Do uradnega črnega petka 2025 nas loči še nekaj dni – letos bo padel 28. novembra – vendar se glavnina popustov dogaja že precej prej. Črni petek že dolgo ni več dogodek enega dne, ampak razpotegnjen val popustov, ki se začne že v drugi polovici oktobra in svoj vrhunec doseže v tednih pred koncem meseca.
Črni petek ostaja najmočnejši nakupovalni dogodek v letu
Kljub temu da je črni petek danes raztegnjen v večtedensko obdobje, njegov pomen ni nič manjši. Statistika preteklih let kaže, da črni petek še vedno ustvari najvišji promet v celotnem letu – globalno več kot 80 milijard dolarjev spletne prodaje, v ZDA pa več kot 12 milijard. Inflacija in splošne podražitve niso zmanjšale zanimanja kupcev, temveč so ga še okrepile. Današnji potrošniki iščejo pametne priložnosti, želijo preverjene popuste in spremljajo cene veliko prej, kot so to počeli v preteklosti.

Mobilna nakupovalna sezona
V letu 2025 se potrjuje trend, ki smo ga opazovali že lani – več kot 70 odstotkov nakupov je opravljenih preko mobilnih naprav. Aplikacije trgovcev imajo trenutno največji promet v celotnem letu, saj ponujajo ekskluzivne kode, zgodnje dostopne popuste in hitrejša obvestila. Storitev “Buy Now, Pay Later” je prav v teh tednih dosegla rekordno uporabo, saj kupci večje nakupe – od televizorjev do robotskih sesalnikov – z veseljem razdelijo na več obrokov.
Zakaj so zmagovalci tisti, ki so začeli že oktobra?
Oktobrski kupci so letos dobili največ. Več kot 40 odstotkov potrošnikov je začelo priprave že pred polno sezono, in to z razlogom. Nekateri izdelki so bili namreč oktobra in v začetku novembra cenejši kot bodo tik pred 28. novembrom. Trgovci pogosto testirajo popuste in se odzivajo na konkurenco, zato najugodnejše cene niso vedno na dan črnega petka, temveč tedne pred tem. Tisti, ki spremljajo cene skozi cel mesec, hitro opazijo razliko in vedo, kdaj je popust resničen in kdaj le navidezen.
Trgovci ustvarili tekmovanje, kdo bo prej?
Letos je eden najizrazitejših trendov črnega petka t. i. “zgodnji dostop”, ki ga ponujajo tudi številne slovenske znamke in trgovci. V zameno za e-mail, telefonsko številko ali prijavo v klub zvestobe kupci dobijo posebno geslo, s katerim lahko dostopajo do zaprte spletne strani z ekskluzivnimi – pogosto bistveno višjimi – popusti, še preden se akcije začnejo za širšo javnost. Mnoge trgovine so celo za nekaj dni povsem zaklenile spletno stran, jo odprle le prijavljenim uporabnikom, po koncu tega obdobja pa objavile običajne, precej manjše popuste za ostale obiskovalce.

Kako se izogniti nategom: preverite ceno pred popustom
Eden najpogostejših trikov so navidezni popusti, kjer trgovec nekaj dni pred akcijo dvigne ceno, nato pa jo zniža nazaj na prvotno raven. Kupcu se prikaže velik odstotek znižanja, dejanski prihranek pa je minimalen ali ga ni. Najlažje se temu izognete tako, da spremljate cene že od začetka oktobra in uporabljate spletna orodja za zgodovino cen in primerjalnike.
Pametno nakupovanje v 5 korakih
- Spremljajte zgodovino cen: Ne zanašajte se samo na označen odstotek popusta. Uporabite orodja za sledenje cen, kot so Keepa.com ali CamelCamelCamel.com, ki prikazujejo zgodovino cen na Amazonu in drugih spletnih trgovinah. Tako hitro preverite, ali je popust resničen ali le navidezen.
- Primerjajte cene med trgovci: Pred nakupom preverite cene pri več trgovcih. Za to lahko uporabite primerjalnike cen, kot so Ceneje.si ali Google Shopping, ki hitro pokažejo, kje je izdelek trenutno najcenejši.
- Preverite varnost spletne strani: Preden vnesete osebne podatke ali geslo za zgodnji dostop, vedno preverite, ali spletna stran uporablja HTTPS in je uradna trgovina. Pomagajo lahko tudi orodja, kot so Whois.domaintools.com za preverjanje lastništva domene, ki ocenjujejo zanesljivost spletnih trgovin.
- Previdno z ekskluzivnimi dostopi: Če trgovec ponuja zgodnji dostop v zameno za e-mail ali telefonsko številko, preverite, ali je ponudba pravično označena in transparentna. Če popusti po “unlock” obdobju niso bistveno boljši od rednih, lahko počakate na uradni črni petek.
- Nastavite opozorila in obvestila: Uporabite aplikacije trgovcev ali orodja za sledenje cen, kot so Honey ali Slickdeals, ki vas obvestijo, ko cena izbranega izdelka doseže želeno raven. Tako se izognete impulzivnemu nakupu in nasedanju prevaram.





