Luka Koper bo danes odprla srminski vhod v Luko Koper, ki so ga začeli graditi pred več kot desetletjem. Vmes se je zaradi zapletov z zemljišči gradnja ustavila, danes pa bo dokončanje vhoda z navezovalno cesto do razcepa Srmin razbremenilo cesto tovornega prometa.
Gradbeno dovoljenje za srminski vhod v Luko Koper s spremljajočo dovozno štiripasovno cesto je bilo izdano leta 2008, ko so zgradili prve objekte, nato se je projekt zaradi zapletov z nekaterimi zemljišči, pri katerih je bilo vpletenih več deležnikov, in sicer država, koprska občina, podjetje Finali in ankaranska občina, za slabo desetletje ustavil. Zadnja pregrada, ki je še ovirala nadaljevanje del za dokončanje drugega vhoda, je padla konec leta 2017, ko sta država in občina Ankaran podpisali kupoprodajno pogodbo za nakup preostalih manjkajočih zemljišč.
V Luki Koper so tako za dokončanje projekta izbrali družbo Kolektor CPG, ki je dela, vredna 4,15 milijona evrov brez DDV, izvedlo skupaj s podjetjema Grafist in hrvaškim GP Krk. Dela so se sicer nekoliko zavlekla, saj so morali izvajalci narediti dodatno konsolidacijo nasipa, ki prvotno ni bila predvidena.
Dolgo pričakovano odprtje novega kamionskega vhoda bo po pričakovanjih povečalo varnost v pristanišču ter razbremenilo sedanji vhod v Luko, s tem pa tudi tovorni promet po mestu.
Želijo si, da bi se na novi vhod preusmerilo 40 odstotkov od približno tisoč tovornjakov, ki dnevno pripeljejo v Luko Koper. Tega po napovedih ne bodo dosegli takoj, ampak v nekaj mesecih. Z novim vhodom pa bodo uvedli med drugim tudi elektronski sistem najave tovornih vozil in postopno urejanje predhodnih formalnosti po elektronski poti.
Čeprav danes odprti srminski vhod po besedah Dimitrija Zadela, direktorja Luke Koper, ne sodi med večje naložbe koprskega pristanišča, ima veliko simbolično vrednost. Po 60 letih ima namreč koprsko pristanišče zdaj dva kamionska vhoda. Odprtja, sta se udeležila tudi infrastrukturna ministrica Alenka Bratušek in koprski župan Aleš Bržan.
Po Zadelovih besedah, v pristanišče dnevno pride okoli 1000 tovornjakov, lani so jih našteli 325.000, kar je kar 40 odstotkov več kot pred desetletjem.
“Z novim vhodom ne bomo rešili vseh težav, bomo pa bistveno razbremenili glavni vhod,” je poudaril Zadel, ki je izpostavil, da ima vhod pomanjkljivost, saj v bližini nima kamionskega terminala, ki pa je po državnem prostorskem načrtu predviden, a zemljišče, kjer naj bi stal, še ni pripravljeno za gradnjo. Kljub temu pa naj bi terminal, po besedah Zadela, le bil zgrajen že leta 2020 ali 2021.
Dodatno naj bi tovorni promet prek središča Kopra razbremenila še širitev bertoške vpadnice v štiripasovnico, ki pa naj bi se pričel pod okriljem države izvajati, po napovedih župana Aleša Bržana, v roku enega leta.
K nadaljnjemu razvoju Luke bo med drugim pripomogel tudi največji infrastrukturni projekt, ki ga trenutno vodi ministrstvo, drugi železniški tir med Divačo in Koprom, pa je napovedala ministrica Alenka Bratušek.