Tudi letos večja prodaja kot lani – Nagradna igra za vse malvazija poete
Vinakoper tudi v tem letu beleži naraščajoči trend priljubljenosti malvazije. V prvi polovici tega leta je prek trgovskih verig prodal za 15 odstotkov več malvazije iz linije Koper kot v letu 2019, odlične rezultate pa beležijo tudi vse ostale linije malvazije. Zaloge zadnje letine malvazije že pojenjajo, zato so pričakovanja glede letošnje letine še toliko večja. In dokler sonce še zadnje dni greje rumene grozde istrske avtohtone kraljice, Vinakoper kakovostno letino pozdravlja s Facebook nagradno igro Dio-mio, daj mi malvazijo. Slednja na njihovem družbenem omrežju poteka do 27.8., skladno z lahkotnostjo, spevnostjo in svežino karakterja malvazije pa sodelujoče vabi k ustvarjanju »malvazija poezije«.
Malvazija je avtohtona istrska sorta belega vina, ki v zadnjih letih doživlja pravi preporod, na kar kaže tudi največji skok v prodaji med vsemi vinskimi sortami. V Vinakoper trendu vse večjega povpraševanja sledijo z zagotavljanjem obsežnejše in pestrejše ponudbe. Prav tako vsako leto povečujejo nasade malvazije. V zadnjih treh letih so tako obnovili oziroma zasadili 24,25 ha trt malvazije. Trenutno imajo tako 165 ha malvazije, kar predstavlja kar 27,8 odstotkov vseh površin vinogradov Vinakoper. Tudi sicer je istrska malvazija v Istri med obsežnejšimi nasadi, saj predstavlja približno 30 odstotkov istrskih vinogradov.
Nagradna igra: Dio mio, daj mi malvazijo!
»Malvazija je sadna, sveža, lahko bi rekli tudi kreativna sorta, ki navdušuje v najrazličnejših niansah,« pojasnjuje Borut Fakin, direktor Vinakoper. »Iz te sorte namreč lahko proizvedemo praktično vse stile vina – od lahkotnejše do barikirane, macerirane, peneče in sladke. Nekako po navdihu narave – in znanju, seveda. Če tako navdihuje nas, ki jo proizvajamo, nas je zanimalo, kako navdihuje tudi naše potrošnike,« dodaja.
Zato Vinakoper v teh poletnih dneh, ko kreativnost dobi še prav poseben zalet, poziva ljubitelje malvazije in umetniške duše k sodelovanju v nagradni igri. »Zanima nas, kako daleč nas lahko ponese lahkotnost malvazije ter koliko kreativnih sledilcev imamo. Zanima nas, kako malvazija vstopa v njihova življenja, kako jih spodbuja, kako inspirira,« pravi Borut Fakin. V spodbudo ustvarjalcem ponujajo uvodni verz »Dio-mio, daj mi malvazijo,« ki služi kot navdih za nadaljnje ustvarjanje. Podrobnosti nagradne igre, ki od 18. do 27.8. poteka na Facebook Vinakoper, so na voljo na www.vinakoper.si/nagradnaigra
Velik razpon ponudbe malvazije
Malvazija odlično uspeva na flišnatih tleh in je prisotna na večini leg Vinakoper, največ na obmorskih legah Škocjan, Debeli rtič in Sečovlje. Svežo malvazijo v Vinakoper polnijo kmalu po trgatvi, barikirano v liniji Capo d’Istria pa po dveh letih ali več. V prodaji imajo trenutno sedem različnih sortnih linij malvazij, a to jih ne bo ustavilo. »Vedno je treba gledati naprej, saj prav vsak letnik prinese nove možnosti, ki jih je potrebno izkoristiti. Zgrešeno bi bilo reči na primer, da je to zdaj najboljša malvazija, ki si jo pridelal, in jo takšno pridelovati prihodnjih 50 let. Dinamično, sveže, igrivo – prav taka, kot je malvazija sama -, to je pravi pristop. Spremljaš trg, se razvijaš, a ob tem neguješ identiteto sorte,« pojasnjuje Boštjan Zidar, glavni enolog v Vinakoper.
Nekaj dni pred letošnjo trgatvijo tako Vinakoper že razmišlja, kakšno kreativno sporočilo jim bo narava poslala letos. Odgovor bomo že naslednjo pomlad lahko poiskali na prodajnih policah.