Ja, spet je na prodaj, in kot kaže, jo bo nekdo kupil. »Never ending story.« Tokrat gre za koprsko podjetje Ensol 360, ki je specializirano za gradnjo kartodromov.
Je to konec najlepše slovenske diskoteke? Ni še potrjeno, je pa možno.
Prostoru, ki naj bi ga podjetje Ensol 360 kupilo za 1.950.000 evrov, bo podjetje skoraj da zagotovo spremenilo osnovno dejavnost, kar za nas, večne žurerje in ljubitelje elektronske glasbe, najverjetneje pomeni konec Ambasade Gavioli.
Kaj pa o vsem tem pravijo naši Obalni DJ-i? S čim se ukvarjajo zdaj, ko ni več zabav in kje bomo po njihovem mnenju sploh plesali v prihodnje?
ALEŠ MARČIČ – ALESSIO
»Glede prodaje AG lahko povem, da je to velika izguba tako za Obalo, kot za celotno Slovenijo, saj gre za klub, ki je na samem vrhu svetovnih klubov. Je pa poteza lastnika razumljiva, glede na to, da verjetno še dolgo ne bomo plesali na tako velikih žurih v zaprtih prostorih. Najbolj me pa žalosti to, da se za klub ni potegnila nobena kulturna organizacija.
Glede na trenutne razmere, ko ni več žurov, nobenega dogajanja, sem se sam poglobil v produkcijo glasbe, kar mi po eni strani tudi ugaja, saj, ko bo vsega tega konec, bomo imeli veliko nove glasbe! Zraven tega pa imam tudi svojo službo, ki lepo sovpada z mojim privatnim življenjem, saj delam za podjetje G3Spirits, ki je eno vodilnih podjetji pri prodaji alkoholnih pijač v Sloveniji.
Glede prihodnosti mislim, da se bomo morali privaditi na manjše zabave, z bolj intimnim pridihom, kar niti ni tako slabo. Ostajam pozitiven, da bo v prihodnje vse več zabav na odprtem in, da se bo v kratkem odprl tudi kak dober manjši klub, kajti Obala brez glasbe ni prava Obala!«
MARKO BANČIĆ – BOLTZMANN
»Seveda si ne morem misliti nič dobrega. Ambasada Gavioli je bila zagotovo glavni steber elektronske kulture 300 km radiusa okoli nje, tako, da če jo bomo zares zgubili, bo to en velik udarec celotni elektronski glasbeni kulturi, tako v Sloveniji, kot tudi v njeni okolici. Kot vsi ostali DJ-ji, sem se moral tudi sam zaradi te nore covid situacije znajti na malce drugačen
način. Zadnje leto sem se usmeril v učenje oz. predajo mojega znanja mlajšim nadobudnežem elektronske glasbe, producentom in tudi DJ- em. Z največjim veseljem jim predajam znanje, ki sem si ga nabral v skoraj 20-tih letih vrtenja po Sloveniji in tudi tujini, po 17-tih letih produciranja glasbe ter končanem študiju za audio inženirja. Pred časom, ko se je še dalo, sem organiziral tečaje produkcije elektronske glasbe in tečaje oz. mini šolo za DJ-e. Zdaj pa zadeve potekajo individualno – one on one (ena na ena), kar je sicer še boljše, saj se lahko posvetim vsakemu učencu posebej, glede na njegovo predznanje. V bodoče pa že razmišljam oz. planiram izpeljavo raznih delavnic in malo daljših tečajev za tiste že bolj izkušene in željne še več znanja.«
BENJAMIN VUKOVIČ – BENJAMIN SHOCK
»Sigurno je prodaja Gaviolija en velik, velik minus za slovensko klubsko sceno, sploh pa Obalno, saj je to naš edini kultni klub, ki je odprl vrata svetovni elektronski sceni. V Gavioli so prihajali gosti iz vseh koncev Italije, Hrvaške, Avstrije, kar je sigurno pripomoglo k turizmu, še posebej v poletnih časih.
Ta trenutna kaotična situacija pa priznam, da ni pretirano vplivala na moje delo, ker sem zadnja leta ves svoj čas preživljal v studiu, kjer sem delal za druge pevce in raperje, kot pa se ukvarjal z aktivnim vrtenjem glasbe. Trenutno skrbim še za radijsko oddajo z elektronsko glasbo Shockcast na Radio Koper, ki je na sporedu vsako soboto od 22:30 – 00:00, kjer se trudimo in vabimo slovenske ter tuje DJ-je. S tem dajemo DJ-jem možnost, da vrtijo in širijo svojo glasbo med širšo publiko, s čimer skušamo nadomestiti ta izpad javnih elektronskih prireditev.
No, dokler se zadeva glede covida ne bo umirila, mislim, da bodo na Obali najbolj sprejemljivi žuri odprtega tipa. Tukaj bi torej lahko govorili o organizaciji »open air« festivalov, ki pa so najbolj aktivni v poletnem času. Pomembno bi bilo najti pravo lokacijo, ki ne bi vplivala na okolico.«
TOMY DECLERQUE
»Ja, kaj naj rečem. AG se je že neštetokrat prodala in vsi skočijo v zrak, ko se to zgodi, potem pa napoči ponovno zatišje. Mislim, da bi morali poskrbeti za njeno »varnost« še takrat, ko je delala, ne pa čakati. Sam sem se na prejšnji volitvah udeležil soočanja kandidatov za župana in direktno vprašal, zakaj Občina Izola ni kupila Ambasade Gavioli in tam naredila najlepšegakulturnega doma na svetu. Žal mi niso znali odgovoriti. Zgleda, da lokalni skupnosti ni v interesu rešiti ta spomenik elektronske glasbe, ki pa ni označil samo naše Izole. Njen vpliv sega širše, vse do Avstrije, čez celo severno Italijo in tudi velik del Hrvaške. Kot kaže, bomo res zgubili legendaren Club. Kar pa me še dodatno žalosti je to, da se ljudje ne zavedajo, da bi lahko bil to kraj, kjer bi se organiziralo še ogromno ostalih dejavnosti, ki so povezane z umetnostjo in kulturo. Na koncu pa bo prišlo še do tega, da bo Občina Izola porabila kakšne 4 milijone za nek nov kulturni dom. Slovenci očitno elektronsko glasbo enačimo z nečim slabim, s substancami in ne vem kaj še vse, sam pa mislim, da smo veliko več ljudi izgubili zaradi alkohola. In na tej točki se mi porodi povsem logično vprašanje: Ali to pomeni, da bi morale biti osmice in šagre strogo prepovedane?
No, da ti odgovorim še na ostali dve vprašanji. Sam se trenutno preživljam z nekaj prihranki in z drobižem od avtorskih pravic. Poleg finančnega udara pa na nas glasbenike, DJ-e, producente vpliva tudi psihološki pritisk. Prej smo vsaj stopili med ljudi in dejansko videli, kako naša glasba vpliva nanje in na njihovo razpoloženje, s čimer smo prejeli še več zagona za naprej. Zdaj pa tega ni in človek niti ne ve, kaj početi, kaj ustvarjati. Menim, da se je razvoj glasbene industrije popolnoma ustavil.«
Klara Beltram
Foto: Daniel Škerjanc