Pred gledališkimi ustvarjalci, glasbeniki, stand up komiki in nasploh pred vsemi, ki za udejanjanje svojega poslanstva potrebujejo občinstvo, je pomembno poletje. Raznih zoomov, virtualnih dvoran in platform za pretakanje vsebin imajo dovolj. Vsi omenjeni – in ne samo oni, tu so še »svobodnjaki«, tehniki, organizatorji dogodkov – potrebujejo odzive. Potrebujejo povratno informacijo, ali so skladbo dovolj dobro naštudirali, da je navdušila, ali je šala dovolj slana, da nasmeje, ali je predstava dovolj kakovostna, da si zasluži stoječe ovacije. V tem pogledu je ponovno sodelovanje med Gledališčem Koper in Avditorijem Portorož v okviru 28. Primorskega poletnega festivala, več kot dobra novica za vse: nastopajoče, občinstvo in organizatorje.
Gledališče Koper in Avditorij Portorož sta kot dva stara prijatelja, ki sta se po dolgih letih spet srečala in sedla za isto mizo. Najprej sta malo kramljala o vremenu, dnevni politiki in športu, nato sta se kmalu zavedala, da že kujeta nove načrte, in da v bistvu spet začenjata tam, kjer sta pred leti končala. Brez zamer in nepotrebnega govoričenja. Za njuno dobro in dobro celotne skupnosti. Hja, večina rešitev (in po drugi strani tudi težav) nastane v dogovoru (ali v sporu) med dvema. Očitno sta stara prijatelja iz Kopra in Portoroža tokrat le našla skupni jezik. Vsak od njiju bo opravil svoje delo; prvi bo zagotovil vsebino, drugi prostor, skupaj pa bosta zavihala rokave pri organizaciji in marketingu. Verjetno nihče ne more natančno napovedati končnega rezultata, toda verjamemo,
da bo ta boljši kot nič in da nas v prihodnosti čaka še več sadov, ki bodo plod njunega sodelovanja.
28.Primorski poletni festival v Avditorij Portorož prinaša za vsakogar nekaj. V naslednjih vrsticah se bomo najprej osredotočili na predstavo Krst pri Savici (France Prešeren) v režiji Katje Pegan, ki bo slovesno odprla festival in bo hkrati tudi osrednji del proslave ob 30. Dnevu državnosti; skupaj jo pripravljajo štiri obalne občine. Predstava ima video uvod, ki deluje zelo filmsko, da ne rečemo hollywoodsko, nato se nadaljuje z igro na odru. Gre za drugačen, a zelo zanimiv in privlačen koncept, ki bo navdušil tako ljubitelje filma, kot tiste, ki prisegajo na klasično gledališče.
Navdušuje tudi igralska zasedba: Aleš Valič, Mojca Partljič, Anja Drnovšek, Rok Matek; mladi nadobudni igralec Mak Tepšić ter plesalci na čelu s koreografom Miho Krušičem so zagotovilo za spektakel epskih razsežnosti. Temu bo svoje dodala še glasba, ki je nastala izpod peresa maestra Patrika Grebla: »Katjinih izzivov sem že vajen in se jih vedno razveselim. Časa tokrat ni bilo veliko, saj sem k projektu pristopil med zadnjimi. Otvoritveni film v hollywoodski slogu je bil tedaj že posnet in tudi glasbeno opremljen, zato je bilo takoj jasno, da mora predstava ohraniti glasbeno vzdušje, ki Franceta Prešerna najbrž prvič postavlja ob bok prvoserijskim visokoproračunskim produkcijam Netflixa. Odločili smo se tudi, da v kulisni glasbi ne bomo uporabili kakih slovenskih ljudskih napevov, a da nekaj slovanskega začutimo šele v songih,« je povedal Greblo. Premiera slovenskega nacionalnega epa bo v okviru proslave v četrtek, 24. junija, prva ponovitev pa bo v soboto, 26. junija. Oboje – seveda – v Avditoriju Portorož.
V amfiteater portoroškega hrama kulture in umetnosti prihaja še en spektakel. Ta je mednarodni ter zajema največje in najpomembnejše hite iz zgodovine muzikalov. Poimenovali so ga Stoletje mjuzikla. Avtor veznega besedila in režiser uprizoritve je danes eden najvidnejših evropskih režiserjev muzikalov, Čeh Stanislav Moša, ki v tokratnem šovu predstavlja odlomke iz sedemnajstih muzikalov od tridesetih let prejšnjega stoletja do danes: Lasje, Nesrečniki, Mačke, Evita, My Fair Lady, Jekyll and Hyde, Miss Saigon, Zgodba z zahodne strani, Jesus Christ Superstar, Cabaret, Goslač na strehi, Fantom iz opere, Porgy in Bess, Mary Poppins, Aladin, Levji kralj in Moulin Rouge!
Nastopajočih je preveč, da bi našteli vse, a med njimi so Tinkara Kovač, Lara Komar, Primož Forte, Jure Kopušar in Patrik Greblo, ki so pred dnevi občinstvo na gradu Kromberk v Novi Gorici pripravili do stoječega aplavza na odprti sceni. Stoletje mjuzikla bo na programu Avditorija Portorož 15., 16. in 17. julija ob 21.30.
Za konec naj še omenimo plesni pravljici za otroke Žabji Kralj in Rdeča kapica (H. C. Andersen, koreograf Siniša Bukinac), ki bosta na oder velike dvorane priplesali v sredo, 30. junija, ob 19. uri.
Gledališče Koper in Avditorij Portorož sta stara prijatelja:
»Hej, nekaj imam zate …« »Vem, dobrodošel nazaj!«
Matej Sukič