Cene bodo veljale do vključno 29. julija, so sporočili z ministrstva za okolje, podnebje in energijo.
Če ne bi regulirali cen, bi bilo po njihovih navedbah ob upoštevanju vseh v preteklosti veljavnih davkov in prispevkov za liter 95-oktanskega bencina treba odšteti okoli 1,551 evra, za liter dizelskega goriva okoli 1,579 evra in za liter kurilnega olja okoli 1,243 evra.
Marže trgovcev so v skladu z vladno uredbo o oblikovanju cen določenih naftnih derivatov ter uredbo o oblikovanju cen določenih naftnih derivatov zunaj območja avtocest in hitrih cest omejene in lahko znašajo največ 0,0983 evra za liter dizelskega goriva in 0,0994 evra za liter 95-oktanskega bencina ter največ 0,08 evra za liter kurilnega olja.
Vlada je sicer na ponedeljkovi dopisni seji s spremembo uredbe o oblikovanju cen določenih naftnih derivatov najvišjo dovoljeno višino marže za dizel in 95-oktanski bencin zvišala za dva centa, za kurilno olje pa je ni spreminjala.
Cene teh derivatov se bodo po navedbah ministrstva tudi v prihodnje izračunavale na podlagi metodologije, ki temelji na gibanju cen naftnih derivatov na svetovnem trgu in gibanju tečaja ameriški dolar-evro. Modelske cene se izračunavajo na podlagi 14-dnevnih povprečij cen mineralnih naftnih derivatov.
Cene pogonskih goriv na avtocestnem križu se oblikujejo prosto.
Na Hrvaškem brez bistvenih sprememb
Tudi hrvaška vlada je v ponedeljek določila nove cene pogonskih goriv za naslednje 14-dnevno obdobje, ki pa se niso bistveno spremenile. Cena 95-oktanskega bencina je od danes višja za cent in znaša 1,55 evra, cena dizla pa s 1,45 evra za liter ostaja enaka.
Enaka ostaja tudi cena modrega dizla, ki ga uporabljajo v kmetijstvu, in znaša 0,89 evra za liter.
Če ne bi bilo vladnih ukrepov in bi trgovci maloprodajne cene lahko oblikovali prosto, bi cena bencina na Hrvaškem po navedbah hrvaške vlade od danes znašala 1,61 evra za liter, dizla 1,59 evra za liter, modrega dizla pa 0,98 evra za liter.
Več o cenah goriv po Evropi si lahko preberete tukaj.