Evropska komisija je Peking obvestila, da namerava s 4. julijem uvesti dodatne carine na uvoz električnih avtomobilov iz Kitajske, ki bi lahko znašale do 38,1 odstotka. Poteza bo verjetno sprožila povračilni ukrep Kitajske.
Evropska komisija je v sklopu preiskave preliminarno ugotovila, da avtomobilski izdelovalci na Kitajskem uživajo koristi nepoštenih subvencij v okviru dobavne verige in s tem ogrožajo interese podjetij, ki ta vozila izdelujejo v Evropski uniji. Zato je zagrozila z dodatnimi carinami.
Če ne bo preboja, bi carine lahko začeli pobirati novembra, trajalo pa naj bi pet let.
BYD naj bi uvedli dodatno 17,4-odstotno carino, za avtomobile podjetja Geely 20-odstotno in za avtomobile izdelovalca SAIC 38,1-odstotno carino.
Carine: Kakšne bodo po znamkah?
Za preostale izdelovalce – pri tem ne gre le za kitajska podjetja, ampak tudi za globalne multinacionalke, ki električne avtomobile izdelujejo v največjem azijskem gospodarstvu – naj bi veljala povprečna 21-odstotna dodatna carina, če bodo v preiskavi Bruslja sodelovali, in 38,1-odstotna, če ne bodo.
Peking ob tem opozarja, da bodo zaščitili svoje proizvajalce. Washington je kar za štirikrat povišal carine in te zdaj znašajo sto odstotkov.
Nemčija je kritična do uvedbe dodatnih carin, Francija pa jih podpira.