“Zelo smo zadovoljni z letošnjim festivalom, čeprav je bila njegova usoda zaradi finančnih negotovosti vprašljiva še mesec dni pred začetkom. Naša strast do glasbe in zavezanost k spoštovanju zapuščine Giuseppeja Tartinija sta bili nagrajeni z odličnim odzivom občinstva, stoječimi ovacijami za vrhunske glasbenike in fantastičnimi izvedbami del Tartinija in njegovih sodobnikov. Želimo si, da ministrstvo za kulturo prihodnje leto podpre festival, saj je Tartini Festival tako kot številna druga umetniška prizadevanja odvisen od podpore, saj ni nujno komercialne narave,” sta povedala Jasna Nadles in Milan Vrsajkov, umetniška vodja festivala in gonilni sili festivala od njegove ustanovitve.
Na otvoritvenem večeru 26. avgusta je nastopil legendarni ansambel I Solisti Veneti iz Padove pod umetniškim vodstvom Giuliana Carelle, ki so prvi večer razprodali prizorišče in poželi stoječe ovacije. Križni hodnik minoritskega samostana svetega Frančiška v Piranu se je ponovno izkazal za očarljivo in akustično prizorišče. Luciano Degani, prvi violinist orkestra, je navdušil z izvedbo na znameniti Tartinijevi violini, Roberto Loreggian pa je blestel na čembalu. Skoraj dvourni koncert je poleg del Giuseppeja Tartinija vključeval tudi dela Corellija, Galuppija, Bacha in Geminianija.
Sledil je še en vrhunski večer, ko sta naslednji dan nastopila Ellen Braslavsky na čembalu in Werner Neugebauer na baročni violini. “Z velikim veseljem se že vrsto let vračam na ta festival. Spominjam se tudi prvega festivala pred 22 leti. Mislim, da je to eno izmed najlepših koncertnih prizorišč,” je pred nastopom povedal Werner Neugebauer, navdušenja pa ni skrivala niti Ellen Braslavsky: “Mesto je prekrasno, čudovito prizorišče. Z užitkom odkrivam mesto, v katerem je Tartini ustvaril toliko čudovite glasbe.”
Prvi del letošnjega Tartini Festivala se je zaključil z nastopom festivalskega ansambla Il Terzo Suono z Jasno Nadles na flavti “traverso”, Ellen Braslavsky na čembalu in Milanom Vrsajkovim na violončelu. Kljub nepričakovani deževni nevšečnosti, ki je koncert prestavila v sosednjo cerkev Sv. Frančiška Asiškega, je bil koncert odlično obiskan. Ansambel je navdušil z izvedbo del Vivaldija, Marcella, Telemanna, Händla in Tartinija.
Eden od vrhuncev festivala je bil nastop Novega komornega orkestra Ferruccio Busoni 2. septembra. Ta častitljivi ansambel, ki ga je leta 1965 ustanovil Aldo Belli, je bil eden prvih komornih orkestrov, ustanovljenih v Italiji po drugi svetovni vojni, in je najstarejši v Furlaniji Julijski krajini. Sestavljajo ga priznani instrumentalisti, zmagovalci mednarodnih tekmovanj. Novi komorni orkester Ferruccio Busoni je razprodal večer in občinstvo v Križnem hodniku Minoritskega samostana Sv. Frančiška v Piranu navdušil z izvedbo del Tartinija in njegovih učencev, Nardinija in Meneghinija. Solistka na violini Giada Visentin je zaigrala na Tartinijevo violino, dirigiral je Massimo Belli.
Tartini Festival, ki slovi po svoji bogati zgodovini in izvrstnih izvedbah, privablja ljubitelje glasbe z vsega sveta, da se potopijo v očarljive melodije Giuseppeja Tartinija in nas spominja na bogato dediščino klasične glasbe, hkrati pa se ozira v prihodnost, kjer se šele rojevajo nova glasbena čudesa. Vrhunec festivala je redka priložnost, da slišite znamenito Tartinijevo violino. Program Tartinijevega festivala vključuje veličasten repertoar, ki poleg mojstrovin Giuseppeja Tartinija predstavlja tudi dela drugih svetovno znanih in slovenskih skladateljev. Tartinijeva zapuščina nas opominja, da glasba ni le zvok, temveč jezik, ki presega besede in nas povezuje na najgloblji ravni.
Organizatorji se iskreno zahvaljujejo vsem podpornikom, sponzorjem in partnerjem, ki so podprli festival. Njihovi velikodušni prispevki so Tartini Festivalu omogočili, da je premagal finančne omejitve in zagotovil svoje nadaljevanje tudi v težkih razmerah.