Slovenski pomorski policisti še vedno nimajo ustreznih plovil. Slovenska pomorska policija se že več kot dve desetletji sooča s težavami zaradi neustreznih in pogosto pokvarjenih plovil – od zastarelega patruljnega čolna P-111, ki je danes muzejski eksponat, do čolna P-66, ki je imel dolgotrajne okvare motorja in več let ni bil uporaben. Ministrstvo za notranje zadeve po poročanju Radia Koper pripravlja razpis za nakup novih plovil, a se ob tem že pojavljajo očitki o domnevnem prilagajanju razpisnih pogojev.
Kakšna plovila sploh rabimo?
Kot navaja Radio Koper, je strokovna delovna skupina, ki jo je imenoval generalni direktor policije, po večmesečni analizi zaključila, da bi morala pomorska policija dobiti plovilo dolžine med 15 in 17 metri, primerno za 12-urni delovnik policistov. Končno poročilo so decembra posredovali vodstvu policije, a razpis še vedno ni objavljen. V Policijskem sindikatu pa opozarjajo, da so se medtem pojavile informacije o možnosti krajših plovil – pod 15 metrov. Po njihovem mnenju to kaže na ignoriranje stroke in morebitno prilagajanje interesom posameznih ponudnikov. Na Generalni policijski upravi te očitke zavračajo in poudarjajo, da si želijo transparenten postopek, ki bo omogočal sodelovanje čim širšemu krogu ponudnikov.
Sum nepravilnosti
Komisija za preprečevanje korupcije je medtem prejela prijavo suma nepravilnosti in jo obravnava v predhodnem preizkusu. Kot spominja Radio Koper, je pred dvema letoma Državna revizijska komisija že razveljavila enega od razpisov za nakup plovila, potem ko je podjetje Iskra brodogradilište iz Šibenika dokazalo, da so bili razpisni pogoji omejujoči.
Kdaj bo novi razpis objavljen, za zdaj ostaja neznanka, naši policisti pa medtem opravljajo naloge na dotrajanih gumenjakih.