»Potreba oziroma zahteva po pridobitvi opreme za reševanje na morju izhaja iz leta 2008, ko je mednarodna presoja Evropske agencije za pomorsko varnost ugotovila pomanjkljivosti, ki jih je bila Slovenija dolžna odpraviti do naslednjega presojevalnega obiska,« pojasnjuje dekan. Spomnil je, da so se od takrat odvijale številne aktivnosti v sodelovanju z Upravo RS za pomorstvo, ki so pripeljale do pridobitve sredstev za uresničitev projekta. »Namestitev opreme je sedaj v zaključnih fazah, potrebna so še nekatera zaključna dela ter izvedba potrebnih preizkusov za končno pridobitev uporabnega dovoljenja. Ker gre za specifično ladijsko reševalno opremo, bodo tudi vsi preizkusi na opremi izvedeni kot na ladji in s tem zagotavljali visoko stopnjo varnosti pri nadaljnji uporabi opreme,« je še dodal.
V sklop opreme za reševanje na morju spadajo tri plovila na pripadajočih dvigalih za spuščanje v morje. Kot je povedal dekan, je na najvišji konstrukciji nameščen popolnoma zaprt rešilni čoln s sistemom prostopadnega izpusta (free-fall), drugi je rešilni čoln, nameščen na gravitacijski sohi (gravity davit) in tretji je hitri reševalni čoln, ki je prav tako nameščen na dvigalu in omogoča gravitacijsko spuščanje. »Namen gravitacijskega spuščanja čolnov v morje je v resničnih situacijah na morju v tem, da lahko posadka varno zapusti ladjo tudi od izgubi električne energije. Študentje, dijaki in drugi pomorščaki bodo od sedaj lahko v bistveno bolj varnem okolju izvajali usposabljanja na reševalni opremi, ki so celo na ladji omejena zaradi številnih varnostnih razlogov. Usposabljanje na reševalni opremi ne zajema le spusta čolna v morje, temveč še veliko drugih vaj. Pomemben del je vzdrževanje reševalne opreme, ki tudi spada v sklop učnih načrtov,« razloži dekan Vidmar.
Oprema bo omogočala izvajanje kakovostnih vaj preživetja na morju, treninge zapuščanje ladje in skoke z višine v osebni reševalni opremi izvajanje vaj iskanja in reševanja na morju. Vidmar meni, da bo prav slednje zelo uporabno tudi za službe reševanja na morju, in sicer za Upravo Republike Slovenije za pomorstvo (URSP) ter pomorske policije. V sklopu državnih vaj Morje, ki jih organizira Uprava Republike Slovenije za zaščito in reševanje (URSZR), bo z novo opremo mogoče izvajati vaje reševanja brodolomcev v različnih vremenskih razmerah.
»Funkcionalnost opreme bo zelo kakovostna in verjamemo, da bo lahko pripomogla tudi k dvigu pomorske zavesti ter spodbudila druge projekte, ki bodo utrjevali pomorsko identiteto in prepoznavnost Slovenije v širši regiji. Verjamemo, da bodo investicije v pomorsko izobraževanje prepoznali tudi ladjarji, s katerimi imamo že do sedaj sklenjene dogovore o zaposlovanju študentov in dijakov in jih spodbudile k še bolj konkretnemu sodelovanju s fakulteto in GEPŠ ter Republiko Slovenijo kot pomorsko državo,« je prepričan dekan Vidmar.