Turki zapuščajo gradbišče drugega tira? 2TDK navedbe zavrača

Turški gradbinec Yapi Merkezi, ki s Kolektorjem gradi drugi tir železniške proge med Divačo in Koprom, naj bi podjetje 2TDK, ki vodi gradnjo, obvestil, da svojega dela projekta ne bo mogel končati. Glavnino del naj bi prevzel Kolektor, Turki pa naj bi z manjšim delom operative ostali na odseku med Divačo in Črnim Kalom, piše portal Necenzurirano. “Projekt Drugi tir ostaja v finančnih okvirih, ki so opredeljeni v Novelaciji investicijskega programa (NIP2), družba 2TDK pa sprejema vse ustrezne ukrepe za reševanje z nepredvidenimi izzivi na način, da bo železniška proga od Divače do Kopra kakovostna in varna, pri čemer ostaja cilj, da se prevoznost proge omogoči marca 2026,” odgovarjajo v družbi 2TDK, kjer zavračajo navedbe, da turški gradbinec zapušča gradbišče drugega tira.

Deli novico s tvojimi prijatelji

Po pisanju portala Necenzurirano gre za epilog finančnih težav turškega gradbinca, ki se vlečejo že skoraj leto dni. Septembra lani naj bi več podizvajalcev in delavcev, ki so jih najeli Turki, ostalo brez plačil, zaradi česar so zapustili gradbišče. Po neuradnih informacijah portala naj bi Yapi Merkezi podizvajalcem skupaj dolgoval skoraj 20 milijonov evrov.

Iz družbe 2TDK so danes sporočili, da so po zahtevnih pogajanjih uskladili pogodbene vrednosti z zakonsko obveznostjo plačila podražitev, spreminja se tudi rok za dokončanje del, ki je zdaj 31. 3. 2026. V zvezi z navedenim je družba sklenila aneksa k pogodbama za Odsek 1 in Odsek 2 s konzorcijem Kolektor CPG, Yapi Merkezi in Özaltin.

Nepredvideni naravni pojavi bodo ključni pri dokončanju drugega tira

Na Odseku 1 se je sklenil aneks, s katerim se podaljša pogodbeni rok zaradi kasnejšega začetka del v dolini Glinščice in zaradi premoščanja večjih kraških pojavov ter zaradi sočasnega dela Sklopa 3, ki bo v dogovorjenih terminih začel izvajati dela pred tem, preden bodo v celoti zaključena glavna gradbena dela na Odseku 1. Poleg tega pa smo dogovorili pogodbene kazni za na novo dogovorjene vmesne roke na enak način kot je bilo predhodno dogovorjeno za Odsek 2. Skupna ocenjena pogodbena vrednost ostane nespremenjena,” pojasnjujejo v 2TDK.

Na Odseku 2 se sklene aneks, s katerim se spremeni ocenjena pogodbena vrednost del. “Pogodbena vrednost se spreminja zaradi podražitev, kar je zakonska obveznost naročnika. Če zakonsko obveznih podražitev zaradi inflacijskih učinkov ne bi bilo, bi bil odsek med Črnim Kalom in Koprom realiziran pod ocenjeno vrednostjo pogodbe. S podražitvami zaradi inflacije se soočajo vsi projekti v Sloveniji in tudi primerljivi večletni infrastrukturni projekti v tujini,” ob tem pravijo v 2TDK.

Pogodba za glavna gradbena dela namreč po njihovih navedbah vsebuje določilo o stalnih cenah, morebitne spremembe cen (v tem primeru podražitve) pa zaradi podražitev elementov narekuje zakonska ureditev v Republiki Sloveniji. Določilo 656. člena Obligacijskega zakonika določa, da izvajalec (tudi če pogodba vsebuje določbo o fiksnosti cen) lahko zahteva razliko v ceni nad 10 %. Nenazadnje pa pravico izvajalca, da zahteva plačilo zvišanja stroškov, dela, blaga in ostalih vloženih sredstev v gradbena dela, predvidevajo tudi FIDIC, katerega pravila so vključena v sklenjene pogodbe za izvedbo gradbenih del, tako kot je to običajna praksa povsod v Evropi.

Družba 2TDK nima vpliva na višino teh podražitev, saj določanje indeksa temelji na podražitvah cen, materiala, storitev, ki jih obračunava za to pristojna institucija,” pravijo. Nova pogodbena vrednost za Odsek 2 tako znaša 250.970.313,16 EUR brez DDV oz. 23.293.438,75 EUR več.  “Projekt Drugi tir se ne draži, ampak ostaja v okviru potrjene investicijske vrednosti,” so ob tem zapisali v 2TDK.

2TDK: Urgentno naj se reši situacija

Družba 2TDK je kot naročnik od vodilnega partnerja konzorcija tudi zahtevala, da se urgentno reši situacija, v kateri se je znašel eden od partnerjev konzorcija. Pri tem je izpostavila nujnost zagotavljanja nemotenega poteka del ter spoštovanja pogodbenih obveznosti. “Vsi partnerji so solidarno odgovorni, da prevzamejo obveznosti na projektu v primeru, če se eden od partnerjev znajde pred finančnimi, časovnimi ali kakšnimi drugimi okoliščinami, ki bi lahko vplivale na izvedbo pogodbenih del,” razlagajo v 2TDK, kjer zavračajo navedbe, da eden izmed partnerjev zapušča projekt Drugi tir.

V 2TDK so zapisali še, da uprava družbe od začetka svojega mandata intenzivno išče rešitve za nadomestitev zamud iz preteklosti ter se sooča s tekočimi izzivi, kot so premoščanje kraških pojavov, pomiki v dolini Glinščice, težave izvajalcev in globalne izzive, ki vplivajo na gradbeno ter tudi na infrastrukturno panogo.