V zavarovalnici Generali trajnostnost predstavlja enega od temeljev poslovne strategije, vključujejo jo na vsa področja delovanja, k uvajanju trajnostnih praks pa spodbujajo tudi ostale. V nagradnem natečaju SME EnterPRIZE so že tretje leto zapored nagradili mala in srednje velika podjetja, ki pri nas izstopajo z najboljšimi trajnostnimi poslovnimi praksami in modeli.
»Natečaj SME EnterPRIZE je v zadnjih treh letih postal stičišče navdihujočih podjetniških zgodb, ki vizijo trajnosti spreminjajo v konkretna dejanja. V Generaliju smo ponosni, da smo skupaj s sodelujočimi podjetji zgradili skupnost, ki vsako leto raste in se krepi. Čestitke vsem nagrajencem in hvala tudi vsem ostalim, ki so se nam pridružili na poti odgovornega poslovanja,« je ob podelitvi izpostavila Vanja Hrovat, predsednica uprave Generali zavarovalnice d.d.
Zanimanje za natečaj vsako leto raste, v Generaliju so tako letos prejeli kar 74 prijav podjetij, ki so svoje trajnostne in odgovorne poslovne modele predstavili v dveh kategorijah: pozitiven vpliv na okolje ter pozitiven vpliv na zaposlene, družbo in skupnost. Strokovna žirija, ki ji je letos predsedoval Ram Dušić Hren, ustanovitelj podjetja Bright3er, tako ni imela enostavne naloge. Pri ocenjevanju je poleg kakovosti poslovnega modela upoštevala tudi, kako kredibilno so podjetja podajala svoje trajnostne trditve in kako močno so predstavljeni modeli vgrajeni v jedro podjetij.
»Slovenija premore veliko trajnostnih in družbeno koristnih iniciativ, ki pa pogosto nimajo izpostavljenosti, ki si jo zaslužijo. V veselje mi je bilo videti, da se je na natečaj SME EnterPRIZE letos prijavilo največ malih in srednje velikih podjetij do zdaj in da lahko tudi ta natečaj postane platforma za večjo prepoznavnost,« je o letošnjem izboru povedal predsednik žirije, ki so jo sestavljali še Špela Kržišnik Mesarić, vodja strateškega marketinga CER, red. prof. dr. Vesna Žabkar z Ekonomske fakultete Univerze v Ljubljani, Barbara Pavlin, novinarka pri časniku Finance in urednica portala ESG Finance, ter trije predstavniki zavarovalnice Generali d.d., in sicer: Vanja Hrovat, predsednica uprave, Mitja Feri, član uprave, in Borut Završan, direktor prodaje.
Štirje najboljši v letu 2025
Žirija je v kategoriji pozitiven vpliv na okolje kot najboljšo prepoznala modno oblikovalko Niko Ravnik in o njej v utemeljitvi zapisala, da je »prepričala s celostnim in premišljenim pristopom k oblikovanju oblačil, ki sistematično odgovarja na izzive hitre mode. Oblačila oblikuje z maksimalnim izkoristkom materiala, brez tekstilnih odpadkov, pri čemer uporablja izključno trajnostno pridelane, reciklirane in arhivske tkanine. Kolekcije so ne-sezonske, oblikovane po principu one-size-fits-all, kar dodatno prispeva k zmanjševanju potrošnje. Poleg oblikovanja pa Nika aktivno gradi skupnost skozi delavnice zero-waste oblikovanja in različne projekte, s čimer trajnostne vrednote prenaša tudi v širši družbeni prostor.«
Drugo mesto v kategoriji pozitiven vpliv na okolje je pripadlo podjetju Paradajz, ki z blagovno znamko Lušt »postavlja zgled, da je mogoče pridelovati kakovostno hrano na okolju prijazen način. Poleg poudarka na kratkih dobavnih verigah podjetje izvaja trajnostne ukrepe, kot so uporaba geotermalne energije, zalivalni sistem z deževnico, predelava odpadnih stebel paradižnika ter vključevanje nekomercialnih plodov v druge prehranske izdelke.«
Kot najboljši pozitiven vpliv na zaposlene, družbo in skupnost pa je žirija prepoznala trajnostna ravnanja podjetja 5 Start, ki v sklopu počitniških kapacitet Pohorje Village Resort »s projektom Wild Green Magic Hub spodbuja trajnostne vrednote in globlji stik z naravo.« V njihovih učilnicah na prostem potekajo regenerativne delavnice in dogodki, ki temeljijo na spoštovanju naravnega okolja. Žirijo so prepričali s prepletom močne skupnostne oziroma družbene note ter z jasno izraženo okoljsko odgovornostjo.
Za pozitiven vpliv na zaposlene, družbo in skupnost pa je tudi drugo mesto osvojil turistični ponudnik, in sicer Terme Snovik, ki »izstopajo s prepletom zdravega življenja in skupnosti ter skrbi za okolje. Poleg osnovne ponudbe termalnih storitev in Kneipp centra za pet stebrov zdravega življenja podjetje aktivno sodeluje v lokalnih razvojnih pobudah, kot je Lokalna Akcijska Skupina Srce Slovenije. Njihovi programi dokazujejo, da trajnostno delovanje lahko postane sestavni del turistične ponudbe in hkrati prispeva k širšemu družbenemu razvoju.«
Zmagovalca v vsaki kategoriji sta prejela finančno nagrado v višini 10.000 EUR, drugouvrščeni podjetji pa sta bili nagrajeni s paketom poslovnih zavarovanj zavarovalnice Generali v višini 2.500 EUR.
Mednarodna žirija Skupine Generali bo v nadaljevanju med podjetji izbrala še slovenskega »junaka trajnosti«, ki se bo spomladi 2026 v Bruslju predstavil tudi mednarodni javnosti.
V Generaliju spodbujajo odličnost in trajnostno poslovanje
Slovesna podelitev nagrad je bila tudi odlična priložnost za povezovanje in deljenje dobrih praks ter sklepanje novih poslovnih partnerstev. Udeleženci so lahko v programu prisluhnili predavanju fotografa Arneja Hodaliča, ki je skozi svoja dela in utrinke s popotovanj po svetu osvetlil trajnost kot univerzalno vrednoto, ki presega meje in kulture. O pomenu zavarovalništva v trajnostnih prizadevanjih je spregovoril Dejan Srše, ambasador trajnosti v Generali zavarovalnici, svoj pogled na natečaj ter uvajanje okolju in družbi prijaznih praks v poslovanje pa je podala tudi Nataša Teraž Krois iz podjetja Lumar: »S predstavitvijo v natečaju daješ trajnostnim praksam dodatno verodostojnost. Dokazuješ, da dejansko stojiš za svojimi besedami in jih tudi uresničuješ v praksi. Izkušnja v SME EnterPRIZE je bila za nas nadvse pozitivna in veseli smo, da lahko sodelujemo pri ozaveščanju in širjenju trajnostnih pobud dalje,« je dejala predstavnica podjetja, ki je bilo tudi zmagovalec prve izvedbe natečaja v Sloveniji.
V zavarovalnici Generali si želijo, da zgled nagrajenih in vseh ostalih sodelujočih opogumi še več podjetij, da stopijo na pot trajnostne preobrazbe. Kot poudarjajo, trajnostno poslovanje ustvarja trdne temelje za dolgoročni uspeh in omogoča hitrejšo prilagoditev na nove gospodarske in okoljske razmere. Takšno poslovanje predstavlja tudi pomembno priložnost za rast malih in srednje velikih podjetij, ki so zaradi svoje številčnosti pomemben steber evropskega gospodarstva in zato eden ključnih dejavnikov trajnostnega prehoda.
Natečaj SME EnterPRIZE je strateška pobuda Skupine Generali, ki hkrati poteka v več evropskih državah in tudi v Aziji. Zaživel je leta 2021, ob 190-letnici Skupine Generali, kot povezovalna iniciativa med gospodarstvom in akademsko sfero. Strateški partner natečaja je namreč konfederacija European Entrepreneurs CEA-PME, največje evropsko prostovoljno združenje malih in srednje velikih podjetij. Obenem je italijanska univerza SDA Bocconi School of Management v sodelovanju s Skupino Generali pripravila tudi Belo knjigo SME EnterPRIZE, ki prikazuje povezavo med trajnostjo in finančno uspešnostjo malih in srednje velikih podjetij. Dokument se iz leta v leto dopolnjuje, saj vključuje rezultate o uspešnosti trajnostnih poslovnih praks malih in srednje velikih podjetij iz držav, v katerih poteka natečaj (Avstrija, Češka, Francija, Hrvaška, Italija, Madžarska, Nemčija, Portugalska, Španija in tretjič zapored tudi Slovenija).
Več o natečaju na www.generali.si/sme-enterprize