Koper in trajnostna mobilnost
Koper utrjuje svoj položaj med vodilnimi slovenskimi mesti na področju trajnostne mobilnosti in elektrifikacije javnega prevoza. Mesto že uspešno upravlja floto 9 električnih avtobusov in si dosledno prizadeva za nadaljnje zmanjšanje emisij ter izboljšanje energetske učinkovitosti mestnega prevoza. Da bi nadgradili obstoječe rešitve, bo koncesionar Arriva naslednjih 12 dni testiral električni avtobus Ikarus 80e.
Vozilo bo preizkušeno na linijah 1, 2 in 2A, kjer bo Arriva analizirala učinkovitost avtobusa v realnih urbanih razmerah, njegovo avtonomijo ter prilagodljivost različnim prometnim obremenitvam. Koper kot pionir električnega javnega prevoza išče najsodobnejše rešitve za dodatno zmanjšanje ogljičnega odtisa.
Tehnične lastnosti in trajnostne prednosti
Ikarus 80e je kompakten in napreden električni avtobus dolžine 8,54 metra, ki sprejme 55 potnikov (18 sedečih in 37 stoječih). Opremljen je z LFP baterijami kapacitete 282 kWh, ki omogočajo do 300 kilometrov dosega z enim polnjenjem. Njegova energetska učinkovitost zmanjšuje potrebo po vmesnem polnjenju, kar povečuje operativno zanesljivost. Nizkopodni dostop, USB priključki pri sedežih, električno ogrevanje in napredni asistenčni sistemi zagotavljajo večjo dostopnost, udobje in varnost za vse potnike.
Celostna analiza za nadaljnji zeleni prehod
V sklopu testnega obdobja bo Arriva podrobno spremljala zmogljivost vozila pri različnih obremenitvah, prilagodljivost mestnim linijam ter učinkovitost baterijskega sistema v realnih operativnih pogojih. Pridobljeni podatki bodo ključni pri oblikovanju nadaljnjih korakov elektrifikacije mestnega prevoza ter optimizaciji voznega parka z vozili, ki najbolje ustrezajo trajnostnim ciljem Kopra.
David Perko, direktor komerciale družbe Arriva, poudarja:
»Koper je dokaz, da je prehod na trajnostno mobilnost mogoč, ko obstaja jasna vizija in dolgoročna strategija. Preizkus avtobusa Ikarus 80e je del našega širšega prizadevanja za optimizacijo električne flote, zmanjšanje okoljskega odtisa in izboljšanje uporabniške izkušnje. Testiranje nam bo omogočilo dragocene vpoglede v zmogljivosti tovrstnih avtobusov in pomagalo pri nadaljnjih odločitvah za zeleni prehod mestnega prometa.«
Pridobljeni podatki v 12-dnevnem testnem obdobju bodo ključni pri oblikovanju nadaljnjih korakov elektrifikacije mestnega prevoza ter optimizaciji voznega parka z vozili, ki najbolje ustrezajo trajnostnim ciljem Kopra.
Arriva v Sloveniji je eno največjih prevozniških podjetij, ki opravlja storitve prevoza potnikov za mestna, primestna in medmestna področja, kot tudi prevozne storitve po naročilu. Družba Arriva d.o.o. razpolaga s 600 vozili in zaposluje 1020 ljudi ter s svojimi poslovnimi enotami deluje v skoraj vseh večjih mestih po Sloveniji.
Mestni promet Koper
Mestni promet Koper se izvaja na 11 avtobusnih linijah na območju mesta Koper in bližnje okolice.
Z linijami so povezane koprske mestne četrti s središčem mesta, avtobusno in železniško postajo (Potniški terminal) ter gospodarsko-obrtno cono Sermin vse dni v letu.
Nova cena vozovnic
Od 1. januarja bo tako treba v Kopru za enkratno vozovnico mestnega avtobusnega potniškega prometa odšteti en evro, mesečna vozovnica pa bo uporabnike stala 13 evrov.
Kot so ob zvišanju cen sporočili s koprske občine, se cene vozovnic spreminjajo prvič po letu 2014. Ob tem so poudarili, da javni avtobusni potniški promet, ki ga na območju Mestne občine Koper izvaja koncesionar Arriva Slovenija, še vedno predstavlja najugodnejšo obliko javnega prevoza v občini.
Še posebej ugodne so vožnje za upokojence, invalide in vojne veterane, ki lahko avtobusne prevoze uporabijo brezplačno. Ti potrebujejo le posebno rdečo vozovnico oziroma enotno vozovnico integriranega javnega potniškega prometa, ki jo lahko za ceno treh evrov pridobijo na prodajnem mestu prevoznika Arriva na glavni avtobusni postaji.