Po lanski nepozabni sezoni, ko so se gledališča po Sloveniji zaprtju javnega življenja prilagodila s selitvijo na splet, je pred kulturnimi ustanovami obdobje, ki ga bo zaznamoval pogoj PCT. Kratico, ki pomeni preboleli, cepljeni, testirani, poznamo že vsi in posebne razlage ne potrebuje. Gre za pogoj, ki ima veliko gorečih nasprotnikov in ki je, hočeš nočeš, dodatno poglobil razdor med različnimi skupinami ljudmi v družbi. A gre tudi za pogoj, ki sicer v ozkem in ustavno vprašljivem okviru, gledališčem, kulturnim domovom in drugim organizatorjem prireditev omogoča vsaj okrnjeno delovanje.
V Gledališču Koper so pripravljeni. Režiserka Nenni Delmestre z zasedbo: Tjaša Hrovat, Rok Matek in Luka Cimprič, intenzivno vadi za prvo premiero v sezoni 2021/2022.
Zagotoviti želijo varno umetniško izkušnjo
»Koprsko gledališče je bilo vselej prostor srečanj, zbliževanja in razumevanja drugače mislečih. Zavedamo se, da je pogoj PCT, ki je obvezen za vse obiskovalce, odmik od tega. Vendar moramo naprej. Treba je misliti tudi na tiste, ki si kljub vsemu želijo varnega kulturnega udejstvovanja. Teh ni malo. To so naši abonenti, ki nam stojijo ob strani v dobrem in slabem. Ne smemo in ne želimo jih pustiti na cedilu,« je povedal vodja stikov z javnostmi v Gledališču Koper Matej Sukič. Njihovi imetniki si bodo ogledali sedem predstav. To bodo Laponska (C. Clemente, M. Angelet), komedija o laži, resnici in tanki črti med njima, Indijc hoče u Bronx (I. Horovitz), igra o (ne)sporazumevanju, Disney in razparač (P. Ridley), igra o nasilju in strahu, Ptičja farma (Je. Ivanc), glasbeno-plesna travestija (parodija) po Aristofanu, in Krčmarica Mirandolina (C. Goldoni), ki je komedija o zapeljevanju. Dve predstavi pa bodo abonenti izbrali iz nabora izbirnih predstav Krst pri Savici (F. Prešeren), In stoletje bo zardelo. Primer Kocbek (A. Inkret), Morje sten (G. Vojnović) ter jerebika, štrudelj, ples pa še kaj (S. Semenič). Ena od pridobitev nove sezone je Artbus, ki so ga organizirali skupaj s podjetjem Memento Piran in Turistično agencijo Maona, in ki bo brezplačno vozil na vse premiere v Gledališču Koper.
Za dijake, otroke, mlade družine
V Gledališču Koper računajo tudi na dijake, ki so lani zaradi covida ostali brez večine predstav v živo. Vsebine, ki so jih videli po spletu, so le bežen približek gledališkemu doživetju, zato si v koprskem hramu kulture želijo, da se spet vrnejo v dvorane, zasedejo sedeže in predstavo gledajo brez vmesnikov. Vzgoja mladega gledališkega občinstva je namreč ena od temeljnih nalog institucije, ki jo od ustanovitve uspešno vodi direktorica in umetniška vodja Katja Pegan. V dijaškem abonmaju je pet predstav. To so Laponska, Indijc hoče u Bronx, Krčmarica Mirandolina, Krst pri Savici in Ptičja farma. Uspešna izvedba dijaškega abonmaja je zlasti v tem času poseben izziv.
Najmlajšim sta namenjena Mavrična ribica (od 5. leta dalje) in Mali oder (od 3. leta dalje). Predstave v obeh otroških abonmajih sta skrbno izbrali direktorica Katja Pegan in gledališka pedagoginja Vanja Korenč. Tako se bodo otroci srečali s plesnimi predstavami, neverbalnim gledališčem, lutkami in plesom.