Nagrajene projekte iz 41 držav je izbrala 21-članska žirija v treh kategorijah (vidna sporočila, tipografija, oblikovanje pisave). Največ – pet nagrad, je prejel New York Times Magazine, Apple in Pentagram pa sta jih dobila tri.
Potujoča razstava nagrajenih del TDC bo v prihodnjem letu obredla cel svet.
“Nagrada iz rok tipografov je za naju še posebej pomembno priznanje,” sta v odzivu povedala Aljaž Vesel in Anja Delbello, ki že deset let oblikujeta za festivale, gledališča, galerije, muzeje, založnike in medije. Najbolj odmevne pa so njune knjige.
Eno od nagrad je ob svoji 30-letnici prejela antološka izdaja ikonične revije Stripburger, ki jo nagrajeni dvojec oblikuje že vrsto let.
Stripburger je revija o stripu, ki izide dvakrat letno in ima 30-letno tradicijo. Revija je dvojezična in mednarodna in v vsaki številki so predstavljeni sveži stripi avtorjev iz vsega sveta. Ob 30-letnici izhajanja revije je izšla posebna antološka izdaja, ki z izbranimi kratkimi stripi in zabavnimi zgodbami iz uredniško-založniškega zakulisja predstavlja bogato zgodovino Stripburgerja.
“Vsako zgodbo sva oblikovala kot neodvisen zin, ki ima lasten vizualni jezik,” sta povedala oblikovalca.
Stripburger 30: Dirty Thirty, ki ga je izdal zavod Forum Ljubljana, je sicer tudi med zmagovalnimi projekti letošnjega mednarodnega tipografskega tekmovanja ameriškega združenja in revije Communication Arts, ki nagrajuje izjemne dosežke na področju oblikovanja in tipografije. Na tem tekmovanju sta dobila tudi nagrado za naslovnico fotoknjige Skriđusögur / The Landslide Stories.
Tandem AA je oblikoval tudi nagrajeno fotoknjigo Pastirji in klavnica skozi oči tajvanskega fotografa Simona Changa. Knjiga prikaže Kurdistan v intimni, zelo subjektivni luči. Nenavadno pripoved sta oblikovalca strukturirala v knjigo, katere več sestavnih delov skupaj drži le elastika.
“Fotografov vtis je bil, da je Kurdistan izrazito večplasten. Ker je prav takšna tudi vsebina njegove knjige, sva se jo odločila razslojiti in vsak tip vsebine predstaviti skozi svoj format. Vsak od njih je pravzaprav zelo enostaven, a skupaj tvorijo kompleksno celoto, kakršna je tudi negotova geopolitična situacija te regije.”
Knjigo sestavljajo tri plasti, vmeščene med platnice iz lepenke, potiskane v tehniki visokega tiska, ter pričvrščene z elastiko. To je metafora za Kurdistan – vsaka posamezna plast je sam po sebi preprost objekt, skupaj pa tvorijo kompleksno celoto, ki bralcu omogoča, da se potopi v zgodbe Kurdov.
Knjiga, ki jo je izdala Galerija Fotografija, je tudi prejemnica Nagrade za najlepše oblikovano knjigo 2023 na 39. Slovenskem knjižnem sejmu. Prejela je tudi priznanje na 11. bienalu Slovenskega oblikovanja Brumen ter bila nagrajena na festivalu Belfast Photo Festival 2024.
Vesel in Delbello sta doslej že osvojila vrsto odmevnih mednarodnih, regijskih in nacionalnih nagrad. Nagrado TDC sta v preteklosti prejela že trikrat – prvič leta 2016, prav tako za oblikovanje knjige. Prejela sta še pet nagrad Communication Arts, uvrščena sta bila med 50 najbolje oblikovanih knjig na AIGA 50 Books | 50 Covers, prejela status odličnosti Tokyo TDC Awards ter posebno omembo žirije na Kantar Information is Beautiful Awards.
Skupaj s kuratorji in ekipo bienala sta prejemnika Plečnikove medalje za projekt Skupno v skupnosti, na pregledno razstavo letošnjega bienala slovenskega oblikovanja Brumen pa je mednarodna žirija uvrstila devet njunih projektov.