Bodo istrske občine ohranile poletne prometne režime?

Občinam v Slovenski Istri je zaradi specifičnosti tako s starimi mestnimi jedri kot množico obiskovalcev in domačih dnevnih migrantov velik izziv urejanja prometa. Piran se zdi pri tem največja posebnost, čeprav je prometna ureditev posebna tudi v Ankaranu, Koper in Izola pa sta po novem vsaj v poletnih mesecih zapirala promet in uvedla dražje parkirnine.

Deli novico s tvojimi prijatelji

V Ankaranu že več let brezplačni avtobus

V ankaranski občini so zaradi težav s preobremenjenostjo mirujočega prometa oziroma zaradi pomanjkanja in velikega pritiska na parkirna mesta že pred poletno sezono 2020 uvedli nov režim plačljivih javnih parkirišč. Ta določa režim parkiranja in višino parkirnin za sedem javnih parkirišč v upravljanju občine oziroma Marjetice Koper, občani pa imajo pilotne abonmaje, s katerimi lahko brezplačno parkirajo na javnih parkiriščih (z izjemo notranjega parkirišča na plaži Debeli rtič).  “Sicer pa ima Ankaran težave z nezadostnimi parkirnimi mesti samo dva meseca letno, torej v času poletne sezone, medtem ko v preostalih desetih mesecih težav s parkiranjem ni,” pravijo na občini.

Občina Ankaran s ciljem zagotavljanja boljše dostopnosti plaž za občane in obiskovalce, zmanjšanja pritiska na parkirišča in spodbujanja trajnostne mobilnosti že od leta 2016 organizira in (so)financira brezplačni poletni bus. Avtobus kopalce tako vozi že sedmo leto (v 2020 ga zaradi ukrepov, povezanih z omejevanjem epidemije covida-19 ni bilo), in sicer od 24. junija do 3. septembra med skupaj 16 postajališči od hrvatinskega križišča do Lazareta. Poleg brezplačnega poletnega avtobusa, ki vozi med parkirišči in plažami, je občina Ankaran vsem potnikom omogočila tudi brezplačen prevoz z avtobusom redne linije Lazaret–Koper, in sicer med postajališči Lazaret meja in Hrvatini K.

Cene parkiranja na urejenih javnih parkiriščih so v Ankaranu enake lanskoletnim in se niso spreminjale od leta 2020. Tudi letos občina ne namerava višati cen parkiranja. Za večino parkirišč velja enotna cena evro na uro, medtem ko imata parkirišči na Sv. Katarini ter notranje parkirišče na Debelem rtiču ceno dva evra na uro.

V Ankaranu, kjer sta poletni in zimski poletni režim z izjemo brezplačnega plažnega avtobusa, enaka, načrtujejo tudi, da bi center kraja povezali z Adrio. Ta trenutek je sicer, kot pravijo na občini, glede na kompleksnost težko oceniti časovni okvir morebitne menjave zemljišč, je pa tudi družba Adria Turistično podjetje izkazalo pripravljenost prisluhniti potrebam lokalne skupnosti.

Članek o tem, kako je s prometnimi ureditvami v Piranu, sledi jutri.