Vodooskrba na Obali je trenutno varna in pod nadzorom, sporočajo iz javnega podjetja Rižanski vodovod Koper. Po torkovi nesreči tovornega vlaka pri Hrastovljah so povečali odjem iz sosednjih vodovodov, izločili neposredni odjem iz izvira Rižane in začeli črpati podtalnico iz najnižjih nivojev.
Dvig temperatur, turistična sezona, ki botrujeta povečanju splošne rabe vode in torkova nesreča z iztirjenim vlakom na vodovarstvenem območju so zahtevali takojšnje ukrepe v sistemu oskrbe Obale s pitno vodo, kar pomenini, da so povečali odjem vode iz sosednjih vodovodov, izločili neposredni odjem iz izvira Rižane in zagotovili odjem s črpanjem podtalnice iz najnižjih nivojev. Nastavili so tudi monitoring kakovosti načrpane vode, poleg tega pa ljudi naprošajo k varčni uporabi vode.
Vodooskrba je torej varna varna in pod nadzorom, kljub temu pa na Rižanskem vodovodu uporabnike pozivajo, naj porabljajo pitno vodo le za najnujnejše namene, povečajo nadzor na internem vodovodnem omrežju in preprečijo nekontrolirane izlive, skrajno racionalizirajo dnevno porabo vode za opravljanje dejavnosti, obveščajo upravljavca o morebitnih okvarah in poškodbah na vodovodnem sistemu ter upoštevajo ukrepe in navodila upravljavca do njihovega preklica.
Težava je, da je lokacija torkovega iztirjenja tovornega vlaka, iz katerega je po ocenah steklo okoli 10.000 litrov kerozina, prispevno zaledje izvira Rižane, ki je vodni vir za celotno slovensko obalo. Ker je trenutno sušno poletno obdobje, se lahko po besedah Nataše Viršek Ravbar z Inštituta za raziskovanje krasa pri ZRC SAZU, predvideva, da se bo onesnaženje v zgornjem delu vodonosnika ustavilo in čakalo na nadaljnje padavine.
Za samo sanacijo možnosti ni, edino, kar preostane, je biti pripravljen in spremljati, kdaj se bo onesnaženje na izviru pojavilo, torej monitoring nastale situacije. Onesnaženje bi se po besedah Viršek Ravbarjeve lahko zgodilo zelo hitro, tudi v roku enega do petih dni, a to velja za v vodi topne snovi.
Sicer pa tudi Okoljsko ministrstvo spremlja razmere po nesreči tovornega vlaka v predoru Hrastovlje. V četrtek si bo kraj ogledal tudi minister Simon Zajc, ki se je ob robu zasedanja ministrov Sveta EU v Luksemburgu s hrvaškim kolegom Tomislavom Ćorićem že dogovoril, da ostaneta v rednem stiku, če bo pri zagotovitvi pitne vode potrebna pomoč Hrvaške.
Zmeda v Luki Koper
Železniški promet v in iz Luke Koper je zaradi torkovega iztirjenja tovornega vlaka pri Hrastovljah do preklica prekinjen. Kot so sporočili iz Luke Koper, trenutno na odvoz iz Kopra čaka 35 tovornih vlakovnih kompozicij..
Slovenske železnice v tem trenutku posledice nesreče intenzivno odpravljajo, saj si vsi želijo, da bi promet po progi ponovno stekel v čimkrajšem možnem času. V Luki Koper so tako o stanju že obvestili poslovne partnerje, sprejeli pa so tudi že nekaj ukrepov za omilitev posledic prekinitve železniškega tovornega prometa. Poslovnim partnerjem med drugim priporočajo, naj se poslužujejo kamionskih prevozov, zato v naslednjih dneh pričakujejo povečan kamionski promet. Za večjo pretočnost bodo nakladanje in razkladanje kamionov omogočili tudi v nočnem času, in sicer na vseh terminalih, poleg tega pa bodo kadrovsko okrepili službe, povezane s procesom vstopov in izstopov kamionov iz pristanišča.
Prečrpavanje kerozina končano še danes
Prečrpavanje kerozina iz šestih iztirjenih vagonov tovornega vlaka pri Hrastovljah bo predvidoma končano še danes, in sicer do 14. ure, nato bodo vagone odstranili iz predora. Sledila bo sanacija od 150 do 200 metrov poškodovane proge, je danes povedal generalni direktor Slovenskih železnic (SŽ) Dušan Mes. Promet naj bi po zadnjih informacijah po odseku znova stekel že v petek.
Prečrpavanje iz cisterne, ki se je pri torkovem iztirjenju poškodovala in iz katere je steklo okoli 10.000 litrov kerozina, so končali danes okoli 3. ure, sedaj prečrpavajo še iz ostalih petih vagonov. Vzrok nesreče še ni znan, je pa po besedah Mesa, velika verjetnost, da je bila poškodovana kretnica, manjša verjentost pa, da je bil poškodovan vagon. Človeška napaka je bila po preiskavi izključena.