“Glede na razpoložljive podatke je trenutno še preuranjeno zaključevati, kaj je možen vzrok za to nesrečo, že sedaj pa lahko potrdim, da so bile današnje vremenske razmere neprimerne za letenje v ti. vizualnih pogojih letenja, sploh na območju med Zagrebom in Avstrijo, kar je razvidno tudi iz letalske meteorološke karte in GAFOR napovedi,” je dejal Jure Griljc, strokovnjak za letalsko varnost ter bivši direktor Agencije za civilno letalstvo.
Po njegovih besedah je slabo vreme sicer eden od glavnih dejavnikov, za nastanek letalskih nesreč v splošnem letalstvu in prispeva k nastanku približno 35 % vseh nesreč, od katerih se kar 75 % konča s smrtnim izidom, 63 % nesreč s smrtnim izidom, katerih glavni vzrok je vreme, pa se zgodi med fazo križarjenja.
Zato je prav dobro poznavanje vremena in vremenskih razmer ključna veščina vsakega pilota, je izpostavil.
Prehod iz letenja v vizualnih pogojih letenja v instrumentalno letenje je po njegovih besedah ena najzahtevnejših situacij, s katero se lahko sooči pilot, ki poleg formalne usposobljenost za letenje od pilota zahteva tudi redne izkušnje letenja v tovrstnih pogojih.
“Pilot v IMC razmerah izgubi vse vizualne reference na tleh, poveča se njegova obremenitev zaradi dodatnih nalog, prav tako pa se pri pilotu začnejo pojavljati različne iluzije, izgubijo se tudi običajni občutki, kar močno oteži pilotiranje, navigacijo in komunikacijo,” je pojasnil Griljc.
Kot ocenjuje, je lahko za današnjo nesrečo več vzrokov, ki segajo od slabih vremenskih pogojev ter s tem povezane izgube orientacije ali zaledenitve kril, ki bi se na podlagi meteoroloških kart danes lahko pojavila že na višini 6500 čevljev.
“Vsa letala Mooney M20R nimajo vgrajenega sistema proti zaledenitvam s ti. TKS tekočinskim protizaledenitvenim sistemom. Če takšnega sistema letalo nima, je letenje v znane pogoje zaledenitev (angl. Known Icing Conditions) prepovedano,” je še pojasnil Jure Griljc.
Okrog poldneva so reševalne ekipe sporočile, da so v eni izmed koč na Veliki planini odkrili dele letala, ker pa v bližini niso našli nobenih drugih ostankov, so iskanje znova omejili na kočo. Tako so pozno popoldne ugotovili, da se v koči nahaja celotno letalo.
Po poročanju portala 24 ur je letalo zadelo kočo v lasti ljubljanske fakultete za strojništvo. Gasilci PGD Kamniška Bistrica so pojasnili, da je kočo prepolovilo.
“S termo kamero smo zaznali tudi toplotno telo, za katerega smo predvidevali, da gre za motor letala. Po prevzemu koordinacije dogodka s strani Policije, ker naša pomoč ni bila več potrebna, smo se gasilci PGD Kamniška Bistrica vrnili do štaba, nato pa smo, po dogovoru z vodjo intervencije, mesto intervencije zapustili,” so zapisali na družbenem omrežju Facebook.