Osnovna šola Vojke Šmuc ustvarja tudi na različnih drugih kulturnih področjih: »Ker živimo v dvojezičnem okolju, se učitelji trudimo, da bi učencem predstavili pomembnost poznavanja jezikov. Ne samo slovenščine in italijanščine, ampak tudi drugih jezikov učencev, ki obiskujejo našo šolo – tako na primer uvajamo znakovni jezik,« je povedala učiteljica slovenščine Deana Protner. Učence se trudijo vzgajati v multikulturnem in večplastnem duhu: »Smo namreč velika šola z učenci, ki prihajajo iz različnih kulturnih sredin,« pa je pojasnila pomočnica ravnatelja Veronika Zubin.
Na prireditvi so podelili še sedem drugih najvišjih priznanj na področjih medkulturnega sodelovanja, literature, likovnega ustvarjanja, večzvrstnega uprizoritvenega področja ter kategorij male in podružnične šole, srednje velike šole in velike šole. Med najboljše so se uvrstile ljubljanska OŠ Livada, OŠ Jožeta Hudalesa Jurovski dol, mariborski OŠ Franca Rozmana Staneta in OŠ Toneta Čufarja, OŠ Raka, OŠ Vransko Tabor in OŠ Loka Črnomelj.
Pridobitev naziva je priznanje šolam, da uspešno povezujejo šolsko okolje in kulturno udejstvovanje. »Kulture ne želimo obravnavati kot neko dodano vrednost, kot skupek nekih popestritvenih dejavnosti, temveč mora postati osrednji dejavnik organizacije in načrtovanja družbe,« je poudarila ravnateljica OŠ Preserje pri Radomljah Jasna Korbar. Kultura je v šoli pomembna tudi zato, ker se na kulturnem področju lahko izkaže tudi marsikateri otrok, ki pri standardnih predmetih ne dosega takšnega uspeha, kot bi si ga želel. »Pri kulturi je poligon širok, od likovnega, glasbenega, do plesnega področja. Dragoceno je, da lahko učencem damo priložnost, da se izkažejo tudi na teh področjih,« je poudarila Korbarjeva.