Tudi številke potrjujejo, da je Hrvaška vse dražja

Hrvaška tudi letos ostaja priljubljena destinacija, a počitnice ob Jadranu so postale dražje kot kadarkoli.

Deli novico s tvojimi prijatelji

Hrvaška postaja vedno dražja počitniška destinacija, občutek, ki ga turisti izražajo že nekaj časa, pa zdaj potrjujejo tudi uradni podatki. Davčna uprava je objavila podatke o izdaji računov v turizmu za junij in prvo polovico julija, ti pa razkrivajo: cene rastejo, število obiskovalcev stagnira ali celo rahlo pada, a turistična poraba kljub temu narašča.

Nočitve dražje, obiskovalcev enako ali manj

Najbolj očiten trend se kaže v nastanitvenem sektorju. Število izdanih računov v hotelih, apartmajih in drugih oblikah prenočišč je letos nekoliko nižje kot v enakem obdobju lani, a skupni zneski računov so višji. To pomeni le eno: cene prenočišč so se dvignile, in to občutno. Turisti tako za enako ali celo manj storitev plačujejo več.

Hrvaška

Gostinska ponudba: več gostov, višji računi

V gostinstvu je zgodba nekoliko drugačna. Tukaj se je število računov rahlo povečalo, kar kaže na stalno prisotnost gostov in morda tudi na višjo frekvenco obiskov lokalov. Vendar pa tudi tukaj velja – računi so letos višji. Povprečna poraba na obisk restavracije, bara ali kavarne je očitno večja, kar pomeni, da so cene jedi, pijač in drugih storitev opazno narasle.

Trgovine: skrita podražitev vsakdana

Največjo rast cen pa zaznavajo v maloprodaji. Čeprav se število računov v trgovinah ni bistveno spremenilo, se je znesek, ki ga posameznik porabi ob vsakem nakupu, občutno povečal. Hrana, pijača in vsakodnevni izdelki so postali dražji, kar dodatno obremenjuje dopustniški proračun.

Uradna statistika potrjuje: najdražji so hoteli in restavracije

Tudi uradni statistični podatki kažejo, da so cene v kategoriji »hoteli in restavracije« v zadnjem letu zrasle najbolj. Dražji so tudi izdelki in storitve povezani z izobraževanjem, zdravjem, prostim časom ter osnovnimi življenjskimi stroški, kot so voda, elektrika in energenti. Čeprav gre za podatke, ki zajemajo celotno državo, so ti najbolj občutni prav v turističnih krajih ob obali.

Hrvaška
Cene nekaterih izdelkov so tudi dvakrat višje kot v Sloveniji ali v Italiji.

Manj ljudi, a večji zaslužek?

Zanimiv je tudi vidik ponudnikov – čeprav v določenih sektorjih beležijo manj izdanih računov, so njihovi prihodki večji. Manj turistov, a višje cene – to je formula, ki letos očitno dobro deluje, vsaj na papirju. Kako pa bo to vplivalo na dolgoročno zadovoljstvo in zvestobo obiskovalcev, pa bo pokazal čas.