Izstopale so ugotovitve z avtobusa, ki je bil ustavljen in kontroliran na ljubljanski obvoznici, na počivališču Barje. Bolgarski avtobus, ki je bil povsem poln potnikov, sta izmenično vozila dva voznika. Avtobus je bil starejšega letnika in je imel vgrajen analogni tahograf, ki dopušča netransparentno rokovanje in prikrivanje podatkov o zakonitosti dela voznikov, kar nadzornim organom povzroča nemalo težav.
Nameravali voziti 40 ur
Med postopkom je bilo ugotovljeno, da sta voznika vožnjo začela v španskem Valladolidu dan pred nadzorom, tj. 30. novembra 2024, ob 10.45. Pot iz Španije je potekala v smeri francoskega Bordeauxa in nato v smeri Ljubljane. Voznika sta med postopkom zatrjevala, da sta avtobus prevzela od svojih kolegov in da sta vožnjo s potniki začela na območju Francije. Policisti so trditve voznikov ovrgli in dokazali, da sta voznika vožnjo začela v španskem Valladolidu in brez predpisanega počitka vozila do nadzorne točke oziroma do Ljubljane, kar je skupaj znašalo skoraj 32 ur vožnje.
S tem sta kršila pravilo, da bi po 21 urah delovnega časa morala imeti najmanj devet ur neprekinjenega počitka. Potovanje z avtobusom med španskim Valladolidom in bolgarsko Sofijo z avtobusom traja dobrih 40 ur, kar je za dva voznika, ob upoštevanju varnostnih in zakonskih omejitev, predolga razdalja. Policisti so voznikoma njuno namero preprečili in izrekli globo 3500 evrov. Obema so začasno za nujno potreben čas počitka odvzeli vozniški dovoljenji. O ugotovitvah predvsem zaradi otrok in starejših potnikov na avtobusu je bilo obveščeno tudi Veleposlaništvo Republike Bolgarije v Republiki Sloveniji, ki je vzpostavilo kontakt z voznikoma in prevoznikom v Bolgariji, da bi se zagotovil ustrezen nadaljnji prevoz.
Policija opozarja na hude kršitve pri mednarodnih avtobusnih prevozih
Med postopki z vozniki avtobusov so policisti ugotovili številne druge hude kršitve, ki so pogosto povezane z manipuliranjem časa vožnje in podaljšanim nedovoljenim delovnim časom, ki ga vozniki potrebujejo za izvajanje dolgih mednarodnih linijskih prevozov potnikov. Pri enem izmed voznikov je bila odkrita tudi uporaba vozniške – tahografske kartice, ki ni bila voznikova last. Avtobusi tudi niso bili tehnično brezhibni. Poleg tega vozniki ne spoštujejo predpisanih linij, ki so določene z dovoljenjem, in z avtobusi ustavljajo izven avtobusnih postajališč ali postaj ter dogovore s potniki sklepajo individualno. Ne vodijo ustrezne dokumentacije za izvajanje prevozov, nepravilno uporabljajo tahograf in prepogosto presegajo dovoljeno hitrost vožnje.
V številnih nadzorih, ki so jih policisti opravili v zadnjem času, se nenehno potrjuje, da so vožnje z avtobusi na dolgih mednarodnih linijah pogosto povezane z netransparentnostjo in številnimi kršitvami, ki vplivajo na varnost potnikov in drugih udeležencev v cestnem prometu. Vozniki so preobremenjeni in vozila niso tehnično brezhibna.