ETC raziskava: Namere domačih in inter-evropskih potovanj
Evropska potovalna komisija (ETC) je objavila sedmo poročilo namenjeno spremljanju kratkoročnih potovalnih namer znotraj Evrope. Raziskavo izvaja na desetih največjih evropskih trgih, nanaša pa se na odnos do potovanj v naslednjih šestih mesecih.
Delež Evropejcev, ki nameravajo potovati v naslednjih šestih mesecih, se je dvignil na najvišjo raven do zdaj in sicer na 70 % v tokratnem raziskovanju. Polovica (51 %) vprašanih Evropejcev si v naslednjih šestih mesecih želi potovati v drugo evropsko državo, dobra tretjina (36 %) vprašanih pa preferira dopustovanje v domači državi.
Večina (71 %) bo v naslednjih šestih mesecih potovala prostočasno, 19 % z namenom obiskati prijatelje in družino, 6 % pa namerava potovati v poslovne namene. Evropejci s potovanj najbolj pogrešajo uživanje življenja v sproščujočem okolju, pobeg pred vsakdanjikom in pa druženje z družino in prijatelji.
Evropejci za potovanja, ki jih načrtujejo do vključno oktobra, kažejo največji interes za počitnice na morju. Več kot polovica (58 %) takih, ki bodo odšli na počitnice na morje bo na potovanju potrošila več kot 1.000 EUR. Na naslednjem potovanju 30 % načrtuje ostati od 4 do 6 noči, sledi 28 % takih, ki bodo prenočili od 7 do 9-krat.
Za tretjino vprašanih najbolj zaskrbljujoče točke dotika ostajajo potovanje z letalom in transferji znotraj destinacije. Posledično kar 39 % Evropejcev pravi, da se bodo na naslednje potovanje odpravili z avtomobilom. Ključna skrb, povezana s potovanji, ostaja ukrep karantene, ki mu sledi število COVID-19 primerov na destinaciji ter strah pred okužbo med potovanjem. Kar 64 % Evropejcev navaja tudi, da so strogi zdravstveni in varnostni protokoli na destinaciji ključni za varnejšo in bolj sproščeno potovalno izkušnjo.
Vzpostavitev EU digitalnega COVID potrdila v kombinaciji s cepljenjem krepi potovalni duh Evropejcev. Uvedba evropskega digitalnega potrdila je bila med Evropejci zelo dobro sprejeta, saj kar 57 % meni, da bo ta certifikat olajšal njihova potovanja. Večina (57 %) Evropejcev se bolj optimistično glede načrtovanja potovanj sicer počuti po zaslugi uvedbe cepljenja. Podatki raziskave kažejo, da ima cepljenje neposreden vpliv na rezervacijo potovalnih aranžmajev, saj več kot polovica (54 %) namerava potovati po cepljenju proti COVID-19.
PRIPOROČILA ZA DESTINACIJE IN PODJETJA:
- Glede na pomen cepiv proti COVID-19 za ponovni začetek potovanj bi morale marketinške kampanje destinacij posebej ciljati starostne skupine in trge z visoko stopnjo precepljenosti ter poudarjati napredek destinacije pri uvajanju cepiv.
- Dve tretjini tako imenovanih »early birds« oziroma prvih popotnikov se odloča za obiskovanje domače ali sosednjih držav. Narašča tudi interes za potovanje z avtom. Ta dva kazalnika kažeta potrebo po usmerjanju destinacije k bližnjim trgom (geografsko) z vidika ponovne opredelitve izvornih trgov.
- Kar 60 % Evropejcev namerava na potovanju ostati več kot teden dni, zato morajo destinacije izpostaviti raznolikost razpoložljivih aktivnosti in doživetij.
- Da bi ohranili pozitivno razpoloženje in nadaljevanje potovanj v Evropi v letošnjem letu, je potrebno strateško trženje za zadnje četrtletje leta, ki bo spodbudilo mestne oddihe, impresivna in gastronomska doživetja, ki jih vprašani uvrščajo na vrh seznama želja.
- 5. Glede na zaskrbljenost anketirancev glede transportnih možnosti znotraj destinacije je potrebno poudariti razpoložljivost alternativnih in bolj trajnostnih možnosti mobilnosti, kot na primer najem kolesa, električnih skirojev ali hoja.
- Hoteli in atrakcije, usmerjeni v družine, naj se predstavijo kot idealno okolje za kakovostno preživljanje časa z bližnjimi. Tista podjetja, ki ciljajo predvsem na pare, pa bi morala komunikacijo usmeriti v izpostavljanje možnosti uživanja in sprostitve.
- Da bi izkoristili naraščajoči delež Evropejcev, ki se bodo do destinacije pripeljali z avtom pa bi se ponudniki morali med tovrstnimi turisti promovirati z uporabo lokacijskih aplikacij, zemljevidov na mobilnih telefonih in navigacijskih aplikacij.
- Kar 78 % Evropejcev, ki načrtujejo potovanje, še ni rezerviralo vseh potovalnih komponent, zato naj podjetja uvedejo »last minute« ponudbe in oblikujejo kampanje vezane za kratek rezervacijski čas. Trditev velja za vse turiste, še bolj pa drži za Evropejce, ki načrtujejo domače potovanje.
- Potovanja z avtomobilom dovoljujejo spremembe v zadnjem trenutku, hkrati pa tudi letalske družbe ponujajo zelo prilagodljive pogoje za zamenjavo vozovnic, zato lahko hoteli in letovišča to priložnost izkoristijo s promocijo ponudb rezervacije »na mestu samem« in motivirajo goste, da ostanejo v drugačnem časovnem okviru, kot so ga prvotno rezervirali.
Vir: ETC