Luka Koper je v prvih devetih mesecih leta 2024 dosegla višje prihodke, predvsem zaradi povečanega ladijskega pretovora in dodatnih storitev, medtem ko so se prihodki od skladiščnin zmanjšali zaradi krajšega zadrževanja blaga.
Ladijski pretovor je z 17,2 milijona ton presegel lanskoletnega za dva odstotka, pri čemer je bil pretovor kontejnerjev za tri odstotke večji. Stabilizacija pomorskega prometa v Rdečem morju je pripomogla k normalizaciji pretoka blaga, čeprav ladje še vedno plujejo po daljši poti okoli Afrike.
Pretovor avtomobilov se je zaradi umirjanja povpraševanja po pandemiji zmanjšal za osem odstotkov, medtem ko je pretovor tekočih tovorov narasel za sedem odstotkov. Sipki in razsuti tovori so doživeli štiriodstotni padec.
V planu tudi naložbe
Dobiček iz poslovanja (EBITDA) je dosegel 78,5 milijona evrov, kar je za tri odstotke več kot lani, medtem ko je EBIT znašal 53,5 milijona evrov, kar je za štiri odstotke več kot lani in za 31 odstotkov nad načrti. K boljšemu rezultatu so prispevali tudi nižji stroški poslovanja, predvsem pri energentih, vzdrževanju in zaposlenih.
Naložbe so znašale 37 milijonov evrov, kar je 24 odstotkov več kot lani, a pod ambicioznimi načrti. Med večjimi projekti so zaključek sončnih elektrarn, prestavitev cevovodov ter nadaljevanje gradnje 12. veza na drugem pomolu.