši scenarij. Sara Kern je prejela vesno za najboljšo režijo za film Moja Vesna.

Deli novico s tvojimi prijatelji

Vesna za najboljši celovečerni film je šla Orkestru v režiji in po scenariju Matevža Luzarja ter v produkciji Gustav Filma. Film je dobil tudi vesno za najboljši scenarij. “Orkester ni samo naslov filma, je tudi prispodoba. Filmski liki delujejo usklajeno samo pod dirigentovim vodstvom, medtem ko so njihova življenja povsem neorkestrirana. Povedano z drugimi besedami – v svojih življenjih so bolj ali manj razglašeni. V tem uglaševanju in razglaševanju filmske zgodbe so vsi umetniški, tehnični in produkcijski segmenti filma še kako uglašeni,” je zapisala strokovna žirija za celovečerne filme v sestavi Darko SinkoMilivoj Miki Roš in Ivana Kronja, piše MMC. Komična drama Okrester prinaša zgodbo o pihalnemu orkestru in njegovimi članovi, ki se odpravijo na koncert v pobrateno avstrijsko mesto.

Vesna za najboljšo režijo je tokrat šla v roke Sare Kern za film Moja Vesna, v katerem režiserka uporabi “izrazito intimističen pristop, zlit v eno s kamero, igralci in zvokom, se prek realističnega pristopa odpira v skoraj simbolno subjektivno doživetje“. Film je vesno za najboljšo glavno žensko vlogo prinesel Loti Kovačič za vlogo Moje, pri čemer je žirija izpostavila pomanjkanje izrazitih dramskih ženskih likov v letošnji filmski beri. Vesno za najboljšo glavno moško vlogo je prejel Petja Labović za vlogo Antona v filmu Jezdeca v režiji Dominika Menceja. Film Jezdeci je Andreju Nagodetu in Maticu Drakuliću prinesel vesno za najboljšo montažo in Samu Jurci za najboljši zvok. Jezdeca pa sta prav tako prejela vesno za najboljši film po izboru občinstva, in sicer s povprečno oceno 4,52.

Vesno za najboljšo izvirno glasbo so s tokratnega festivala odnesli Gregor StrnišaBojan Adamič in Vojko Sfiligoj za film Pošvedrani klavir. Film Ptičar pa je Robertu Černelču prinesel vesno za najboljšo scenografijo.

Vesno za najboljšo stransko žensko vlogo je prejela Alenka Kraigher za vlogo Jane v filmu Vesolje med nami.  Jonas Žnidaršič pa je za vlogo vodje kriminalistov v filmu Dedek gre na jug prejel vesno za najboljšo stransko moško vlogo.

Z vesno za najboljšo kostumografijo so za film Najsrečnejši človek na svetu ovenčali Moniko Lorber, žirija pa je zapisala, da njena “kostumografija nadgrajuje realizem in prevzame vlogo enega ključnih elementov vizualne podobe filma“.

Žirija pa je ta film priznane makedonske režiserke Teone Strugar Mitevske izbrala tudi za najboljšo manjšinsko koprodukcijo. Gre za koprodukcijo šestih držav, pri nastanku katere so poleg Slovenije sodelovale še Severna Makedonija, Belgija, Danska, Hrvaška ter Bosna in Hercegovina. Slovenski koproducent je Danijel Hočevar iz produkcijske hiše Vertigo.

Strokovno žirijo za kratke igrane, dokumentarne, eksperimentalne, animirane in študijske filme so letos sestavljali Urša MenartMatevž Jerman in Miloš Tomić.

Za najboljši dokumentarni film so nagradili Tekmüvanje v režiji Mihe Mohoriča. Vesno za najboljši kratki igrani film pa je prejel Tako se je končalo poletje v režiji Matjaža Ivanišina.

Vesno za najboljši animirani film je prejela Legenda o Zlatorogu v režiji Lee Vučko, “intenzivna reinterpretacija ljudske pripovedke z mojstrskim ročnim delom zgradi fantazijski svet“.

Z vesno za najboljši študijski film so ovenčali Pentolo v režiji Lea Černica, z vesnama za posebne dosežke pa Izginjanje/Verschwinden v režiji Andrine Mračnikar in x1-Eschaton v režiji Juša Premrova.