Nedavno je fakulteta dosegla še enega odmevnih uspehov, saj je Inštitut za mednarodno pomorsko pravo podelil častni doktorat prof. dr. Marku Pavlihi za njegov dolgoletni prispevek k vsestranskemu razvoju in unifikaciji mednarodnega pomorskega prava in h krepitvi ugleda inštituta v vlogi gostujočega predavatelja, zunanjega ocenjevalca, mentorja, člana Akademskega odbora, člana Sveta guvernerjev in priznanega avtorja odmevnih knjig in drugih publikacij.
Profesor Pavliha, dovolite mi najprej, da vam v imenu uredništva našega časopisa iz srca čestitam, hkrati pa me zanima, kakšni so vaši prvi občutki ob prejemu tako visokega priznanja, ki ste ga prejeli dokaj mladi, le nekaj let mlajši od vaše fakultete?
Najlepša hvala za vaše prijazne besede, ob katerih ne skrivam radosti, da je bilo na tak simboličen način nagrajeno moje skorajda 25-letno brezplačno delo. Pohvala človeku dobro dene in tudi motivira, če jo prejme še pred upokojitvijo. Veliki dan bo sicer 30. junija, ko bo na Malti svečana podelitev, ki se je s soprogo zelo veseliva. Te visoke časti ne doživljam zgolj kot osebni dosežek, marveč tudi kot priznanje, ki si ga zasluži zlasti naša Fakulteta za pomorstvo in promet Univerze v Ljubljani, ki mi omogoča, da lahko vsako leto teden dni ali dva na Malti predavam pomorsko zavarovalno pravo (zadnjih nekaj let žal na daljavo), se udeležujem sestankov v Londonu in se ukvarjam z mednarodnim pomorskim pravom na svetovnem nivoju. Hvaležen sem tudi matični Pravni fakulteti v Ljubljani, Pravni fakulteti McGill v Montrealu, Pravni fakulteti Split, Društvu za pomorsko pravo Slovenije, Zvezi društev pravnikov Slovenije, GV Založbi in nenazadnje svoji domovini na sredozemski strani Triglava, ki je pomorska in pravna država, ne glede na nekatere skeptike.
Nam lahko poveste nekoliko več o inštitutu, ki vam podeljuje najvišje akademsko priznanje?
Inštitut za mednarodno pomorsko pravo oziroma IMO IMLI (https://imli.org) je svetovno priznana podiplomska akademska institucija in ena vodilnih na tem področju. Inštitut je bil ustanovljen leta 1988 na podlagi sporazuma med Mednarodno pomorsko organizacijo (IMO) kot specializirano agencijo OZN in Vlado Republike Malte, kjer ima tudi sedež, z namenom, da usposablja vrhunske strokovnjake na področju prava morja, pomorskega prava, varstva morskega okolja in celostnega upravljanja z oceani. Doslej je študij dokončalo okoli 1700 študentk in študentov iz 155 držav, inštitut pa se še dodatno povezuje z najuglednejšimi univerzami in drugimi organizacijami pri izvajanju skupnih projektov in posebnih študijskih programov. Magisterije in doktorate z IMLI-ja brez zadržkov nostrificirajo najuglednejše univerze, kot so recimo Oxford, Harvard in številne druge po svetu.
Predvidevam, da vaša pomembna vloga na IMLI-ju vpliva tudi na delo z vašimi študenti na fakulteti za pomorstvo in promet?
Res je, to je tako kot z znanjem tujih jezikov: več jih obvladamo, bolje nam gre materinščina, zato se mora vsak profesor kaliti tudi v mednarodnem prostoru, saj smo dandanes vsi povezani z vsemi in vsem, k čemer v ogromni meri prispevata ravno pomorstvo in nasploh promet. Sicer pa sem v preteklosti med drugim organiziral dve strokovni ekskurziji naših študentov na Malto, kjer smo obiskali IMLI, ministrstvo za transport in seveda znamenito pristanišče Malta Freeport Terminals.
Ali nam morda lahko zaupate, kakšen je postopek podelitve častnega doktorata?
Postopek natančno in pregledno ureja poseben pravilnik, ki ga je inštitut že pred leti sprejel ravno na mojo pobudo, ne da bi se mi sanjalo, da bom nekoč tudi sam deležen najvišje časti. Kandidata lahko nominira ožji krog upravičencev, mene je denimo predlagal direktor inštituta prof. dr. Norman Martinez, potem je o predlogu odločal Akademski odbor in končno še Svet guvernerjev, ki mu predseduje generalni sekretar Mednarodne pomorske organizacije Kitack Lim. Obvestili so me, da je bila odločitev sprejeta soglasno, kar mi še posebej veliko pomeni, saj izjemno cenim vse članice in člane, ki prihajajo iz različnih držav.