Vodni klin ali akvaplaning je učinek, ki nastane, ko pnevmatike avtomobila ne morejo dovolj hitro odstraniti vode pred seboj, zato se izgubi stik s tlemi in voznikov nadzor nad vozilom.
Na mokrem cestišču vozilo v takih razmerah izgubi oprijem, kar negativno vpliva na pospeševanje in zaviranje. V slednjem primeru potrebuje avto več metrov kot običajno, da se ustavi, kar pogosto pomeni, da se vozniki ne morejo pravočasno ustaviti in lahko pride do nesreč. Strokovnjaki navajajo, da je ob dežju tveganje za nesrečo do 70 odstotkov večje.
To so štiri stvari, ki si jih je dobro zapomniti, da jih boste znali preprečiti oziroma, če pride do akvaplaninga, znati pravilno odreagirati in varno prispeti na cilj.
1. Do akvaplaninga pride, ko pnevmatika ne more dovolj hitro odstraniti vode s cestišča. Če so pnevmatike, ki jih imate na vozilu izrabljene, manj učinkovito odvajajo vodo in prej pride do zdrsa. Razlika v hitrosti zdrsa med novo in napol obrabljeno pnevmatiko znaša od 7 do 10 kilometrov na uro, pri globini profila manj kot 4 milimetre pa začne ta razlika naraščati še hitreje.
2. Najpomembneje je, da zdrs prepoznamo takoj: znaki, ki povedo, da je prišlo do zdrsa, so predvsem hitrejše vrtenje pogonskih koles in glasnejši motor (torej hitro naraščanje vrtljajev motorja), lahkoten in neučinkovit volan ter zanašanje zadnjega dela vozila, pri sodobnih avtomobilih pa se prižgejo alarmne lučke za stabilnost.
3. Poskusite ostati zbrani, odreagirajte tako, da trdno držite volan, da obdržite avto na pravi poti, saj bi zavijanje povzročilo večjo izgubo nadzora. Ne zavirajte nenadoma, saj lahko kolesa zablokirajo. Postopoma umaknite nogo s stopalke za plin, da zmanjšate hitrost – kolesa se bodo dotaknila asfalta in ponovno boste prevzeli nadzor nad avtomobilom.
4.Predvsem pa je pomembna preventiva: največ, kar lahko naredite je, da pravilno zmanjšate hitrost vožnje na mokri podlagi in da imate na avtomobilu kakovostne pnevmatike z dovolj globokimi kanali in pozorno spremljate razmere na cestišču.