Perspektive trajnostne mobilnosti v slovenski Istri, krepitev ozaveščanja prebivalstva in iskanje možnosti nadgradnje trajnostne mobilnosti na našem območju, so bile teme petkovega strokovnega posveta v Pretorski palači v Kopru, ki ga je v okviru Tedna sredozemske obale in makroregionalnih strategij organizirala Mestna občina Koper.
Zbrane je v imenu Mestne občine Koper pozdravila podžupanja Olga Franca in v uvodu poudarila, da si vsi želimo učinkovitega prometnega sistema, ki bi ljudem in tovoru omogočal hitro, varno in ekonomično premikanje, pri tem pa čim manj škodil okolju in našemu zdravju: »Iskanje ravnotežja med negativnimi in pozitivnimi učinki prometa zahteva od strokovnjakov in odločevalcev na tem področju, nenazadnje pa tudi od vseh nas, veliko kreativnosti in dobrih idej, celovitega spremljanja stanja in tudi nekaj drznosti. Predvsem pa zahteva sprejemanje kompromisov, ki so nujni, če želimo nekaj dobrega narediti za ohranitev in zavarovanje okolja.« Izpostavila je tudi pomen medobčinskega sodelovanja in skupnega urejanja prometa, saj bomo le na ta način dosegli želene učinke in spremembe potovalnih navad naših prebivalcev.
O usmeritvah države na področju trajnostnega razvoja in mobilnosti je spregovorila mag. Polona Demšar Mitrovič, predstavnica ministrstva za infrastrukturo, in predstavila prioritetne ukrepe na področju trajnostne mobilnosti za naslednjih 5 let. Zbrane je poučila tudi o strukturi financiranja teh ukrepov, kohezijskih sredstvih in elementih Nacionalnega programa celostnega prometnega načrtovanja.
Besedo je dobil tudi Slavko Mezek iz Regionalnega razvojnega centra Koper, ki je predstavil aktualne projekte razvojnega centra na področju mobilnosti. Posebno pozornost je namenil projektu Smile, ki opredeljuje pomen strateškega načrtovanja mobilnosti na celotnih funkcionalnih urbanih območjih, kar bo doprineslo k boljši pretočnosti in lažjemu obvladovanju turističnih prometnih tokov. Udeleženci posveta so se seznanili tudi s projektom CHESNUT, v okviru katerega so izdelali multimodalno shemo trajnostne mobilnosti v obalnem pasu, ki jo je predstavil David Trošt iz PNZ d.o.o. Nataša Vujačić in Tadej Smogavec iz Petrola d. d. pa sta nazorno opisala kreativne in napredne rešitve mobilnosti in trajnostnega razvoja za manjša mesta.Zbrane je nagovorila tudi Ivana Štrkalj, koordinatorka za mednarodne evropske projekte na Mestni občini Koper, ki je pojasnila, da si je občina prizadevala za vzpostavitev posebne multimodalne platforme, nekaj besed pa je namenila tudi izvedenim ukrepom trajnostne mobilnosti v Mestni občini Koper.
Med sogovorniki posveta so bili tudi Helena Cvenkel iz BSC Kranj, ki je s primerom dobre prakse opisala izpeljane ukrepe trajnostne mobilnosti v občini Bohinj, Nadia Vedova iz organizacije Kallipolis, ki je na primeru mestne četrti Aurora v Vidmu predstavila nov koncept merjenja trajnosti urbanih sosesk z IKT orodjem CESBA in Rajko Leban, direktor GOLEA, ki je govoril o novem projektu – ELENA 2, v katerem bo sodelovalo 20 primorskih in notranjskih občin.
Posvet se je občina izpeljala v okviru dveh projektov: SUMPORT in SAMBA, ki ju sofinancira Evropski regionalni fond, prvega v sklopu programa Interreg Med, drugega pa v programu Interreg Alpine space.