V Rižanskem vodovodu zagotavljajo, da je vsa voda v sistemu vodooskrbe pitna in varna, vendar se po nesreči, ko je iztiril vlak iz katerega je izteklo 10.000 litrov kerozina pripravljajo na to, da bo del le-tega odtekel v podtalnico in bodo prisiljeni izločiti vodni vir. Odjemalce prosijo za varčno uporabo.
Voda v sistemu Rižanskega vodovoda je v tem trenutku pitna in varna. Poleg tega so takoj po nesreči ojačali odjeme iz sosednjih vodovodov v Sežani in Buzetu in prekinili neposredni zajem iz izvira Rižane. Poleg tega so na Rižanskem vodovodu sporočili, da so začeli zajemati tudi vodo iz izredno nizkih nivojev podtalnice.
Kerozin podtalnice naj, po zadnjih znanih informacijah, ne bi še ni dosegel, večje izpiranje pričakujejo šele ob prvem deževju. Glede na to, da je kerozin tudi hlapljiv, je vprašanje, koliko ga je dejansko v tleh. “Dejstvo je, da katerakoli kapljica je šla v teren, je nepotrebna in za nas izredno nevarna”, je ob tem poudarila Sara Milenkovski, tiskovna predstavnica Rižanskega vodovoda.
Da bo kerozin prešel v podtalnico, je neizogibno, v Rižanskem vodovodu so tako pričeli z monitoringom vode, pregledani vzorci pa so bili do zdaj, kar se tiče onesnaženja, negativni. Ob pronicanju kerozina v podtalnico bodo ob najslabšem možnem scenariju prisiljeni k izločitvi vodnega vira Rižane. Vsem je namreč v interesu, da se prepreči dostop onesnažene vode do same vodarne, so bili danes jasni na Rižanskem vodovodu. Prav ti obeti, pa ob bližini vrhunca turistične sezone in napovedanem sušnem obdobju predstavljajo težavo. Trenutno namreč v Rižanskem vodovodu ne omejujejo porabe vode, odjemalce pa kljub temu pozivajo k racionalni rabi vode.
Če bo namreč treba izločiti vodni vir Rižane, bodo potrebe po vodi bistveno večje od razpoložljivih količin in takrat bodo v Rižanskem vodovodu razglasili izredne razmere. To konkretno pomeni, da bodo vsi odjemalci še naprej imeli dostop do vode, da pa bo dnevno oskrba z vodo motena o čemer bodo odjemalce sproti obveščali.
Prisotni so ob tem ponovili pozive, da sta čim prej potrebna dodaten vodni vir za slovensko Istro in izgradnja drugega železniškega tira do Divače.