Velika sprememba: Prihajajo semaforji s štirimi lučmi? (video)

Namen je ceste narediti bolj varne, hitrejše in učinkovite. Tako za voznike kot tudi za pametna vozila. Kako bodo videti novi semaforji?

Deli novico s tvojimi prijatelji

Vsi vemo, da imajo semaforji tri luči – rdečo, rumeno in zeleno. Rdeča pomeni ustavi, rumena pomeni upočasnitev ali pripravo na premik, zelena pa vožnjo. To bi se lahko spremenilo, saj so strokovnjaki z Univerze v Severni Karolini predlagali dodajanje četrte barve – bele.

Nova barva ne bo nadomestila nobene obstoječe, temveč bo dodatek za izboljšanje načina gibanja vozil po cesti. Cilj je narediti ceste varnejše, hitrejše in učinkovitejše – tako za voznike kot za pametna vozila.

Bela luč

Uporabili naj bi jo kot poseben znak, ki bo voznikom povedal, da v tem trenutku promet nadzirajo avtonomna vozila. Danes semafor pove, kdaj se mora voznik ustaviti ali pa mora peljati, avtonomna vozila pa lahko komunicirajo med seboj in s pomočjo teh semaforjev bi organizirali potek prometa tako, da bo hitrejši in bolj natančen kot pri človeških šoferjih.

Ko bi v bližini križišča bilo dovolj avtonomnih vozil, bi se prižgala bela luč. To pomeni, da bodo avtomobili sami koordinirali promet. Vozniki ne bodo počeli nič drugega, kot le spremljali vozilo pred seboj. Če bo šlo za avtonomno vozilo, bo samodejno vedelo, ali se mora ustaviti ali lahko nadaljuje z vožnjo.

Seveda bodo tradicionalne luči (rdeča, rumena in zelena) še naprej delovale kot običajno. Bela luč se bo prikazala le, če bo veliko avtonomnih vozil usklajeno med seboj.

Kako bi delovala bela luč?

Novi sistem semaforjev temelji na nečem, kar imenujemo porazdeljeno računalništvo, tehnologiji, ki omogoča izmenjavo informacij med avtomobili in semaforji v realnem času.

Takole bi deloval:

⦁ več avtonomnih avtomobilov se približa križišču
⦁ ti avtomobili pošiljajo podatke semaforju o svoji hitrosti, položaju in smeri
⦁ semafor zazna, da je dovolj pametnih vozil za upravljanje prometa
⦁ prižge se bela luč, ki opozarja, da avtomobili nadzorujejo križišče
⦁ vozniki morajo le slediti toku prometa, ki ga vodijo avtonomni avtomobili.

semafor

Ko bo na območju manj avtonomnih avtomobilov, se bo bela luč izklopila in semafor se bo vrnil v svoj običajni tribarvni način. Na ta način bi se avtomobili lahko premikali, ne da bi čakali na spremembo barv, promet pa bi bil hitrejši in učinkovitejši.

Zakaj bi semaforjem dodali četrto barvo?

Po mnenju strokovnjakov z Državne univerze Severne Karoline bi dodajanje belih luči lahko zmanjšalo prometne zastoje in zamude. Študije so pokazale, da bi se zamude zmanjšale za približno 3 %, če bi bilo avtonomnih le 10 % avtomobilov. Če bi bila večina avtomobilov avtonomnih, bi se zamude zmanjšale za do 94 %.

To pomeni krajši čakalni čas, manjšo porabo goriva in manj onesnaženja. Poleg tega bi se povečala tudi varnost, saj bi vozniki vedeli, kdaj avtonomna vozila usklajujejo promet. Bela luč bi bila jasen signal, da je vse pod nadzorom in da moramo le slediti toku prometa.

Kje bo sistem najprej preizkušen?

Ekipa NC State že pripravlja prvi preizkus novega sistema. Izveden bo na nadzorovanih območjih, kjer avtonomni avtomobili že redno delujejo.

Eno prvih mest za njihovo testiranje bi lahko bila pristanišča, saj imajo veliko prometa, a malo pešcev. Prav tako so gibanja v pristaniščih ponavljajoča se in predvidljiva, kar omogoča natančno analizo delovanja novega sistema.

Čeprav je predlagana barva bela, so strokovnjaki pojasnili, da bi lahko uporabili tudi drugo barvo. Najpomembneje je, da je svetla in lahko prepoznavna barva. Torej bi to pomenilo začetek nove dobe, v kateri ljudje in pametni avtomobili vozijo skupaj, pri čemer namesto semaforjev na križiščih uporabljajo komunikacijo. V bližnji prihodnosti bi lahko ta majhna dodatna luč – bela ali kakšna druga barva – vožnjo naredila hitrejšo, varnejšo in učinkovitejšo za vse.