Pomenljivo je, da je bila uvodna predstava letošnjega Primorskega poletnega festivala (PPF) zaradi neugodne vremenske napovedi s prvotne lokacije na Titovem trgu prestavljena v protokolarno dvorano sv. Frančiška Asiškega, prav tja, kjer so, kot me je podučila prijateljica, arheologi nekoč izkopali okostja nun in njihovih (nerojenih) otrok.
Avtorica romana (v slovenskem prevodu Penelopina preja) in nato še dramskega besedila Margaret Atwood namreč v svoji zgodbi tematizira Odisejo z ženske perspektive in pod vprašaj postavlja Odisejovo odločitev, da po njegovi vrnitvi na Itako poleg Penelopinih snubcev da obesiti tudi njene dekle, sužnje, ki so bile z njo v letih, ko je čakala na vrnitev moža.
Penelopa (Polona Juh) in njene dekle se oglašajo posmrtno, iz Hada, da bi povedale svojo zgodbo, ki med občinstvo pošilja vprašanje, ali je Odisejeva žena ravnala prav, ko je zvesto dolgih 20 let čakala svojega moža in kolikšno krivdo nosi za obešanje dekel oziroma za svoj molk po za sužnje usodni noči, saj naj bi vse skupaj pod vplivom Evriklejinih (Sabina Kogovšek) uspaval prespala.
Uprizoritev v izvedbi SNG Drama (kot razlaga tudi režiserka Livija Pandur) vprašanja naslavlja tudi s perspektive današnjega časa. Epiloga ni, primer dekel je na sodišču izločen iz obravnave, Penelopa pa se odloči, da nikoli ne bo pila iz Reke pozabljenja, da bi se ponovno rodila, ker nikoli ne želi pozabiti.
“In kaj sem zdaj, ko velja uradna verzija? Poučna legenda. Palica, s katero pretepajo druge ženske. Zakaj vendar niso tako uvidevne, zveste, tako potrpežljive, kot sem bila jaz? Na to struno igrajo vsi pevci, vsi obrekovalci. Jaz pa bi vam rada zakričala: ‘Ne zgledujte se po meni!'” je Penelopin citat, ki ga izpostavljajo slovenski avtorji.
Dvourna predstava, odigrana in zapeta izključno s strani ženskih akterk (Saša Pavlin Stošić kot Tanis in Helena, Gaja Filač kot Melanto, Ivana Percan Kodarin kot Klitija, Zala Hodnik kot Selena, Urška Kastelic kot Zoja, Ana Plahutnik kot Alekto in Maria Shilkina kot Kloris) ter pospremljena z glasbo dvojca Silence koprskega občinstva ni pustila ravnodušnega. Ekipo so ob koncu nagradili z dolgim aplavzom.
Že naslednji dan, v nedeljo, so si v okviru PPF lahko sobotno glavno igralko Polono Juh ogledali še v predstav V agoniji, Miroslava Krleže, ki je bila na sporedu v palači Gravisi v Kopru. PPF pa se v sredo, 5. julija, seli v Letni kino Arrigoni, kjer bo na ogled duhovita predstava Predsednice v produkciji Zavoda Melara. 6. julija, bo v Gledališču Koper plesna predstava Traviata.
Drugi julijski vikend ponuja v piranskem Gledališču Tartini predstavo Stopi iz moje sence PI 314, ki sta je oblikovala plesni teater Ljubljana in MN Dance Company. Pred tem bodo v Monfortu v Portorožu ob 18.00 odprli razstavo Piha široko, izplujeva. V nedeljo, 9. julija, bo v Ankaranu nastopila Vita Mavrič z zasedbo Kontra-Alba.
V petek, 14. julija, nas v izolskem Arrigoniju čaka predstava Večni otok celjskega gledališča. Teden kasneje se PPF vrača v palačo Gravisi Koper, kjer se bo na vrtu predstavila Petra Blašković z monodramo Francamente. 21. julija bo v Ankaranu na plaži Valdoltra na sporedu dokumentarna igra Rita in sodnik. Dan kasneje pa v Avditoriju Portorož plesna predstava Vivaldiana. Program se bo zaključil na izolski plaži San Simon s predstavo Mario in čarodej Slovenskega stalnega gledališča Trst, ki je nedavno prejela nagrado tantadruj za najboljšo predstavo minule sezone v primorskih gledališčih.