34. SOF: “Poraz je najboljši učitelj”

Slovenski oglaševalski festival (SOF) je osrednji letni dogodek oglaševalske stroke v Sloveniji, ki ga organizira Slovenska oglaševalska zbornica. Tudi letos je tradicionalno potekal na slovenski obali, in sicer 15. in 16. maja 2025 v nekdanjem skladišču soli Grando v Portorožu.

Deli novico s tvojimi prijatelji

Festival ponuja strokovni program, ki odpira razprave o aktualnih vprašanjih in omogoča izmenjavo znanj, izkušenj in idej. V tekmovalnem delu podeljuje nagrade najboljšim oglaševalskim rešitvam in predstavlja celosten pregled dogajanja v slovenskem oglaševalskem prostoru. S celodnevnim strokovnim programom in tekmovanjem vpliva na razvoj slovenske oglaševalske stroke.

m

Za tekmovalni program skrbi Svet tekmovalnega programa SOF (STP SOF), ki je odgovoren za regularnost tekmovalnega programa ter je spodbujevalec in gonilna sila razvoja stroke v kreativnem smislu. Najvišji organ festivala je Upravni odbor SOZ, ki je pristojen za potrjevanje vsebinskih izhodišč in zaključnega poročila.

SOF izhaja iz jugoslovanskega festivala propagandnega filma v Portorožu, od leta 1991 pa deluje kot samostojen slovenski festival in ključni dogodek oglaševalske stroke.

IMG 0072

Prvi dan festivala SOF 2025 se je začel z mladimi talenti, navdihujočimi govorci in vrhunskimi kreativci, ki so dokazali, da oglaševanje ni (in ne sme biti) dolgočasno.

Dan so otvorili finalisti natečaja Mladi kreativci 2025. Svoje ideje so predstavili trije najboljši pari: Teja Medvešček in Lovro Frece, Pablo Turnes Jezeršek in Tone Vastl ter Urška Čuk in Lara Oset. Pogovor je vodila Eva Gjörek, kreativna direktorica Agencije 101.

Sledilo je predavanje Adama Morgana, ustanovitelj in partner, eatbigfish. Morgan je izpostavil neprijetno resnico o tem, zakaj  oglaševalci ostajajo povprečni ali celo dolgočasni in kako lahko z izstopajočo kreativnostjo dosežejo večjo prepoznavnost in relevantnost.

Dopoldanski del je nadaljeval jadralski olimpijec Toni Vodišek, ki je v pogovoru s Klaro Evo Kukovičič predstavil svojo športno pot – od otroštva na morju do svetovnega vrha. Njegova zgodba je opomnik, da sta za uspeh potrebni ne le vztrajnost, temveč tudi notranja motivacija in osredotočenost.

Digitalne trende za prihodnje leto je predstavil Chris Erthel (AdUniverse), ki se je v svojem predavanju dotaknil neizrečenih pravil oglaševanja na TikToku in platformah Meta.

V nadaljevanju je sledil pogovor Blaža Jarca (Pristop) z Ivico Kostelićem, enim najuspešnejših alpskih smučarjev.  Ta je poudaril, da je pot do uspeha zahteva pripravljenost na trening tudi v najzahtevnejših razmerah, iskrenost do sebe in vero v lastne misli.

ss

Po odmoru je občinstvo prisluhnilo Mastercardovemu podkastu v živo, ki ga je vodil Borut Pahor. Gost pogovora je bil Bojan Cvjetićanin (Joker Out), s katerim sta odprto govorila o ustvarjalnosti, prebojih v tujini in življenju nasploh. Bojan je priznal, da je uresničil že vse sanje, ki jih je imel kot otrok.

ffte

Popoldne je zaznamovalo predavanje priznanega grafičnega oblikovalca Stefana Sagmeistra. Je dvakratni dobitnik nagrade Grammy ter prejemnik številnih prestižnih mednarodnih nagrad za oblikovanje. Oblikoval je naslovnice albumov za Louja Reeda, OK Go, The Rolling Stones, Davida Byrna … Pravi, da namesto pesimizma in obupa raje izberimo hvaležnost, pozitivnost in optimizem.

Zelo odmeven je bil tudi pogovor z Luko Bajsom (izvršilni kreativni direktor, SHIFT), Robertom Bohincem (kreativni direktor, AV studio) in Juretom Korenčem (kreativni direktor in svetovalec za poslovni razvoj, Wibe Solutions), tremi priznanimi kreativnimi direktorji, ki so razkrili svoje najbolj uspešne poraze.

Bohinc je imel priložnost sodelovati z Luko Dončićem, za nekoga sanjska priložnost, a za njega pomembno spoznanje: »Košarkarji ne bodo filmsko igrali, oni igrajo košarko. Lekcija naučena!«

Luka Bajs je predstavil nepričakovano situacijo iz kampanje za A1 Slovenija, kjer je QR koda, zaradi napake vodila na spletno stran PornHub. Člane ekipe je moral poslati na teren, da so po vsej Sloveniji fizično prekrivali napačne kode. Pravi, da se mu sedaj zdi situacija smešna, takrat pa je bila kar precej stresna.

Dokazali so, da je prav neuspeh pogosto najboljša šola za prihodnje kreativne preboje. »Poraz je najboljši učitelj za celotno ekipo, to smo s sodelavci izkusili že večkrat,« je povedal Jure Korenč.

IMG 0100

“Smo nazaj na SOF-u – tokrat bližje morju res ne gre. Kulisa je odlična– če ne drugega, smo malo prišli spočit možgane, malo poklepetati, pa se naučiti kaj novega. Organizacija je tudi letos odlična, zunaj igra dobra glasba, morje je blizu, sonček je – boljšega popoldneva si je res težko predstavljati. Naj ostane sončno še naprej, osvojimo še kakšno nagrado – in to je to. 10 od 10!” je povedal Klemen Kopina, radijski voditelj Radia Center.

ff

Večer se je zaključil s podelitvijo nagrad. Kot agencija leta je slavila agencija Shift, najuspešnejša znamka leta je Mastercard Slovenija. Najboljši produkcijski hiši filmskih oglasov sta Just A Corps in Instant, najboljša produkcijska hiša radijskih in zvočnih oglasov pa Zavod Radio Študent.

Naziv Oglaševalska osebnost leta je prejel Sašo Dimitrievski, partner in član uprave skupine Pristop.

Oglaševalec leta 2024 pa je postalo podjetje Mastercard Slovenija.

Na tekmovanje Young Lions v Cannes potujeta Teja Medvešček in Lovro Frece, zmagovalca natečaja za Mlade kreativce.

Izmed 46 finalistov je bilo podeljenih kar 43 srebrnih, 27 zlatih ter dve veliki nagradi.

zmagovalci web

Skupina Siddharta je poskrbela za zaključek dnevater s svojo energijo popestrila večer.