Novi ukrepi za Temu in Shein v EU

Evropska komisija je objavila, da bosta spletna trgovina Temu in modna znamka Shein nosili odgovornost za prodajo nevarnih in neskladnih izdelkov na svojih platformah. Ta odločitev je del širše akcije proti velikemu porastu poceni spletnih uvozov v Evropsko unijo.

Deli novico s tvojimi prijatelji

Evropska komisija je izrazila zaskrbljenost zaradi 4,6 milijarde paketov nizke vrednosti (pod 22 evrov), ki so bili uvoženi v EU lani, kar je dvakrat več kot leta 2023. Približno 91 % teh pošiljk prihaja iz Kitajske, ocenjujejo pa, da vsak dan vstopi 12 milijonov paketov.

Komisija je napovedala skupno preiskavo nacionalnih teles za zaščito potrošnikov v EU zaradi suma, da Shein krši pravila zaščite potrošnikov. Ukrepanje EU sledi podobni odločitvi v ZDA, kjer so ta teden odpravili davčno olajšavo, ki so jo uporabljali trgovci, kot sta Temu in Shein, za pošiljanje paketov nizke vrednosti brez carine. “Pod določenimi pogoji so lahko spletne trgovine odgovorne za prodajo neskladnih ali nevarnih izdelkov. Čeprav so izvzete iz odgovornosti za nezakonito ravnanje prodajalcev, morajo izpolnjevati določene pogoje,” navaja komisija v svojih smernicah.

Kaj bo s Shein in Temu?

 

 

Poleg varnostnih tveganj za potrošnike je komisija opozorila, da masovni priliv poceni izdelkov ogroža tržno ravnotežje, saj ustvarja nelojalno konkurenco trgovcem v EU, ki spoštujejo pravila. Prav tako velik obseg pošiljk negativno vpliva na okolje in podnebje.

Nova pravila in carinske ukrepe

EU načrtuje uvedbo pristojbine za obdelavo spletnih trgovinskih pošiljk, da bi pokrila stroške nadzora uvoza. Komisija je že predlagala odpravo carinskih izjem za pakete, ki so manj vredni od 150 evrov, države članice pa poziva k hitri uveljavitvi tega pravila.

Z novim mehanizmom, imenovanim “product safety sweep”, bodo države EU po prvič lahko elektronsko preverile varnost izdelkov, preden so ti dostavljeni.

 

Bodo Temu in Shein še obstajali?

Shein je sporočil, da bo sodeloval s komisijo in organi za zaščito potrošnikov:
Delimo skupni cilj, da evropski potrošniki kupujejo varno, in delali bomo na reševanju vseh skrbi,” je povedal govorec podjetja.

Temu, ki je pod preiskavo EU v skladu z Zakonom o digitalnih storitvah (DSA) od oktobra lani, se na najnovejše odločitve ni takoj odzval. Komisija je sporočila, da analizira njegov odgovor na skrbi regulatorjev in organizacij za zaščito potrošnikov.