Zakaj Aerodrom Portorož na vrhuncu sezone obratuje le 4 ure na dan?

Aerodrom Portorož zaradi pomanjkanja kontrolorjev obratuje le štiri ure dnevno, kar povzroča preusmerjanje potnikov in izpad prihodkov.

Deli novico s tvojimi prijatelji

Medtem ko turistična sezona na slovenski obali dosega svoj vrhunec, Aerodrom Portorož – drugo največje letališče v Sloveniji po številu letalskih operacij in potnikov – deluje v močno omejenem obsegu. Kljub visokemu povpraševanju in polnem urniku poletov so zaradi kadrovske stiske v kontroli zračnega prometa prisiljeni letalski promet izvajati le v štirih urah dnevno.

Pomanjkanje kadra

Kot poroča 24ur.com, bi letališče po običajnem urniku moralo obratovati od 8.30 do 20. ure. V praksi pa so odprti le med 10. in 13. uro ter nato še med 15. in 16. uro, kar pomeni več kot 60-odstotno skrajšanje delovnega časa. Direktor letališča Bernard Majhenič pojasnjuje, da razlog ni upad prometa, temveč pomanjkanje kontrolorjev zračnega prometa, predvsem zaradi bolniških odsotnosti.

na letališču portorož

Na Aerodrom Portorož prihajajo petični gostje

Letališče Portorož letno sprejme okoli 40.000 potnikov, največ v poletnem času, ko konec tedna pristane tudi do 300 letal. Gostje, pogosto visoke kupne moči, pa so zaradi skrajšanega delovnega časa pogosto preusmerjeni na druga letališča.

»V 45 letih delovanja letališča se kaj takega še ni zgodilo,« opozarja vodja letalske šole Benjamin Ličer, ki poudarja, da posledice občuti širša gospodarska skupnost – od letališča do turističnega gospodarstva v regiji.

Gre sicer za večletni problem, ki se letos kaže v najbolj skrajni obliki. »Kadrovske težave so nas v preteklosti že prisilile v omejitve, vendar še nikoli do te mere,« za 24 ur dodaja Majhenič.

Bodo uredili, ko bo sezona že mimo?

Po pojasnilih Slovenske kontrola zračnega prometa je premeščanje kadra z drugih letališč praktično nemogoče, saj so dovoljenja kontrolorjev vezana na specifično lokacijo. Letališče si zato prizadeva za pridobitev dovoljenja, da bi lahko obratovalo tudi brez kontrolorjev zračnega prometa, z vizualnim pristajanjem letal.

Postopek za tovrstno ureditev je že v teku pri Agenciji za civilno letalstvo, vendar so postopki zapleteni in dolgotrajni. Vsaka faza vključuje usklajevanje z različnimi deležniki in zahteva ustrezno pripravljeno dokumentacijo. Po zadnjih informacijah odločitev ni pričakovana pred oktobrom, kar pa je – kot pravi Majhenič – žal prepozno. »Glavni del sezone bo do takrat že mimo,« opozarja.