V sindikatu žerjavistov ob napovedani stavki zaposlenih v družbi Piloti Koper vztrajajo, da je napoved stavke klic v sili delodajalcu, ki delavce sili k delu v nemogočih pogojih. Prvi mož podjetja Valter Kobeja očitke zavrača in opozarja, da omenjeni sindikat ni reprezentativen. Kot je dodal, si bodo sicer prizadevali, da do stavke ne pride.
V javnosti je danes odjeknila novica, da so zaposleni v podjetju Piloti Koper, ki izvaja pomorsko pilotažo v koprskem pristanišču, za 3. april napovedali stavko, kar bi lahko ohromilo delo v Luki Koper. Med drugim zahtevajo za 50 odstotkov višje plače za pilote in za 75 odstotkov višje plače za vodje čolnov, večjo varnost pri delu, dodatne zaposlitve in čolne.
Lastnik podjetja Piloti Koper Valter Kobeja je poudaril, da delodajalec celo presega zakonske zahteve glede vpliva na delovna razmerja in pogoje dela. Druge zahteve sindikata pa so po mnenju podjetja Piloti Koper nesprejemljive, saj posegajo v vodenje in organizacijo delovnega procesa, kar je po zakonu v izključni pristojnosti delodajalca.
Z izjavo za javnost so se danes oglasili v Sindikat žerjavistov pomorskih dejavnosti – Luka Koper (SŽPD) in poudarili, da se je za napoved stavke odločila velika večina zaposlenih delavcev, med njimi skoraj vsi piloti in vodje čolnov, ki so včlanjeni v sindikat žerjavistov. “Do odločitve za ta ukrep je prišlo po več mesecih vztrajnega zavračanja konstruktivnega dialoga s strani vodilnih v podjetju,” so dodali.
Pri tem so kot neresnične in zavajajoče zavrnili navedbe Kobeje glede reprezentativnosti sindikata. Kobeji hkrati očitajo, da ni bil pripravljen izpolniti nobene od zahtev sindikata, “še zlasti tistih, ki se nanašajo na odpravo najhujših kršitev pri zagotavljanju varnosti in zdravja pri delu”.
Nasprotno naj bi Kobeja ustrahoval in pritiskal na zaposlene, ki so člani sindikata, denimo z vročanjem neutemeljenih pisnih opozoril pred odpovedjo pogodbe o zaposlitvi. Prav tako naj bi enostransko spisal predlog dogovora z nezakonitimi elementi in ga vsiljeval v podpis delavcem, ki pa so podpis odklonili, trdijo v SŽPD.
Kot so navedli, si delavci in sindikat žerjavistov vse od oktobra prizadevajo za tvoren dialog, vendar so trčili ob zid. “Napoved stavke je klic v sili delodajalcu, ki delavce že vrsto let izžema in jih sili k delu v nemogočih pogojih ter s tem ogroža njihovo zdravje in življenje, hkrati pa varnost vplutja in izplutja v koprskem pristanišču,” so še zapisali.
Medtem je Kobeja za STA pojasnil, da v podjetju ni organiziranega sindikata. Sindikat žerjavistov je podjetniški sindikat Luke Koper, ki ni kapitalsko povezana z njihovim podjetjem, delodajalec pa mu ni mogel priznati reprezentativnosti, saj za to ne izpolnjuje zakonskih pogojev. “Zato stavka, če bi do nje prišlo, ne bi bila legitimna,” je dodal Kobeja.
V sindikat žerjavistov je po njegovih podatkih vključenih pet pilotov, toliko naj bi jih na podlagi sklepa o začetku stavke tudi bilo v stavkovnem odboru. Kobeja je navedel, da so sklep z napovedjo stavke prejeli šele v sredo, pogovori pa še niso stekli.
Kobeja si bo prizadeval, da do stavke ne bo prišlo, obenem pa je poudaril, da je delodajalec vedno bil in je za za konstruktiven dialog. Žal pa zaposleni po njegovih besedah po nasvetu sindikata odklanjajo pogovore ali se jim izmikajo. “Z zaposlenimi piloti je delodajalec tudi že sklenil dogovor, vendar želi SŽPD preprečiti njegovo realizacijo,” je dodal.
“Na zahteve sindikata žerjavistov so se v podjetju argumentirano odzvali in izrazili pripravljenost k dialogu,” je še poudaril Kobeja.
STA