Hrvaško ministrstvo za gospodarstvo na spletni strani Kretanje cijena (Gibanje cen) objavlja cene za več sto izdelkov v najbolj prodajanih kategorijah pri vseh večjih trgovskih verigah.
Zadnja posodobitev cen 15. oktobra je pokazala, da trgovci v zadnjem obdobju niso dražili izdelkov, ampak so jih veliko celo pocenili. Konzum je na primer znižal cene za 149 izdelkov, Tommy za 161, KTC pa za 88.
Po zadnjih podatkih je potrošniška košarica Konzuma s 365 izdelki znašala 923,36 evra in je bila za 5,78 evra cenejša kot 31. decembra lani. Potrošniška košarica Tommyja s 365 izdelki je znašala 910,84 evra in se je pocenila za 8,92 odstotka, potrošniška košarica KTC s 349 izdelki pa se je pocenila za 4,66 odstotka na 917,67 evra.
Najbolj, in sicer za 40 do 60 odstotkov, so se od konca minulega leta do danes pocenili špageti, riž ter toaletni papir in detergent za perilo. Opazno sta se podražila rdeča čebula in sveže zelje, so sporočili z ministrstva.
Hrvaška vlada je od uvedbe evra 1. januarja že večkrat pozvala trgovce, naj ne dražijo izdelkov brez utemeljenih razlogov. Da bi preprečila rast cen, je poleg uvedbe aplikacije Kretanje cijena razširila tudi seznam skupin živil, ki jim je omejila cene. Za sedem skupin je cene omejila že lani, septembra pa ga je razširila na 30 skupin.