V Izoli so leta 2023 našteli 152.406 obiskovalcev, ki so opravili 554.957 turističnih prenočitev. Rast obiska je opazna predvsem spomladi in jeseni, medtem ko v Turističnem združenju Izola poročajo o stabilni poletni sezoni. Kljub izzivom, ki so jih prinesli slabo vreme, poznejši začetek poslovanja zasebnih ponudnikov, vodne ujme ter odprava notranjih meja s Hrvaško, je Izola ohranila privlačnost za turiste. V primerjavi z letom 2022, ki je bilo še vedno močno zaznamovano s koriščenjem turističnih bonov, v Izoli beležijo 4 % zmanjšanje števila prihodov in 2 % zmanjšanje števila prenočitev, v primerjavi s predkoronskim letom 2019 pa podatki o turističnem obisku Izole kažejo 6 % povečanje števila prihodov in 6 % povečanje števila prenočitev.
Direktor TZ Izola Dean Kocjančič meni, da »… med rezultati v primerjavi z letom 2019 pozitivno izstopa povečanje obiska ravno v pred in posezonskih mesecih, kar kaže na postopno uresničevanje desezonalizacije s preusmeritvijo turističnih tokov iz glavne sezone v čas izven poletne sezone.«
Med vsemi obiskovalci Izole je bilo 48 % domačih gostov, 52 % je bilo prihodov s tujih tržišč, med katerimi prevladujejo Avstrija, Nemčija, Italija in Češka. Povečanje števila prihodov tujih gostov v primerjavi z letom 2022 je 16 %. Na destinaciji so se največ časa zadržali nemški gosti, sledijo avstrijski, češki, madžarski in italijanski.
Povprečna doba bivanja je za domače goste znašala 4,1 dan, tujci pa so v Izoli preživeli povprečno 3,2 dni.
Tvorno sodelovanje z izolskimi domačini
Zgodbe z domačini so na TZ Izola začeli že leta 2020, ko so zasnovali prve Skrivnosti domačinov. Izolanke in Izolani tako vlogo ambasadorjev turizma prevzemajo že vsa ta leta. Preteklo leto so z dvema dokumentarnima videoposnetkoma, v katerih sta poleg domačinov nastopala tudi v natečaju izbrana gosta iz Italije in Avstrije, svoje oglaševanje na TZ Izola usmerili na ta dva ključna tuja trga. Osrednji temi kampanje sta bili spoznavanje destinacije iz prve roke in gostoljubnost domačinov, ki so na avtentičen način razkrili številne posebnosti Izole, vključno s kulturnimi znamenitostmi, kulinaričnimi posebnostmi ter sproščenim vzdušjem Izole in očarljivim zelenim podeželjem.
Uspešnost kampanje je potrjena z rezultati digitalnega oglaševanja z dobrimi milijon štiristo tisoč prikazi oglasov, kjer so domačini predstavili lepote Izole. Da je Izola vedno bolj zanimiva za goste iz Italije in Avstrije, govori tudi povečan obisk. Izolo je namreč leta 2023 obiskalo 17 % več Avstrijcev in 25 % več Italijanov kot leta 2022.
Kulinarični razlogi za obisk Izole
Izola se lahko pohvali z raznoliko kulinarično ponudbo, kjer prevladujejo predvsem okusi morja. Med njimi izstopa sardela, saj so v Izoli življenje nekoč pomembno krojili podjetje Delamaris in drugi obrati ribje predelovalne industrije.
Leta 2023 je TZ Izola pripravilo sklop 10 videoposnetkov, v katerih se predstavljajo izolski gostinci. Bralci jih lahko spoznajo tudi v poglobljenih intervjujih, ki so objavljeni na spletni strani Visit Izola, razkrili pa so tudi recepte za svoje specialitete. S tem projektom bodo nadaljevali tudi letos, ko nameravajo pripraviti še 10 zgodb izolskih ponudnikov. TZ Izola kulinarično dediščino skrbno vpleta v kulinarične dneve, ki so eden izmed načinov promocije kulinarike in gostinskih ponudnikov. Tako kot lani bodo tudi v letu 2024 organizirani v petih tematskih sklopih, ki bodo namenjeni špargljem, pedočem, kalamarom, sardeli in bakalaju. Kulinarično leto se začne z Dnevi divjih špargljev, ki bodo v gostilnah in restavracijah od 29. marca do 14. aprila.
Poleg obiska lokalnih gostiln in restavracij v času trajanja kulinaričnih dni bodo gostje v istrski kulinariki lahko uživali tudi na Pomolu okusov. Kulinarični dogodek z najlepšim pogledom na morje bodo na TZ Izola pripravili petkrat – prvi bo že 30. marca na velikonočno soboto. Priložnosti za druženje na severnem izolskem pomolu bodo še maja, junija, septembra in oktobra.