Zaradi obvezne vinjete tranzitni gostje pogosto izberejo alternativne, lokalne poti, kar močno obremenjuje krajevna naselja in povzroča prometne zastoje. Domačini se ob konicah pogosto soočajo z večurnim čakanjem, kar vpliva na kakovost življenja in dostopnost osnovnih storitev.
Opozorila o neenakosti in neizpolnjenih zavezah
Pobudniki peticije opozarjajo tudi na neenakost pri izvajanju vinjetnega sistema – kot primer navajajo izvzetje določenih mestnih vpadnic v drugih regijah, med njimi tudi v Mariboru. Opozarjajo, da ukinitev vinjet na tem kratkem odseku ne bi ogrozila finančne stabilnosti upravljavca avtocestnega omrežja, saj naj bi bila letna izguba prihodkov sorazmerno nizka glede na celoten dobiček podjetja DARS.
Med ključnimi očitki so tudi opozorila o neizpolnjevanju zavez, dogovorjenih v preteklosti, ki naj bi vključevale sprejetje ukrepov za razbremenitev prometa na območju slovenske Istre.
Apel Ministrstvu za infrastrukturo
Predstavniki civilne iniciative Škofije poudarjajo, da ne nasprotujejo vinjetnemu sistemu kot takemu, temveč njegovim posledicam – predvsem povečanju tranzitnega prometa skozi naselja. Zahtevajo, da se tranzitni tokovi preusmerijo iz lokalnih cest in naselij, vinjete pa ukinejo na odseku, kjer močno vplivajo na vsakdanje življenje domačinov.
Pobudniki pričakujejo odziv Ministrstva za infrastrukturo in pozivajo k obisku terena, predvsem v poletnih mesecih, ko so prometne razmere najbolj obremenjujoče.
Anketa
Zanima nas vaše mnenje. Ali menite, da bi bilo treba na tem odseku ukiniti vinjetni sistem? Vabimo vas, da odgovorite v anketi.