Ena naših največjih vinskih kleti Vinakoper je uspešno realizirala otvoritev prve slovenske vinoteke v Vietnamu. V mestu Ho Chi Minh je konec januarja vrata odprla prodajalna, v kateri lahko obiskovalci kupijo večino vin iz kleti Vinakoper.
»Vztrajanje v težkih trenutkih se obrestuje,« pravijo v eni naših največjih vinskih kleti Vinakoper. Kljub težavnemu letu epidemije je Vinakoper skupaj s partnerjem Lajka d.o.o. namreč uspešno realiziral otvoritev prve slovenske vinoteke v Vietnamu.
Prilagajanje in drznost sta ključ do uspeha
Vinakoper se je za vstop na azijske trge strateško povezal s podjetjem Lajka d.o.o., skupno sodelovanje pa je že v preteklosti pripomoglo k povečani prodaji vin na azijskih trgih. »Vinakoper je klet z dolgo tradicijo. Na slovenskem tržišču smo pomemben akter, tudi zaščitnik avtohtonega in tradicije, kar naši kupci nedvomno cenijo. A ko vstopimo na azijske trge, postanemo kapljica v morju. Ne glede na to nam je s kančkom prilagajanja, določeno mero drznosti in pravim poslovnim partnerjem, predvsem pa s trdnim zaupanjem v kakovost naših vin, uspelo odpreti prvo vinoteko. Ključ do uspeha vidimo predvsem v spajanju odličnih vin s ključnimi prednostmi Slovenije kot vinorodne dežele. To je zagotovo tista pot, ki nas bo vodila do tega, da se bodo slovenska vina na tujih trgih še bolj uveljavljala, hkrati pa se bo s tem krepila tudi prepoznavnost naših krajev kot vinske in kulinarične destinacije,« pojasnjuje Borut Fakin, direktor Vinakoper, ki tudi poudarja, da je poleg kakovostne žlahtne kapljice v svet potrebno širiti tudi bogato zgodbo, kulturo in vinsko tradicijo Slovenije.
Zgodba se je začela pisati v letu 2019
Ob zaključku leta 2019 so se vina Vinakoper predstavila na posebnem dogodku »Wine Dinner Istra«, namenjenemu ključnim distributerjem v Vietnamu. V 2020 sta sledili še predstavitvi na dveh specializiranih sejmih v Ho Shi Mingu. Tudi te uspešno, saj se je pokazal velik interes, ki je tudi spodbudil k odpiranju vinoteke.
»Na kitajskem trgu smo prisotni že nekaj let, prav tako v Hong Kongu in na Japonskem. Zelo pa smo ponosni, da smo v začetku letošnjega leta, uspeli odpreti še samostojno prodajno mesto, vinoteko v Vietnamu,« pojasnjuje Borut Fakin. »Lastna vinoteka ne pomeni zgolj popolne pozornosti na svoja vina, temveč nam omogoča tudi bolj natančen stik s kupcem, testiranje pričakovanj in uspešnosti morebitnih novih produktov ter še mnogo več. Verjamem, da ima azijski trg izjemen potencial in da so ti prvi koraki šele začetek uspešne poslovne zgodbe.«
Zato ne preseneča, da se še letos načrtuje otvoritev nove vinoteke v Hanoju. Vinakoper bo sicer tudi letos (v kolikor bo korona stanje dopuščalo) nadaljeval z udeležbami na sejmih in organizacijo ter udeležbo na več vinskih dogodkih.
Vzhod ljubi rdeče in – mehurčke!
Sicer pa so v Vietnamu največ zanimanja požele penine Capris Marine, rdeče sorte linije Capris in Capo d’ Istria kot so Merlot, Cabernet sauvignon in Refošk iz linije Rex Fuscus. Med belimi sortami je največ zanimanja za Sladki Muškat in sorto Chardonnay. Dobrih 80 % potrošnje še zmeraj predstavljajo rdeče sorte, kjer Vinakoper opaža največ priložnosti. Glede na to, da je azijsko tržišče tradicionalno naklonjeno evropskim vinom, računajo na kontinuirano, dolgoročno sodelovanje. Vinoteka pa ne bo zgolj namenjena zgolj prodaji vin. Obiskovalci se bodo lahko udeležili tudi edukacijskih seminarjev ter degustacijskih in vinskih večerov.
Vir in foto: Vinakoper