Golob: Slovenija je ena pomembnejših logističnih destinacij
Na odseku so zaključili gradnjo petih predorov, dveh viaduktov in odprte trase, kar po oceni prisotnih predstavlja konec glavnih gradbenih del na odseku 2 in ključen mejnik pri izgradnji sodobne železniške povezave.
Po besedah predsednika vlade se z današnjim dogodkom zaključuje pomembna faza projekta drugega tira Divača-Koper, in napovedal gradnjo vzporednega tira, ki bo po njegovih besedah stekla v letu 2027, zaključena pa bo predvidoma do konca leta 2030.
Ob svečanem dogodku je predsednik vlade Robert Golob izpostavil, da ima Slovenija izjemno geostrateško lego in nova povezava med Divačo in Koprom bo Slovenijo utrdila kot eno pomembnejših logističnih destinacij. »S tem projektom smo dokazali, da lahko Slovenija sama oziroma skupaj z Evropsko komisijo realizira največje in najpomembnejše projekte.«
Napovedal je, da bodo obljube prebivalcem ob obstoječi progi, ki bo ukinjena, izpolnjene ter da bo lahko logistična industrija po novi progi “peljala vse, kar Evropa pričakuje”.

Evropski komisar o podpori Evropske komisije
Evropski komisar za trajnostni promet in turizem Apostolos Tzitzikostas je povedal, da bo Evropska komisija vedno podpirala naložbe, ki krepijo železniški promet v Evropi, drugi tir pa je projekt, ki je zelo dobro izkoristil kombinirane oblike financiranja: »Slovenija izstopa kot država, ki je v zadnjih letih zares najbolje izkoristila sredstva CEF. Državi smo doslej dodelili več kot 780 milijonov evrov za razvoj prometnega omrežja, od tega kar 84 % za železnice.«
Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je poudarila, da se je projekt v zadnjih letih soočil s številnimi izzivi, ki so zahtevali veliko prilagajanja, a da še vedno ostaja znotraj ocenjene finančne vrednosti iz leta 2019. »V Sloveniji znamo pripraviti in voditi infrastrukturne projekte na način, ki si zasluži zaupanje.«

Rezultat usklajenega dela strokovnjakov, delavcev in projektantov
Generalni direktor družbe 2TDK Matej Oset je ob pomembni prelomnici izpostavil, da proga že jasno kaže svojo podobo in da Drugi tir ni več vizija – ampak je z dokončanjem Odseka 2 postal resničnost. »Ne gre le za inženirski podvig, temveč rezultat večletnega, natančno usklajenega dela tisočih strokovnjakov, delavcev in projektantov, ki so verjeli v ta projekt in ga s svojim znanjem pomagali uresničiti.«
Tudi direktor podjetja Kolektor CPG Kristjan Mugerli, ki je glavni partner konzorcija glavnih gradbenih del na projektu, je izpostavil delo številnih ljudi. »Večina zahtevne poti je danes za nami, dela v predorih in na viaduktih so lahko tvegana in težavna, vendar naredili smo vse kar je v naši moči, da so se ta izvedla premišljeno in nadzorovano, predvsem pa varno za vse, naše zaposlene, naše sodelavce in naše partnerje.«
Oba dosežka – zaključek gradbenih del na enem ključnih odsekov ter okrepljena evropska finančna podpora – potrjujeta, da je projekt Drugi tir v najzahtevnejši fazi uspešno na poti k dokončanju ter da ga Evropska unija prepoznava kot strateško pomembnega za širšo evropsko prometno mrežo.




