Destinacija Portorož in Piran predstavlja svoj nezamenljivi žeton

Deli novico s tvojimi prijatelji

Turistično združenje Portorož je lansiralo svoj prvi destinacijski nezamenljivi žeton (NFT). Z oglaševalsko kampanjo so prisotni na sedmih trgih. Ciljajo predvsem na tuje trge, ki jih bodo preko spleta nagovarjali izven poletne sezone.

 

Slovenija je lani jeseni kot prva država na svetu izdala svoj nezamenljivi žeton, aprila letos ji je z I feel sLOVEnia NFT sledila Slovenska turistična organizacija (STO), Portorož & Piran pa je prva slovenska lokalna turistična destinacija s svojim nezamenljivim žetonom.

 

Turistično združenje Portorož pri promociji destinacije že od nekdaj sledi trendom. Pred desetimi leti so prvi v Sloveniji pričeli uvajati koncept storytellinga (zgodbarjenja) v turizmu, prvi so na področju turizma predstavili pametnega pogovornega robota destinacije, upravljajo portal, ki je po številu ogledov med prvimi turističnimi portali v Sloveniji, zanj so prejeli tudi nagrado WEBSI. Sedaj pa bodo v turističnem marketingu uporabljali tehnologijo NFT in se tako predstavljali kot napredna, digitalna in trajnostna destinacija.

 

Kratica NFT pomeni nezamenljiv žeton (non-fungible token) in označuje edinstven digitalni dokaz. Gre za digitalne zbirateljske predmete, s katerimi se lahko trguje na tehnologiji veriženja blokov in jih pogosto označujejo kot ključ do metasveta. V praksi lahko NFT v turizmu izraža lojalnost, služi kot digitalni dokaz obiska neke destinacije ali zgolj kot umetniško delo.

 

Danes je bila v Portorožu novinarska konferenca, na kateri so o nezamenljivih žetonih in promocijski kampanji spregovorili direktor Turističnega združenja Portorož Aleksander Valentin, direktorica agencije April 8 Urša Mivšek Sitar, NFT svetovalka na agenciji April 8 Anuša Kovačič in Karmen Novarlič, vodja sektorja za komuniciranje s poslovnimi javnostmi na STO.

 width=

Aleksander Valentin je uvodoma povedal: »Poleg tradicionalnega, pa vendar tudi malce hudomušnega dela promocijske kampanje je letošnji element inovativnosti prikazan s potencialom, ki ga nosijo nove tehnologije. Odpirajo se vrata v metasvet, ki bo predstavljal nov trg za prihajajoče generacije.«

 

Turistično združenje Portorož je v sodelovanju z digitalno agencijo April 8 lansiralo prve NFT žetone destinacije Portorož & Piran, ki predstavljajo digitalni del komunikacije letošnje promocijske kampanje. Urša Mivšek Sitar je o kampanji povedala: »Za nosilni vizualni element kampanje smo izbrali Srečko, prikupno istrsko kozo, ki bo uporabnikom takoj sedla v srce.« G.O.A.T. (angl. koza) je v internetnem slengu kratica za Greatest of All Time (najboljši vseh časov), hkrati pa je koza tudi prispodoba za življenje brez stresa kot rezultat oddiha na destinaciji. Kot je razložila Anuša Kovačič, novi destinacijski NFT-ji delujejo po principu lojalnosti – uporabnik lahko dobi tri NFT žetone iz treh različnih kolekcij, če izvede tri aktivnosti. Prva je sodelovanje v nagradni igri, druga prijava na destinacijske e-novice, tretja pa deljenje nalepke Srečke na Instagramu z oznako destinacijskega profila @portorozpiran. Vsak, ki bo opravil vse tri aktivnosti in zbral tri NFT žetone, bo prejel poseben Golden GOAT NFT, ki bo vključeval nagrado. Ta bo ostala skrivnost vse do slavnostnega razkritja 31. avgusta. V vsaki od treh kolekcij je na voljo po 100 NFT žetonov, skupaj torej 400 unikatnih NFT žetonov.

 

STO je svoj prvi nezamenljivi žeton predstavil aprila na borzi BIT v Milanu. »Poleg predstavljanja zelene, aktivne in zelene Slovenije se želimo pozicionirati tudi kot pametna destinacija,« je dodala Karmen Novarlič.

 width=

Promocijska kampanja na sedmih trgih

 

Kampanja z naslovom Mi smo tu se je pričela že 20. aprila in poteka na kar sedmih trgih: v Sloveniji, Italiji, Avstriji, Nemčiji, na Madžarskem, Češkem in Slovaškem. Na ta način želijo zmanjšati potencialno odvisnost od le enega trga. Ključni kanal promocije je simpatičen video, ki ga oglašujejo preko spleta, v oglasih pa izpostavljajo doživetja na destinaciji. V skladu s komunikacijo Slovenske turistične organizacije so se osredotočili predvsem na promocijo aktivnosti na prostem. Poudarjajo pa tudi dobro počutje in skrb zase, kar je v času po pandemiji še posebej aktualno. V kampanji trenutno sodeluje devet turističnih ponudnikov z destinacije: LifeClass Hotels & Spa, Hoteli Bernardin, Aerodrom Portorož, Locap Group, restavracija COB, Marina Portorož, All year e-biking, Gold Istra Residence in gostilna Na burji. Pričakujejo, da se bo tekom kampanje vključilo še več ponudnikov doživetij. Aleksander Valentin je pripomnil: »Veseli nas in zelo smo hvaležni, da nas podpira toliko lokalnih ponudnikov, zahvaliti pa se moramo tudi podjetju Elan, ki nam je za snemanje videa posodilo svoj novi model jadrnice Elan E6.« Tudi letos bodo vsi ponudniki lokalnih izdelkov in avtentičnih doživetij ter namestitev, ki izpolnjujejo kriterije za popoln oddih, prejeli znak Destinacija priporoča. Promocijska kampanja bo potekala izven glavne poletne sezone, saj želijo izpostaviti, da je destinacija zanimiva preko celega leta. Tako se bo v pomladnem delu zaključila konec maja, nato pa se bo ponovno pričela septembra.

 

Od danes je destinacija Portorož & Piran prisotna tudi na družbenem omrežju TikTok. Prve objave nastajajo v sodelovanju z agencijo April 8 in služijo kot komunikacijska podpora promocijski kampanji, po 5. juniju pa bo profil prevzela vplivnica Noemi Zonta, ki je pred kratkim predstavljala Slovenijo v videu popotniškega vodnika Lonely Planet.