Avti na notranje izgorevanje še na cestah, v prodajalnah ne

Nemška vlada in Evropska komisija sta konec minulega tedna dosegli dogovor glede prepovedi prodaje novih vozil z motorji na notranje zgorevanje. Nemčija se je zavzemala za to, da bi bila prodaja novih takšnih vozil dovoljena tudi po letu 2035 pod pogojem, da bi jih poganjala sintetična goriva.

Deli novico s tvojimi prijatelji

Zadevo sta v oddaji Odmevi na TV Slovenija komentirala predsednik Avto-moto zveze Slovenije Andrej Brglez in vodja projekta Nova mobilnost pri podjetju Porsche Slovenija Dušan Lukič. Kot sta pojasnila, je na nova pravila evropska avtomobilska industrija kar dobro pripravljena, so pa cilji v Evropi zastavljeni zelo visoko.

Nemčija se je izpogajala, da bodo sintetična goriva na neki način alternativa elektriki. Lukič pravi, da sintetična goriva očitno bodo imela prihodnost: “Je pa res, da bodo ta goriva predvsem za nišne skupine vozil, recimo za kakšne bolj športne avtomobile, ki si jih težko predstavljamo s težkimi baterijami, intervencijska vozila in tako naprej. Dokler ne bo baterijska tehnologija nekoč takšna, da bo to popolnoma vseeno, bodo ta goriva seveda dober vir. Se pa je treba zavedati, da so cenovno in energijsko veliko bolj potratna od klasičnega baterijskega pogona.”

Brglez je poudaril, da mora biti naš cilj, da bo mobilnost v prihodnosti svobodna in dostopna, varna in udobna.

Lukič je postregel še s preprosto matematiko: “Če bomo v Sloveniji spet prodali 60.000 avtomobilov na leto, to pomeni 20 let za zamenjavo, če bi že danes začeli prodajati samo električne avtomobile. To bo trajalo kar nekaj časa. To tudi pomeni, bo imelo električno omrežje čas, da se prilagodi. Tukaj strahu ne sme biti, ta prehod je dovolj postopen.” “Letnica 2035 samo pomeni, da takrat ne bomo več prodajali teh avtomobilov, ne pa, da se z njimi ne bomo več smeli voziti,” je še dodal.