Pravila se bodo sprva uporabljala za vplivneže z več kot milijonom sledilcev. vodja AGCOM-a Giacomo Lasorella. “Začenjamo z velikimi, a tudi drugi se bodo morali prilagoditi,” je povedal za časopis La Repubblica vodja AGCOM-a Giacomo Lasorella.
Poznani vplivneži se bodo soočali s substancionalnimi kaznimi, če ne bodo jasno označili sodelovanja z blagovnimi znamkami ali razkrili svojih komercialnih interesov. Predlagane smernice prav tako ciljajo na zaščito otrok, z novim naborom predpisov, ki vključujejo stroge kazni za vplivneže, ki nepravilno oglašujejo svoje sodelovanje z blagovno znamko in lastnimi komercialnimi interesi, s kaznimi do 250.000 evrov.
AGCOM je v izjavi dejal, da bodo njegovi ukrepi vplivali na “komercialno komunikacijo in zaščito temeljnih pravic ljudi, mladoletnikov in športnih vrednot”. Glede promocije izdelkov “mora vplivnež objaviti opozorilo o oglaševalski naravi vsebine”, piše v izjavi.
Lani so v drugih evropskih državah uvedli strožja pravila za vplivneže.
Leta junija je Francija sprejela zakon, po katerem se vplivneži lahko soočajo z zaporno kaznijo, če se ugotovi, da so kršili nova pravila o oglaševanju. To je bilo prvič, da je bil posel vplivnežev zakonsko opredeljen v Evropi.
Leta oktobra je Evropska komisija napovedala, da bo okrepila nadzor nad poslovnimi praksami in dejavnostmi vplivnežev, pri čemer je navedla, da bodo ustvarjalci digitalnih vsebin morali “upoštevati pošteno komercialno prakso, sledilci pa imajo pravico do preglednih in zanesljivih informacij.”